woensdag 12 september 2012

"Grote quilts in de maak",....


 
Nu het in de avond frisser wordt is het weer heerlijk om steekjes te prikken in mijn Summer Stars quilt. Deze koukleum geniet dan van het maken van de steekjes met mijn warme voetjes onder deze quilttop,.... 
 
Hij voelt zo heerlijk aan met het vele quiltwerk waar ik in het begin ook spijt van had omdat het erg veel werk is om met de hand te doen. Maar nu een groot deel van de quilt gedaan is ben ik er zo blij mee,.... Helemaal HAPPY!!
 
En zo bezig zat ik mij ook te bedenken dat dit mijn eerste hele grote quilt is en zal straks op ons bed te bewonderen zijn.
 
 
Een tweede grote quilt voor op ons reuze bed is in de maak. Ik dacht waarschijnlijk begin gelijk maar aan een volgende voor als de Summer Stars in de was ligt,...
 
Er worden delen van ringen gemaakt om later aan de top te komen. De top even in de vensterbank omdat ik die even niet nodig heb en je ziet onze kater weet het gelijk te vinden,...
 
Lig je lekker, Bink?
 
 
Ga nu eerst even stofzuigen en daarna wat ringen aan de top zetten,...
 
Zo hoef ik niet met Bink te vechten want als die de stofzuiger ziet maakt hij zich uit de voeten. Als de dood is hij voor dat ding dat met een hoop kabaal door het huis heen gaat,..
 
Of zal ik maar gaan vegen?

17 opmerkingen:

  1. Een quilt wordt zo mooi van handquilten. Ik quilt meestal met de machine, maar een bijzondere doe ik met de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van je quilt,
    Is kostbaar.
    Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, ziet er echt geweldig uit! Moet ook nodig aan mijn eerste echte grote verder! Hier wordt Tara woest van de stofzuiger dus die moet maar naar buiten als dat "vreselijke" ding aan gaat! Schattig zo als je kat daar ligt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, toch! Dat het wat kouder wordt. Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben ook lekker aan het quilten. Kan er zo van genieten. Je quiltwerk ziet er prachtig uit. Maar dat was te verwachten van mijn JUF, ha ha.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi quiltwerk!
    Je kunt het meteen merken als de herfst in aantocht is, dan gebeurt er meer op handwerkgebied. Veel succes met je quiltsteekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wordt prachtig zo met dat echo quilten! Heb er hier een aantal met de machien laten doen en een aantal zelf met de hand .... handwerk!!! Beslist!! Alleen duurt het wat langer hihi! Geniet van je steekjes, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor, je Summer Stars. Die zal straks liggen pronken op jullie bed.
    Groetjs,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi quiltwerk wat zl je daar straks veel plezier van hebben. Veel plezier ook bij het quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw summer stars nog steeds een van mijn lievelingsquilts die ik graag nog een keer zie!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben dapper met de sintsjes bezig zodat ik die van de winter lekker kan pitten, ben net zo'n koukleum als jou ;-))
    Jillz ligt nu telkens op de blokken, maar die kan ik niet wegjagen met de stofzuiger, zij heeft er geen enkel probleem mee...
    Succes bij het doorpitten, hij word prachtig.fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak jij mooie dingen zeg!!
    Ga je meteen volgen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wilma dit is ook weer prachtig werk wat je maakt.
    Ha ik zit ook fijn met mijn quilt op schoot, en zoom de bies
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is schitterend aan het worden!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je quilt wordt erg mooi Wilma, ik ben ook weer begonnen met doorpitten, een herlijk werkje nu het weer wat frisser wordt.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er nu al prachtig uit! Veel "prik"plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Handgequilt vind ik ook vaak mooier, vooral omdat de quilt dan ook soepeler blijft.
    Heerlijk om je foto's te zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hou ook van handquilten, rustgevend werkje ! Wat zal deze quilt mooi zijn als die af is.

    Is het de stofzuiger geworden of toch de veger?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma