woensdag 8 augustus 2012

"De jaren glippen door mijn vingers",...


In Arnhem is het de laatste week van de zomervakantie!! Niet te geloven dat de kinderen volgende week weer naar school gaan,...

De kereltjes gaan volgende week naar groep 3 en 4,.. de kleuterjaren zijn nu echt voorbij. Wat leuk om nog even als afsluiting prachtige schoolfoto's heb gekregen.

De oudste dochter pakt haar studie weer op na 6 weken vakantie en ben wel erg benieuwd hoe het haar op haar nieuwe opleiding bevalt. Haar verjaardag is gevierd en bedenk mij dan toch wel even hoe het nu kan dat zij naar de 30 jaar toe gaat,....

Heb ik dan toch jaren door mijn vingers laten glippen ondanks dat ik ze zo probeer vast te houden?


Ons jongste kind heeft nog een kleine week vrij en gaat pas eind van de week alles voorbereiden om de kindjes op school op te vangen voor het nieuwe jaar,... De klas klaar maken voor de kindjes die aan een nieuw jaar beginnen,....

Is het dan toch al zo lang geleden dat ik haar aan de hand meenam naar de kleuterklas? Al zingend en huppelend ging zij naar haar juffie en nu komen de kinderen naar haar als hun juffie,....

Heb ik dan toch jaren door mijn vingers laten glippen ondanks dat ik ze zo probeer vast te houden?


Je gaat toch over dit nadenken als je in de weer bent met kleine geboorte cadeautjes,... Voor de kleine Tom is al een nieuwe gemaakt want er moest natuurlijk 1207 staan en geen 1208,... pppffff,... muts,....

In de agenda staan al heel wat namen van kleine mensjes die nu veilig bij papa en mama in de armen liggen,... Nu wordt er een roze gemaakt voor een klein meisje,..... De bestellingen stromen binnen. Ach Wil, wil je ook voor,.....

Wat ben ik dan toch blij dat ik zo van de babytjes heb genoten die in ons leven zijn gekomen,.. Zo bewust van alle leeftijden genieten en leven in het moment en niet steeds vooruit kijken,...

De jaren glippen je toch al zo door je vingers ondanks dat je ze probeert vast te houden,...

Het patroontje vind je hier,... (klik)

Een mooie dag,....

19 opmerkingen:

  1. Helemaal gelijk Wilma, het gaat zo snel. Hier zijn ze nog niet zo groot maar over 2 weken beginnen ze allebei aan hun eindexamenjaar, spannend en dan...???Ik denk niet dat ze al uitvliegen maar die tijd komt nu wel steeds dichterbij.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Time is flying!!!
    Vandaag is mijn kleindochter jarig--1 jaar.Lijkt,alsof ze nog maar net geboren is.
    En een paar weken terug de bruiloft van de oudste zoon...
    En dan al 10 jaar alleen....
    Maar gelukkig zijn er ook nu nog zoveel mooie momenten,en kan ik daarvan ook genieten.
    Herinneringen horen bij het leven en het is goed,dat we ook vooruit kijken.En herinneringen zijn om te koesteren,toch?!
    zonnige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tijd gaat zo snel, ik snap er niks van,... als ik er dan aan denk hoe lang vroeger de wiskundeles duurde,.... zo lang,...
    EEUWEN,...
    ;o)

