maandag 1 oktober 2012

`Inspiratie`,....

 
Wat heb ik de laatste tijd genoten van alle verhalen en foto's van de bloggers die naar het St Marie Mines quilt festijn zijn geweest,....
 
Daar kwam ik ook vaak de Collection for a Cause van Howard Marcus tegen. Dan moet ik natuurlijk meteen denken aan mijn schattige doosje met alle stoffen erin die je nodig hebt en het patroon,...
 
 
Wat een stimulans om mijn kistje meteen op te zoeken en blokjes te gaan knippen voor de sterren.
Als beloning voor het vele teken en knipwerk gelijk maar een sterretje maken. En natuurlijk genieten van de prachtige stoffen die in het kistje zitten,...
 
 
Dit keer met de antiek blauwe en donker bruine stoffen in de weer geweest. Geen grote opbrengst dit weekend omdat we druk waren met verjaardagen en ziekenhuisbezoekjes,...
 
Deze lieve schatten kun je natuurlijk niet vergeten omdat de sterren en stoffen te mooi zijn. `Nee, ik kan niet komen want de stoffen van Moda zijn te mooi´,...
 
 
Het patroon zit in mijn kistje en is natuurlijk weer door mij aangepast want snijden en stikken op de machine is niet mijn ding en werden er malletjes gemaakt en met de hand de sterren gemaakt,...
 
Er ligt hier gewoon veulste veul moois om te maken,....

27 opmerkingen:

  1. Als weelkaaropzo'n manier kunnen stimuleren is het helemaal goed toch? Graag gedaan. Je bent een mooie quilt aan het maken die te mooi is om in dat mooie koffertje te verstoppen. En over koffertje gesproken, weet je waar die te koop is?
    Veel succes en quiltpleziermet deze mooie sterren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sterren, het ziet er nu al mooi uit! En de kleuren zijn ook heel mooi!
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh, dit is herkenbaar, veul te veul moois,ik hop ook van het ene in het andere, dan weer voor de webwinkel maar ook soms gewoon voor mezelf, gewoon omdat het veul te mooi en vaak veul te leuk is.
    Als ik op je mooie blog kom denk ik altijd meteen: ik wil leren quilten maar ik vrees dat ik hiervoor veul te weinig tijd heb, alhoewel,als ik het zo met de hand zou doen, 's avonds lekker in mijn zeteltje ;))))
    Fijne week, heerlijk werken met je mooie stofjes, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een mooie stofjes gebruik je. Ik geloof dat ik ook maar een paar koffertjes moet gaan kopen om al die mooie iedeetjes die ik her en der zie in te stoppen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Wil,a,
    Heel herkenbaar, er zijn zulke leuke projecten ....!
    Deze van jou wordt ook vast erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he al die schatten in mandjes en koffertjes. Prachtige stof is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It will be fun to watch you put this quilt together. I have the same one, but haven't started it yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi weer de stofjes en de sterren, en met de hand naaien lees ik.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gaaf koffertje! Wat een schat aan stofjes zit erin en wat een prachtige sterretjes! Geniet van je steekjes,
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n koffertje en modastofjes zijn om te zoenen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Graag gedaan Wilma ;-)
    Wat is die eerste foto een mooi plaatje. Dat koffertje, ik zou er de hele dag mee bezig zijn. Geweldig! Die quilt is trouwens ook schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi koffertje !!!! In hetzelfde motief als het patroon ? Geweldig leuk !! Je ster is ook een plaatje om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie sterren.
    Ideeën genoeg, handen te kort.
    Er is zoveel moois om te maken.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lijkt me heel leuk hieraan te werken. Veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow, garantie voor een prachtige quilt dus, die lapjes zijn bij jou in goede handen :) Heel veel plezier bij het maken van deze quilt, het eindresultaat was prachtig heb ik daar gezien, leuk dat je net dat ene zetje nodig had...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Wilma

    Ik heb ooit een aantal quiltjes gemaakt, maar ik doe het nu niet meer. Maar ik hou wel erg van de stijl die erbij hoort. En jouw woonstijl en jouw quilts zijn echt helemaal mijn ding. Het is echt 'WAW'. Ik kan dus niet anders dan je volgen ;-)

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooh, das wel een heel erg mooie quilt in wording, en het koffertje met de stofjes, prachtig, waar kan je dit aanschaffen? knuff, vero

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie sterretjes en wat leuk te lezen dat jij ook wordt geinspireerd door al het moois wat er voorbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Absoluut een inspirerend patroon. Héél mooi! Goed dat je het weer voor de dag hebt gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja hoor heerlijk die sterren met die mooie stofjes.succes,gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk he, zo met die mooie lapjes bezig te zijn. Vooral op zo'n dag als vandaag, als het maar blijft regenen.
    Ik ben ook helemaal flieft op je mooie koffertje. En je sterren worden prachtig.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Wilma,
    Ben je gestopt met je webwinkeltje ik kan hem niet meer vinden.
    Misschien heb ik hier wel een mailtje over gehad, maar mijn mailadres is ook veranderd.
    Laat me het even weten
    groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig die bovenste foto, de beer en daarachter de poes, die omhoog kijkt.Oook mooie stofjes hoor,maar ik vond de achtergrond ook erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie lieve stofjes gebruik je voor de sterretjes. Als ik lees dat je alles met de hand gaat doen....compliment hoor dat lukt me nog steeds niet.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het doet gewoon zeer aan het hart, zo mooi zijn de stofjes!! Niet kwijlen he, wel een sjaaltje dragen!! Veel prikplezier! liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Watertand... watertand... prachtig! Veel plezier er mee...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!