woensdag 7 november 2012

"Oh kom er is kijken",......


Wat ik zoal heb gedaan de laatste tijd??
 
Heel veel en eigenlijk ook weer niet zoveel,... lopen rommelen,....
 
De sjaal voor Marc is klaar en er staat nu een colsjaal op de pennen voor mijzelf. Er worden sterren gemaakt voor mijn antieke quilt en zo nu en dan een stukje doorpitten aan mijn Summer stars,...
 
In de bak op de haard staat mijn molentje gezellig te draaien en staan de sint en piet er al bij,.. een beetje vroeg en toch staat het al zo leuk!!
 
 

 
Het sinterklaas quiltje hangt al op zijn plek en menig kindje stond met mijn verjaardag vorige week bij deze te kijken,...
 
 Het is toch altijd een heerlijke tijd als de Sint weer in het land komt, de pepernoten, de chocoladeletters, natuurlijk een cadeautje in de schoenen van lieve schatten,....
 
Een gezellig Hollands traditioneel feest. Wat houd ik van deze traditie!!
 
 
Mijn oudje uit 2006 moet nog een plekje vinden. En op mijn "To Do lijstje" stond het maken van een omkeer pop,... ook al een oud patroontje die denk ik al wel 25 jaar oud is. Kwam het patroon niet uit handwerken zonder grenzen?
 
De lijfjes zitten aan elkaar en je zal wel al zien dat het een Sinterklaas wordt met aan de andere kant een Pietje,... hihihi,... is het geen prachtige pop???
 
 
Het is werkelijk geen gezicht zo maar toch als hij klaar is,...
 
Eerst schreef ik een verhaaltje over een geheimpje onder de rok en een verrassing in de zak,... laat ik het maar netjes houden toch??? *Ü*
 
Het weer ziet er hier wat triest uit dus ik ga vanmiddag na het oppassen in mijn hobbykamer maar eens verder met de kleertjes. Een kopje koffie mee, een lampje aan en misschien zelfs wel een geurkaarsje aan,....
 
Gezellig toch??

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk Wilma, ik ga hetzelfde doen.
    O, o als we onze hobby toch eens niet hadden he?
    heerlijk jouw sint spullen. Super gezellig.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb goed gekeken en kan je zeggen dat het er gezellig uit ziet.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey,

    Wat leuk die sinterklaas spullen. Vooral dat poppetje. Ik kan niet wachten tot de sint er weer is. Jarno is zo gek van sinterklaas en zwarte piet. Lijkt hij een beetje op mij haha. Is zón poppetje moeilijk? Groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er weer erg gezellig uit!
    Groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er knus uit!
    Ik verheug me ook nog altijd op de aankomst van de Sint. Is toch een momentje hè? ;-)
    Alleen willen mijn kinderen niet meer met me meekijken... Oudste is 19 en jongste is 14. Nog een aantal jaartjes geduld en dan kan ik misschien wel losgaan met de kleinkinderen..!

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig, die sinterklaas quiltjes en die pop, leuk idee, ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien straks.
    Geniet maar lekker van de warmte binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van het Sint feest heerlijk ouderwets gezellig!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat zijn ze toch mooi en leuk de Sintquilts. Leuk dat je ze weer hebt hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat quiltje staat zo gezellig, mooie kleuren vind ik het ook hebben. Ik heb de pepernoten nog links laten liggen, maar volgende week, mag het weer. Ik ben benieuwd naar je colsjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige post heb je er weer van gemaakt,hier staan de pepernoten ook op tafel, heel moeilijk, want tja, ik sta wel nog steeds op dieet hoor ;)
    fijne dag vandaag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Wilma, je moet eens Googelen op topsy turvy doll, dan krijg je heel wat plaatjes van dit soort poppetjes. Leuk, ik heb ook nog ergens een patroon liggen, maar dan weer anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk je Sinterklaas quiltjes...Je ziet meer kerst .
    Gezellig zo bij jullie en inderdaad met dit weer......veel quilten.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik weet niet wat er met je blog aan de hand is Wilma, maar in de leestlijst staan allemaal logjes van jouw weblog.
    Een hele lange rij en alles in 't Engels.
    Ik heb niet 't idee dat dat je bedoeling
    was.
    Het kan ook zijn dat ik dat alleen zie.
    Ik vond dat ik je even moest waarschuwen.

    groetjes, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik zie allemaal Engelstalige wetenschappelijke teksten voorbij komen. Niet zo gezellig als jouw blog altijd is. Misschien gehackt?
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!