dinsdag 11 september 2012

"Rechte ruiten en strepen",....





Kouwe Karels zijn echt mijn ding net als kippen, ik blijf er door de jaren heen zo van houden. Al heel wat Kouwe Karels zijn hier gemaakt in de vorm van kleine quiltjes en poppen,....
 
En dan nu een quilt voor over de bank. Eigenlijk zie ik hem al over de witte bank liggen met zijn warme kleuren en prachtige ruitjes en streepjes.
 
 
Terwijl je dan ook zo bezig bent is het een waar feestje om de Kouwe Karels te maken. Een hartje of sterretje erop of een dennenboom,...
 
De stofjes heb ik een keer gesneden en het viel manlief meteen op dat de ruitjes niet helemaal recht zaten. Bbbbrrrrrr,..... wat een verwachting heeft hij toch van mij!!
 
 
Gelukkig heb ik nog niet veel lapjes gesneden en zal eens kijken of ik aan de verwachtingen kan voldoen. Je ziet zoveel quilts met ruitjes en streepjes waar deze niet recht in zitten en toch,....
 
Zal ik beter mijn best moeten gaan doen!!
*Ü*

22 opmerkingen:

  1. Je Karels zijn mooi. Ik heb net zo'n DH met timmermansoog. Die ziet het gelijk al scheelt het 1 mm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk, zo'n man die daar over valt haha! hij ziet er nu al leuk uit! ik ben ook gek op sneeuwmannen, ze zijn meteen gezellig en geven zo heerlijk die winterse sfeer weer. ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOH, Dit is zo herkenbaar. Maar wel erg leuk dat ze zo geintresseerd zijn in onze hobby.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, dat zou mijn DH ook meteen zien!
    Dat betekent dat ze wel echt met interesse kijken en daar is ook weer iets voor te zeggen.
    Ik hoop dat hij dat nog lang doet!!!!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die karels.
    Ik hou ook van sneeuwpoppen, vind het ook altijd geweldig als de kinderen 's Winters weer een paar "echte" kunnen maken.
    Meestal zetten ze ze dan voor het grote raam van het atelier neer, kan ik er mooi de hele dag naar kijken;))

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor, ik kan me de reactie helemaal voorstellen van je man. Ik heb er thuis ook zo eentje :-) Maar aan de andere kant, het blijft handwerk en ik vind het eigenlijk wel wat hebben als de ruitjes niet helemaal recht zijn.

    Veel plezier met je kouwe karels !!

    Groetjes,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vind je koude kerels met ruitstofjes prachtig! Vaak is de stof niet helemaal recht geweven en dan gaan de streepjes een beetje van de lijn af (ik hou er wel van) en liever dat het blok goed aan de maat is dan dat het streepje doorloopt, veel plezier met maken!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben je gek, Wilma. Die ruitjes hoeven niet recht, hoor. Dat is geen doen, gaat nooit lukken, nou ja... het zou mij nooit lukken LOL Bovendien maakt het niks uit, de quilt wordt met of zonder rechte ruitjes gewoon hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De mijne zegt altijd, dat ik een pietje precies ben en dat ik mij moet realiseren dat het handwerk is :-)
    Maar ruitjes recht snijden is vaak heel moeilijk, want het is net of ze een eigen leven lijden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke sneeuwmannen! En rechte ruitjes? da's best moeilijk, ik geloof dat ik ze dan nog eerder helemaal schuin zou doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super gezellige quilt weer zeg, de warmte straalt er van af.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk die sneeuwpoppen, zo krijg je wel al een winters gevoel. Volgens mij zijn bijna alle mannen gelijk zo te lezen... :-) geweven ruitjes knip ik liever, dan weet ik zeker dat ze goed zijn, als ze bedrukt zijn is het echt een probleem om ze recht te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Country style noemen wij dat als het niet HELEMAAL 200 % correct is. Ik vind het hele gezellige Karels en mooie stofjes. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat maak je quilt juist zo mooi en echt persoonlijk. Leuk, de ijsmannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, ik ben wat ruiten en strepen betreft een muts hoor. Ze moeten recht zijn en allemaal dezelfde kant op wijzen. In mijn eigen quilts dan. Bij anderen doe ik er niet moeilijk over.
    Succes ermee.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik word helemaal warm van jouw Koude Karels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke sneeuwpoppen en recht snijden met geweven ruitjes is bere moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk hoor je sneeuwpoppen.
    En ruitjes en strepen, vraagt om precies te zijn.
    Vind het altijd een heel werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij wordt leuk en die dh van jouw heeft een echt timmermansoog. Dat wordt nog hard werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben je gek meid, dat heet Country! Dan mag het een beetje schots en scheef zijn, wordt ook wel Primitive genoemd! Dus gewoon zo doorgaan, de quilt wordt er gewoon "levendig" van! Grijns! Groetjes
    Lida
    P.S. Ik hou ook van die kouwe Karels!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Felicitaties voor uw Blog, fantastisch. Ik kom zeker terug. Kusjes vanuit Tenerife

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De scheve ruitjes en streepjes vind ik juist passen bij de koude karels....Het geeft juist het warme, spontane gevoel die best in je quilt mag zitten.....lekker laten zou ik zeggen :-)

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!