    Fijne dag Wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tijd gaat altijd zo snel voorbij en soms vind ik het zelfs te snel gaan. Zo gaan ze idd huppelend naar de kleuterklas en zo gaan ze alweer bijna naar de middelbare school....pfff maar goed, we genieten van elke seconde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het gaat zomaar...zoeffff...... voorbij. Maar ik vind deze 'grote mensen' tijd ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, het is altijd later dan je denkt.......
    Maar als je leuk kunt terugkijken op de jeugd van je kinderen kun je alleen maar blij zijn, toch...?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi en gezellig blog.
    Ware woorden, en het is net hoe ouder we worden, hoe sneller de tijd voort gaat.
    Een oudste zoon die bijna 50 jaar word.
    Kleinkinderen vanaf 8 jaar tot 23 jaar nu.
    Ja waar blijft al die tijd, mooie herinneringen.
    Tel je zegeningen.
    Groetnis Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je leest wel vaker dat het lijkt of de tijd sneller gaat dan toen je jong was, gek eigenlijk hè!
    Maar het is inderdaad zaak om te genieten van elk moment en bewust te zijn van vandaag en de dingen die er vandaag gebeuren.
    Zelf wordt ik binnekort weer tante voor de derde keer en mijn andere nichtjes zijn al tien en vijf. Gek als je bedenkt dat er telkens vijf jaar tussenzit maar zo kan ik wel lekker lang genieten van elk babytje in de familie ;))
    Haha, die vergissing van datum had ik ook een keertje aan de hand met een borduurwerkje :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, jaren vliegen door je vingers. Dat bedacht ik me vanochtend nog toen ik me realiseerde dat we morgen al weer 21 jaar getrouwd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klopt, de tijd gaat sneller als je boven de '60'bent of er tegenaan. Tja...beetje terugkijken dan maar. We hebben het goed gedaan, heus. Ga daar niet aan twijfelen. Mijmeren mag wel. Maar niet twijfelen. Dat heeft geen zin. Geniet maar van het heden en van iedere dag:-)! Groetjes Ansje (bijna 43 jaar getrouwd).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, zo herkenbaar ;)! De weemoed overvalt mij ook regelmatig, en dan zijn ze 'nog maar' 16 en -bijna- 19... Vooral bij het zien van foto's van vroeger..! Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja de jaren vliegen voorbij. Als ik in de spiegel kijk zie ik wel dat ik flink wat ouder ben, maar het voelt helemaal niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was de afgelopen dagen bezig met jeugdfoto's van m'n zoon die deze maand alweer 31 wordt. Toen bekroop me hetzelfde gevoel wat jij nu hebt: wat is de tijd snel voorbij gegaan... Maar, ik heb er wel van genoten en doe dat nu nog volop! Ik hoop jij ook!
    Groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ik ken dat gevoel, heb het idee dat ook dit jaar weer veel te snel voorbij gaat en ik achter de feiten aanloop! Hoop dat we nog een beetje zomer krijgen en we toch weer even pas op de plaats maken deze laatste weken van de vakanties want het lijkt wel of iedereen blijft rennen!
    Wat een schattige lijstje en enig die babytjes erop! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat gevoel is zó herkenbaar. Soms als je je ogen dicht doet, zie je jezelf nog met je eigen baby in de hand, ruik je het, voel je het. Dan doe je ze weer open en o wee, ze zijn al 30 ....40 .... Dus leven en genieten maar van déze dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De tijd vliegt echt en lijkt wel steeds sneller te gaan. Daarom volop genieten van alles. Ik ga zelfs al later naar bed en sta eerder op 's morgens ;)
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe ouder we worden ,hoe sneller het leven gaat of gaan wij langzamer? Een dag is zo voorbij en vroeger.......ach het hoeft ook niet zo snel, en hoe langzamer je gaat hoe meer tijd je hebt om te genieten.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbaar !! Toen in april mijn zoon 28 werd, had ik zoiets van .... 28 al ???? Ik zie hem nog steeds voor me toen hij zijn eerste stapjes zetten en als ik nu naar hem op kijk met zijn 1.96 lengte dan denk ik... wat is de tijd toch snel gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Net als alle reacties hierboven, is dit gevoel voor mij ook herkenbaar: time flies... Zelf heb ik weliswaar geen kinderen, maar ik zie het aan de kids van mijn broer: voor mijn gevoel herinner ik mijn oudste neefje nog zo als baby, maar intussen is hij al 21, heeft een auto en werkt al. En de zomer vliegt nu ook weer voorbij, voordat je het weet is het weer herfst. Ach, het zal vast bij het ouder worden horen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!