zondag 9 september 2012

"Op de heupen,....

 
Met de herfst in de lucht krijg ik het een beetje op mijn heupen. Nee, ik heb het niet over lijnen hoor, schrik maar niet, alhoewel steeds meer kleding lekker gaat zitten!! Wat dat betreft wat minder op mijn heupen,...
:o)
 
Nee, ik heb het over patchworken. Wat beleef ik een plezier om de lapjes aan elkaar te naaien en of het nu een quilt wordt maak ik mij nooit zo druk om omdat het plezier van de stofjes aan elkaar zetten wel heel groot is,... en toch,....
 
De zomer stond erg in het teken van de weddingring en met heel veel plezier heb ik hieraan steekjes gezet. Hij wordt groter en groter en ook mooier en toch gaat het niet zo goed bij mij om steeds weer dezelfde stofjes en patroon te pakken,...
 
Het gaat mij zo vervelen,...
 
 
Nu dat we meer binnen gaan zitten en het in de avond vroeger donker wordt wil ik dan ook wel weer eens wat anders doen. Niet alleen ringen aan elkaar zetten maar ook heerlijk eens met andere stofjes bezig te zijn,....
 
De kleine mandjes waren dan ook weer snel opgezocht en de blokken die ik op de machine had vastgezet ( schots en scheef) zijn snel losgehaald, mandjes getekend op de stof en in handige zakjes in de schoenendoos erbij en de mandjes die klaar zijn geteld,... 27 mandjes zijn er gemaakt,....
 
 
Ehm,... 27 mandjes waren er gemaakt en dit zomerse weekend zijn er 8 bij gekomen,.. Een totaal van 35 mandjes. Een heerlijk werkje om er bij te gaan doen de komende herfst,....
 
De ringen voor de weddingring gaan gewoon door en het doorpitten van mijn Summer Stars moet ook weer eens beginnen als het wat koeler wordt,......
 
Heerlijk met verschillende projecten bezig zijn,.... en dat is hier geen probleem want er ligt genoeg!!
 
De mandjes zijn 8,5cm groot en het patroontje vind je hier op het schap,...

19 opmerkingen:

  1. Your baskets are beautiful, I love all the different colours. The backing fabric on that quilt in the last photo is stunning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wunderschön. Deine Körbe sind wunderschön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mandjes. Het is inderdaad leuk om te kunnen kiezen waar je aan gaat werken. Niet steeds hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk de verschillende werkjes ik hou er wel van!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik ben na tijden weer aan deze mandjes verder gegaan. Dat werken aan verschillende dingen herken ik hoor. Het is ook zo verleidelijk om weer iets nieuws te beginnen. Maar het houdt ons lekker bezig, en als er af en toe iets af komt is het extra leuk! Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook graag met verschillende dingen bezig. Je mandjes worden leuk en dan ben je echt met verschillende lapjes bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook altijd met vanalles bezig, vind ik ookveel leuker.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het "onderweg zijn naar een quilt" is vaak nog leuker dan de affe quilt! Gezellige mandjes. Ik heb hier ook nog 45 mandjes liggen, maar dan die met dat vierkantje in het midden. Ik maak er af en toe eentje en dan gaat de boel weer in het mandje omdat ik weer iets anders "moet".

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie mandjes heb je emaakt, zo leuk om te doen ik zal die van mij ook weer eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk projectje die mandjes, mijn vingers jeuken altijd als ik zo iets moois langs zie komen om het ook te willen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar; steeds hetzelfde patroontje maken verveelt mij ook enorm...ik hou van afwisseling. Je mandjes worden heel erg leuk! Veel heb je er al zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mandjes, zag ik daar mandjes voorbij komen..(ik hang al 4 weken boven mijn eigen mandjesquilt, bijna klaar met quilten..)
    Wat een mooi stofjes gebruik je voor deze mandjes en id de achtergrondstof van de andere quilt is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schattige mandjes! Ben benieuwd waar je vandaag aan prikt! Veel plezier, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemaal herkenbaar! En je mandjes zijn zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi Wilma geniet er maar van. En krijg het maar lekker op je heupen.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk hoor je mandjes, ik vind dit patroontje ook fijn om te maken. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie mandjes zijn dat hoor Wilma!! En ik ken dat gevoel, ik moet ook altijd meerdere projecten tegelijk doen, want anders slaat de verveling toe en dat kunnen we natuurlijk niet hebben :-)

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Komt me bekend voor: die heupen, mandjes, soms verveling in een project en genoeg te doen.....:)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!