donderdag 13 september 2012

"Ik zie sterretjes",......

 
 
Boven in mijn werkkamer staan twee grote boekenkasten, ook wel bibliotheekkasten. Twee hoge kasten met elk een trapje ervoor. Deze trapjes worden al een tijdje gebruikt als rek om mijn quilts op te hangen, gewoon omdat het zo knus staat,....
 
De laatste dagen loop ik erg te rommelen in huis en als er dan gestoft gaat worden moet je niet vreemd opkijken als er weer wat anders wordt neergezet,...
 
 
En zo komt het dat er een trapje weg is bij de bibliotheekkasten boven in mijn werkkamer. Hij staat knus in een hoek van de kamer en wie het fris heeft kan gerust een quilt pakken om er onder te kruipen, alhoewel de jongste dochter dat gister jammer vond en een ander van een bank pakte,...
 
Met de haard er naast een gezellig plekje geworden waar je graag bij gaat zitten,...
 
 
Natuurlijk loop ik niet alleen maar te rommelen in huis en werden er ook steekjes genaaid,....
 
Het is helemaal mijn ding op het moment, de rechte lijnen samen met ronde vormen. De vorige ster was niet naar mijn zin omdat de lichte stof zo aan het trekken was. Nu minder rekbare lichte quiltstof en helemaal naar het zin,...
 
 
De nieuwe ruitjes en streepjes maken er een echte Country Sterren Quilt van. Dit is toch werkelijk geen straf om met de hand te maken.
 
Het blok is 30x30cm groot en met de patternoplaat kan ik goed de streepjes en ruitjes zien en worden nu geknipt in plaats van gesneden,...
 
Strak plan, vind je niet?

24 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilts heb je zo naast de haart staan/hangen. En die sterretjes helemaal leuk.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die quilts over het trapje.Goed plan en geen DH meer die commentaar geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sterren en wat zal het een gezellig geheel worden! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sterren en wat een goed idee die trappetjes ik denk dat ik er binnenkort ook maar eens een ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sterren en leuk om je quilts e.d. zo op te hangen,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend idee om je quilts op te hangen. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het leuk zo met de ruitjes! En je quilts hangen daar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke manier om sterretjes te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je weer mooi gemaakt.
    En dat trappetje was een goed idee om je quilts te etaleren. Staat prachtig. Net of het uit een woonblad komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het weer prachtig. Ook zoals je de inrichting hebt of verandert. Heel herkenbaar voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er gezellig uit, Wilma.
    Mooi blok, hoor.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk zeg dat trapje en al helemaal omdat je al zoveel mooie quilts hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Wilma,

    Dank je wel voor alweer al die complimenten!!! Ik geniet ook altijd van jou werk. Zulke mooie kleuren, fijn om te mogen bekijken en daarom had ik je ook aan mijn blog toegevoegd!!!

    Hartelijke groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige sterren maak je.
    die quilts hangen daar erg gezellig in het hoekje.
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is zeker een heel goed plan!!!
    En wat het trapje betreft helemaal een goed idee om je quilts zo te laten zien! Je maakt prachtige quilts!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed idee die trap... staat erg leuk.
    En oh wat ben je mooi bezig met die sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig sfeertje met die quilts in de kamer, en een goed idee met patternoplaat en knippen, ziet er strak uit, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee die ladders ! Je sterrenblok ziet er ook mooi uit en prachtige stofjes heb je daarvoor gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk idee met dat trappetje. Zo kun je goed van je mooie quilts genieten.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 't Ziet er erg gezellig uit, Wilma! En je sterretje is prachtig...
    Groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma