maandag 22 oktober 2012

"In de ban van Sjaantje",....

 
De laatste dagen ben ik helemaal in de ban van Sjaantje, je weet wel die 225 blokjes naar een quilt gemaakt door Jane A. Stickle in 1863.
 
De toch wel kleine blokjes van 11,5x11,5cm hebben mij in hun greep. Totaal geen planning en gewoon heerlijk ontspannen een blokje maken,....
 
Het patroon overnemen op paternoplaat en de stofjes erbij zoeken en zo ontstaan er weer wat blokjes voor mijn eigen Sjaantjesquilt,....
 
B-8 Water Lily, B-9 Tinker Toy, B-10 Jud's Trophy en als laatste B-11 Melissa's Cross,... en terwijl ik dat blokje maak moet ik soms wel opkijken en een lachje naar mijn jongste dochter Melissa sturen die natuurlijk denkt dat ik weer eens een gekke bui heb,....
 
 
B-12 Starflower was zeker geen favoriet van mij om te maken en was dan ook wel erg blij dat B-13 Four Corner Press een heerlijk simpel blokje was,....
 
Zoals je wel ziet zijn de blokjes niet gestreken en mijzelf kennende zal ik dat ook weer niet gaan doen,.. ze zullen straks wel glad getrokken worden door het sandwichen,...
 
 
De blokjes kunnen na de foto weer in de map waar zoals je ziet de blz. van het boek in zijn gestoken,.... zo raak ik ook geen blokjes kwijt en is het heerlijk overzichtelijk,...
 
Het patroontje van C-1 is al op de uitgekozen stof overgenomen en ben ik begonnen met het in elkaar zetten,...
 
Ik ga mij weer verder vermaken met mijn Dear Jane Quilt voordat de pannen op het vuur moeten,..
 
Fijne avond,...

15 opmerkingen:

  1. Hele mooie blokjes van hele mooie stofjes, veel plezier met het volgense blokje.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kleuren zijn weer helemaal top! Ik houd wel van die rustige kleuren.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van rozen dus... vind je rozenblok geweldig!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier. Het is toch zo'n leuke quilt om aan te werken !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een mooie blokjes. Je schiet lekker op zo.
    Succes met de volgende blokjes.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gave blokjes in jouw prachtige stofjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed idee om de blokjes in een map te bewaren en ze worden mooi. Je kleur keuze vind ik super.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie blokjes Wilma en wat zien ze er zo zonder sashing 'piep' uit. Ik strijk mijn blokjes ook nooit en het komt eigenlijk altijd goed als alles aan elkaar zit.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kleuren Wilma. Het blijft een prachtig quilt hè, de DJ.
    Nu heb je lekker meer tijd voor jezelf om er aan te werken.
    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej Wilma, ik krijg nu in één keer vier meldingen van nieuwe berichtjes van jou en lees dat je gestopt bent met je winkel en cursussen. Ik kan me voorstellen dat de beslissing niet makkelijk was, maar het is fijn om niet die verplichting te hebben als je je niet helemaal fit voelt. Je verveelt je gelukkig niet, want ik zie in de vier blogs al weer veel moois.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om aan deze blokjes bezig te zijn. Mooie blokjes in mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat wordt ie mooi in 'jouw' kleuren, een echte Wilma ;) Als ik jouw mapjes en lapjes zo zie kriebelt het om aan Sjaantje twee te gaan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie blokjes Wilma en wat ben jij netjes met het bewaren en opruimen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterende blokken in prachtige stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeeeh dat ziet er ook wel weer heel leuk uit!! Zal ik dan misschien lekker mijn haakwerkje aan de kant leggen en ook maar beginnen? Of gewoon weer eens even door het prachtige boek bladeren!! Kom ik deze keer bij jou met taartjes (de chocola is helaas al op! ;-) Fijn weekend!! Lfs Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma