vrijdag 31 augustus 2012

"Appels in september",....

 
Is het niet prachtig? Ons boompje zit helemaal vol met kleine appeltjes. Ze beginnen al te kleuren toch een teken dat de herfst in de lucht zit,...
 
Misschien toch straks een schaal vullen op tafel normaal laat ik ze hangen voor de vogels,.. ach er zit genoeg aan de boom voor beiden,.....
 


En zo heb ik mij zitten bedenken wat de maand september voor mij is. De maand dat de scholen weer beginnen? Dat de vakantie voorbij is?
 
September is voor mij wel de oogstmaand. De prachtige appels die in grote rieten manden worden gedaan,... Veel prachtige appels,.....
 
Appels die gepakt worden en zo uit het vuistje worden gegeten,...
 
De oogstmaand is dan van iets zoveel hebben dat er appelmoes wordt gekookt, de geur van appeltaarten en de buren uiteindelijk ook voorzien worden van de eigenlijk veel te grote oogst,......
 
 
 
Ja, voor mij is september de oogstmaand en daarom is mijn maandquiltje voor september er 1 geworden met appels en heerlijk ruikende appeltaarten,.....
 
Fijne oogst!!

23 opmerkingen:

  1. Leuke maandquilt. September is ook altijd de maand van veel omkleden, Dan zomers en dan weer herfst. Vandaag dus duidelijk herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat beschrijf je dat mooi, zo'n verhaal over appels. Ik ben ook een herfstmens, maar dan meer van de verkleurende bladeren. Dat duurt gelukkig nog even! Je quiltje is leuk!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt beduidend meer appels dan mij Wilma, hier is de bloesem toch bevroren.Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hangt er veel aan! Enorm. Heerlijke tijd.
    Mijn sierappeltje is dit voorjaar verplaatst. Er heeft geen blaadje aangehangen. Ik ben bang dat hij de verhuizing niet overleefd heeft. Dus dit jaar geen blad in mijn achtertuintje.
    Groetjes Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat er zoveel appels in je boom hangt. De mijn heeft er slechts geen. :lol: Mmmmh, appeltaarten, appelmoes, gedroogde appels, appels uit de hand en een appelquiltje. Deze ziet er trouwens mooi uit.
    Fijne dag toegewenst, Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ruik hem hier al die appeltaart hmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die van mij heeft ook een mand appels voor september! Heerlijk en mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmmm heerlijk zoveel appels en dan heerlijke appeltaart en appelmoes met stukjes appel.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie appels aan je boompje, krijg veel appels van de buurman, worden ook verwerkt in moes en appeltaart, voor ons samen te veel, maar heerlijk geven aan de kinderen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het quiltje enig! Voor mij is september de maand van verjaardagen, noten en bramen, vroeger ging ik met mijn kinderen bramen en noten plukken, maakte ik jam en nu pluk ik ze in eigen tuin! En er zijn nog steeds verjaardagen te vieren!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het een mooi quiltje met goed gekozen stofjes.
    Eigenlijk zou ik hem wel........ Nee, niet doen. Er ligt nog zoveel!

    Later weer.

    Succes met appels plukken en eten.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is pas een appeloogst. Leuk om er van alles mee te maken, en de vogels er mee te verwennen.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmm appeltaart !!

    Je quiltje is superleuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje wat veel appels. Ik moet het dit jaar zonder appels doen helaas!
    Bevroren! Hopelijk volgend jaar beter!

    Toepasselijk je quilt mooi met ook een beetje herfst kleuren.

    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. de appels zien er heerlijk uit en het quiltje past er perfekt bij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er heerlijk uit zo'n boom vol met appeltjes!! Als mijn man dit ziet, dan denkt hij meteen aan 'hete bliksem'.....heerlijk!!

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er heerlijk uit zo'n boom vol met appeltjes!! Als mijn man dit ziet, dan denkt hij meteen aan 'hete bliksem'.....heerlijk!!

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk, ik kan niet wachten tot onze boom appels geeft, dat kan nog wel even duren ze staan er pas een jaar.
    Leuke quilt ! ! !

    Groeten Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. MMMMMM, ben op de geur afgekomen van heerlijk zelfgemaakte appelmoes! Enig zo'n fantastische oogst met al die rode appeltjes. Hoe kan het ook anders dan zo gezellig bij je thuiskomen lieve Wilma. Dat is een tijd geleden, des te leuker om als vanouds weer bij je aan te komen! Stuur je een lief hartengroetje met een zoentje, Cin xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hallo Wilma, ik was al heel lang niet bij je langs geweest, en heb nu 8 logjes van je gelezen: wat vertel je toch altijd gezellig, je stoffen zijn immer mooi, dapper om de weddingring weer op te pakken, je hartjesquilt is een schatje en......8 kilo Wilma vind ik knap!!! Ook bij mij moet er wat af, maar de knop krijg ik nog niet om...'smorgens wel, maar 's avonds .......zucht, gaat het weer mis!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. EEn apple a day keeps the doctor away.
    Heerlijk hoor al die appeltjes zou er zo in willen bijten.
    Hier is nu de rust weer gekeerd. Mijn huis is weer van mij. hihih

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een weelde.... zoveel appels... ik ben erg benieuwd welk ras jullie hebben...

    Lieve groet,
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Apart from strawberries, apples are my favourite fruit. Unfortunately they are near the end of their season here but your apples look beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma