vrijdag 7 september 2012

"Het bleef gewoon plakken!!",...

 
De afgelopen week een week vol afspraken en veel oppassen op de kleinkinderen. De eerste Bee (klik) bij mij thuis werd weer gehouden en na de zomer is er dan ook veel bij te kletsen!!
 
En dan wordt er niet zo veel met de naald en draad gedaan. Natuurlijk werden er wat bloemtjes gemaakt omdat je dit snel pakt en snel weer weg kan leggen  zonder er bij na te denken. De stofjes worden op de kartonnetjes geplakt en naaien maar,....
 
Mijn vingers plakken dan ook best wel een beetje van de lijm,....
 
 
Hier in het huisje van Kuin liggen zoveel quiltstoffen dat er dit jaar een rem zit op stoffen kopen. Toch kom je soms iets tegen waar je geen nee tegen kan zeggen en blijft het aan je vingers plakken,...
 
Zal het door de lijm komen die aan mijn vingers zit van de hexjes??
 
Bij deze winkel (klik) kwam ik prachtige ruitjes en streepjes tegen die ik niet kon laten liggen. Amerikaanse country quiltstoffen van Dunroven House en schattige hebbedingetjes waar wij quiltsters wel erg blij van worden,....
 
Is het niet schattig zo'n knopenslinger? Je kan ze natuurlijk in je quilts gaan gebruiken maar dit staat zo gezellig!!
 
En zo kwam het dat een tekening van sneeuwpoppen ineens op de ruitjes en streepjes een mooi plekje kregen. Natuurlijk mag ik er nog wel heel wat gaan maken als het een quilt over de bank moet gaan worden,...
 
 
Zo kan je de ruitjes beter zien waar ik zo blij mee ben. De volgende keer meer ruitjes en streepjes als er meer sneeuwpoppetjes klaar zijn. Het wordt een zomers weekend en hoop dat mijn sneeuwpoppetjes niet gaan smelten in de zon,....
 
En in het vervolg de lijm van mijn vingers halen,.. straks blijft er nog meer plakken!!

15 opmerkingen:

  1. Your blog is so great. All things are so beautiful. I`m very happy to find you.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerds zijn dit en wat een leuke stof is er blijven plakken. Daar kun je geen nee tegen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je daar een leuk ladenkastje hangen.
    En je sneeuwmannenquilt wordt ook vast heel leuk !
    Ik heb jaren geleden ook een stapel flanellen stofjes gekocht en moet daar ok nog steeds een leuk patroon voor zoeken.
    De flanel was bedoeld voor mijn jongste zoon die destijds erg van zachte lapjes hield.
    Veel plezier met het appliceren van je sneeuwmannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk!!
    Die lijm maakt niets uit, ook zonder blijft er altijd vanalles plakken ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellige sneeuwmannetjes maak je, ik denk dat ze wel tegen mooi weer en zonnetje kunnen.
    Gezellig zo de Bee weer, kijk ook naar onze eerste middag uit van dit seizoen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh je sneeuwmannen zijn schattig, hier heb ik een fleece deken gekocht om sneeuwmannen van te gaan maken, maar nu is het boven nog te warm! Geniet van je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer heel gezellig om zo bij je op de koffie te komen.
    En je verwijzing naar die website....
    Ik heb ook ineens plakhanden gekregen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je Grandma's Flowergarden wordt mooi, maar de sneeuwmannen vind ik ook erg leuk!
    Tja en dan voortaan toch maar even handen wassen!!
    Fijne dag verder,
    groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is het probleem dus... plakhanden. Voortaan maar goed mijn handen wassen voordat ik ga inkopen. ha ha. Leuk je sneeuwmannetjes.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lekker hoor, die plakhanden: is goed voor de economie moet je maar denken...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. erg lastig die plakvingers.......maar wel gezellig. Leuke sneeuwpoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Plakvingers, ik ga hem zeker onthouden. Je knopenslinger is te leuk!! Het ziet er weer gezellig uit bij je, geniet van het weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die lijm heb ik geloof ik ook wel eens last van Wilma.....het kan erger....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vind het een erg leuk idee de knopenketting aan de tak!
    Jaaa leuk die ruitjes!
    Fijne zonnige dagen,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma