dinsdag 18 september 2012

"1, 2, 3, 3000",......

 
Mijn vriendje ligt op de bank bij te komen van een dagje ziekenhuis. De operatie is voorbij en alles zit weer daar waar het hoort te zitten,... nu tijd om een weekje rustig aan te doen voor hem,...
 
Hij kijkt over mijn schouder mee wat ik allemaal aan het doen ben,.... ;o)
 
Bij mij heeft een virus toegeslagen, eigenlijk twee,.. De eerste geeft een hoop gehoest, geproest en gesnotter. Die vergeten we maar snel en gaan door met een ander veel fijner virus,...
 
Het mandjesvirus is hier in huisje Kuin terecht gekomen. Weer 9 mandjes rijker en het totaal staat nu op 44 mandjes,....
 
 
Er wordt wat afgeteld door ons om aan te geven hoeveel wij van iets maken. 3000 vingerhoedjes, 4000 hexjes en vraag mij dan af waarom dat wordt gedaan. Ineens betrap ik mij er ook op dat ik ook aan het tellen ben met mijn hexjes,.....
 
413 hexjes zitten gezellig aan de top. De papiertjes begonnen op te raken en dit was een goede reden om ze uit de top te halen en opnieuw te gebruiken,....
 
 
Aan de achterkant zijn de papiertjes eruit en de top voelt zo grappig aan met al die losse flapjes,..
 
Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat met doorpitten met al die flapjes. Loop een beetje vooruit als ik zie hoe groot de top is met 413 hexjes,  of liever gezegd hoe klein.
 
Ik denk dat ik ook wel tot 3000 of 4000 moet gaan tellen,...
 
Patchworkers moeten wel een beetje gek zijn geloof ik voor deze hobby,..
*Ü*

25 opmerkingen:

  1. Fijn dat alles met DH goed gegaan. is. Lekker uitrusten maar. Ja als quiltster moet je wel een beetje gek zijn. Mooie mandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje gek, maar wel heel gezellig en ach we zijn in ieder geval niet saai! Wordt allemaal hartstikke leuk! Sterkte voor je vriendje en jij met je andere virus! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wilma,

    Goed nieuws dat de operatie van je 'mannetje' goed is gegaan.

    Enne...wat vervelend dat jij getroffen bent door het hexjes-virus. Ik ben blij dat dat bij mij (nog) niet het geval is. Ik heb sinds kort een ander virus...iets met vingerhoedjes. Ook erg onschuldig, maar zeeeer besmettelijk :-))

    groetjes,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha wat leuk, we tellen heel wat af. Mijn Hexsjes zijn af, en wat doe ik nu, juist ja huisjes tellen.
    Beterschap voor je mannetje.
    En voor het eerste virusje.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die mandjes zeg, ik ben er ook aan begonnen dus het virus is wel besmettelijk, en je hexagonnen zijn ook mooi zo met z'n alle aan elkaar. Nog beterschap gewenst met je DH.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk je hexjes en je mandjes,en tellen moet dat ? LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh,wat zielig voor je vriendje , geef hem maar een dikke knufffff, en eentje voor jou hoor, want dat eerste virus waar je last van hebt is géén leuk!
    Haha, ik zit met een 'engeltjesvirus'
    Vind dat getel van jouw dus helemaal niet raar want ik verdrink in de getelde kruisjes :)))
    Heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'n Beetje gek........volgens velen rond mij heen zijn we knetter ;-))
    Fijn dat je mannetje weer thuis is, verwen hem maar weer even, maar ook goed voor jezelf zorgen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte voor DH. Lekkere projecten ben je mee bezig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, der Flowergarden wird super.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat alles goed is gegaan, beterschap. Mooi hoor de hexjes en wat heb je er toch veel nodig voor een kleedje. Dat geld ook voor de mandjes. Wat hebben we toch een leuke hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat betreft de hexjes, ben ik ook een beetje gek. Ik vind het leuk en verslavend om te doen. kijk maar op mijn blog bij label hexagonnen.

    Groetjes Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een beetje gek is altijd lekker!!!
    Beterschap voor DH!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja soms raak je de tel kwijt met al dat getel.
    Volgens buiten staande zijn we inderdaad een beetje gek, ach, ik ben graag gek op dit gebied.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. beterschap voor DH en wat hebben wij toch een heerlijke hobby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beterschap voor je man. Heerlijk al die stukjes. Hoe meer hoe liever !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel beterschap gewenst voor je man en goed om te horen dat alles goed gegaan is! Heerlijk he dat wij quilters toch zo snel besmet raken met een virus zoals de jouwe? :-) Zoals wij hier altijd zeggen: 't houdt je van de straat...!

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha... een beetje gek ????
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Wilma, Wishing your husband a speedy recovery and I hope you get over your cold soon. It is amazing how many hexagons are required to make a quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. beterschap en je mandjes zijn erg erg leuk.......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een heerlijk gek virus en gekke hobby. Geniet er maar fijn van. Beter dan dat andere virus.
    Beterschap voor je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Laat ons maar een beetje gek zijn. Heerlijk, toch. Beterschap voor jullie beiden.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk zo'n virus.
    En die hexjes doorquilten, dat gaat vanzelf.
    Van die flapjes heb je geen last.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat snottervirus... ben ik ook mee besmet. Goede reden om vandaag lekker te bloggen, naaien, haken e.d. ipv huishoudelijk geweld! Ik zit ook altijd te tellen. Kan je tenminste goed je vorderingen bijhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beterschap voor jullie allebei!
    Laat dat quiltvirus nog maar een poosje doorgaan,ze worden leuk!
    Fijne zondag,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!