maandag 27 augustus 2012

"Nog geen quilt en toch een verhaal",....

 
Dit weekend ben ik verder gegaan met mijn Weddingring-quilt,....
 
De quilt waar al een verhaal aan zit terwijl hij nog lang geen quilt is.
 
Lang geleden had ik ineens het idee om deze quilt te gaan maken omdat ik het al jaren een prachtig patroon vond en wat zou het leuk zijn als ik deze kon geven aan mijn mannetje als wij 25 jaar getrouwd zouden zijn,...
 
En zo begon ik met het maken van de ringen niet wetende dat mijn maatje met 42 jaar met een gescheurde aorta bijna onze 25 jaar niet kon meemaken,....
 
De ringen kregen een nare bijsmaak en werden in een oude schoenendoos in de kast verstopt. Misschien dat ik ooit de charme van het verhaal kon in zien,...
 

 
We zijn nu heel wat jaren verder en ons zilveren huwelijk is ook al langs gekomen waarbij niet deze quilt kon worden gegeven. Een vreemd cadeautje voor manlief om een klein stukje top te krijgen,.....
*Ü*

 
Alhoewel hij volgens Minoes al heerlijk ligt,....
 
 
In nu na vele jaren in een schoenendoos te hebben gelegen en zo nu en dan het daglicht even mocht zien zie ik de charme van het verhaal in.
 
Geen plannen om het op een speciale dag te geven. Nee, daar doe ik niet meer aan!!Een quilt voor mijn mannetje en mij waar een lach en een traan in zit en daarbij ook de angst en de hoop,....
 
Een quilt waarbij je de hoop uitspreekt om er ooit samen onder te kunnen gaan liggen,...

21 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een heftig verhaal Wilma.
    Het is een prachtig quilt maar ik kan me voorstellen dat je haar toen diep weggestopt hebt. Maak maar gauw af en kruip er lekker onder met z'n tweetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leven loopt soms heel anders dan we gepland hebben. Je verhaal is heftig en ik ben blij voor je dat jullie nog samen zijn. Dapper van je om de quilt af te maken maar ook goed denk ik om zo alles te verwerken. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt een hele mooie quilt. Je kunt bij deze quilt nog vaak denken aan de angst met daarbij dan altijd weer de dankbaarheid dat alles goed is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat laatste wens ik je toe, dat jullie zodra deze af is er nog jaren onder kunnen liggen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kan je aan dit verhaal van de toch wel erg mooie quilt een positieve wending geven,hij kan je er ook aan herinneren dat je ten volle moet genieten van elke dag die je samen is gegeven. Soms vergeten we dat wel eens te snel:)
    Liefs,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Wilma je hebt het verhaal achter deze quilt heel mooi verwoord het geeft aan dat je elke dag moet proberen dankbaar te zijn voor al het goede wat langs komt op onze weg al zal het weleens niet meevallen.Dus bij deze hoop ik dat jij en je man nog lekker lang van deze quilt gebruik kunnen maken.Groetjes en een fijne week Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uit ervaring weet ik dat een quilt met een heftig verhaal een hele dierbare quilt kan worden. Maak deze beauty lekker op je gemakje af en kruip er samen met manlief onder. Dan komen er vanzelf ook heel positieve verhalen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. piep

    meid, dit wordt een hele speciale quilt meid, vol emotie dat in ieder geval

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie quilt is dit, mooie kleuren bij elkaar en een heftig verhaal, maar jullie zijn nog samen dus hij moet nodig in gebruik door jullie samen. Nog vele jaren samen toch..................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij wordt schitterend en voor jou en je man toch een zoete herinnering, want hij heeft het gehaald en hoe, ik hoop dat jullie er samen hééél lang plezier van mogen hebben.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een quilt met een heel bijzondere betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een quilt die je nóóit weg zal doen, altijd blijft koesteren en je er aan zal herinneren dat je maatje er nog steeds is!! Afmaken Wilma en er elke dag die jullie gegeven is er van genieten. Dat vind ik het mooie van veel quilts, het verhaal, wat hij betekent. Mooi om dit met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi, maar heftig verhaal bij een prachtige quilt.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niet raar dat zo'n quilt dan voor een tijdje weg gestopt wordt. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi wilma
    wat en verhaal ,en ja elke dag genieten samen;deze quilt die zeker afkomt. is er eentje om te koesteren.
    gr sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij wordt prachtig en ik kan me voorstellen dat je hem een poosje hebt weggestopt. Fijn dat je er nu wel verder mee kunt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een quilt in een doos is ook een mooie quilt!! Een herinnering aan moeilijke tijden die jullie samen zijn doorgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi verhaal voor een heel speciale quilt. Ik vind hem super mooi en wat fijn dat jullie er saampjes van kunnen genieten.

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Elke dag is er één om te vieren, dat weten jullie helemaal. De quilt wordt prachtig en komt vast en zeker af!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma