dinsdag 28 augustus 2012

"Welkom herfst",....



De afgelopen dagen bezig geweest om een herfst quiltje af te maken. Het meisje heeft echte vlechten in het haar en kijkt vrolijk vanaf haar pompoen de kamer in,...
 
 
de bedoeling was om er een klein quiltje van te maken en eenmaal bezig liep het wat anders,..
 
Stroken met tekst werden gemaakt en dit keer heerlijk in het Nederlands. Normaal doe ik vaak de teksten in het Engels want het klinkt zo lekker,....
 
Trots op ons kleine landje in het Nederlands,...
 
 
Het spelden van mijn lap is altijd dan weer een teken dat het doorpitten mag beginnen. Gewoon met country steken de 3 lagen op elkaar maken,...
 
Eenmaal klaar werden de veiligheidspelden in het doosje terug gedaan door mijn grote kleinzoon en deze 6 jarige vond dat oma ouderwetse dingen had!! ;o)
 
 
De klipjes werden gepakt en om de rand gedaan,...
 
Heerlijk dat als je zo bezig bent ik ook lipjes in mijn haar kreeg en hij als stoere jongen ze ook in zijn krullen had zitten!!
 
 
En vandaag hangt hij op zijn plekje,...
 
Wil je dit patroon ook maken? Hier kun je die vinden,...
 
En de klipjes?? Die liggen weer in het zakje en zijn van de quilt af en uit ons haar,...
 
:o)

23 opmerkingen:

  1. Ja de herfst hangt al in de lucht. Dit is een mooi quiltje om het te verwelkomen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig, wat schattig, ik zat al in je webwinkeltje te kijken....Heb je ook complete pakketjes ervan inclusief stof?????

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig herfstquiltje Wil!
    Hier liggen al weer de eerste pompoenen op de tuintafel...gewoon aan de kant van de weg gekocht,centjes in de brievenbus...;-
    Hoe vind je mijn nieuws?
    Ik zit nog steeds op de wolk hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig wat is dat leuk geworden! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat een leukerd!

    Perfect van kleuren...schoon!
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vrolijke quilt is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O jakkies, HERFST!!!! Ik ben nog niet zo ver, maar ik vind je quiltje super en het idee van de klipjes is er één om te onthouden. Wat een gemak!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor zo'n herfst-quiltje, maar ik hoop dat wij nog even kunnen geneiten van een mooie nazomer, alhoewel... als ik in de herfst zou beginnen is hij vast niet op tijd klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo gezegd, zo gedaan...en daar is er weer een quilt van de quiltende Wilma!!! Je bent fantastisch!!
    Al willen we er nog niet aan, maar de herfst komt toch zeker weer aan.. maar die kan ook gezellig zijn...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een leukerdje, gezellig weer die herfstkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt heel leuk en mooi geworden
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig quiltje!!!! Zou zo een pakketje willen bestellen!

    Groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gek toch hé, dat soms iets zo anders kan worden dan wat we in ons hoofd hadden.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schattig herfst quiltje is het ...maar mag de zomer nog even blijven!

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief quiltje. Krijg spontaan zin in de herfst.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een superleuke quilt is dit geworden... hier hebben we gisteren onze eerste pompoenen geoogst !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Je kunt hier op het platteland net boven Breda ook al ruiken dat er herfst gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke quilt is dit, helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is wel een heel leuke manier om de herfst welkom te heten. Ik zou er haast al zin in hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lieverd.

    Veel plezier er van. Ik ga ook nog naar de zon hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma