maandag 12 november 2012

"Wat echt belangrijk is",......

 
Hier stond de agenda vol met afspraken het afgelopen weekend,... helemaal niet erg want het waren leuke afspraken,.....
 
En als er dan eventjes tijd was zaten ik en de jongste dochter aan de keukentafel, druk met pietjes,...
 
Voordat we gisteren naar een kraambezoek gingen om te knuffelen met een prachtig klein meisje vloog over ons huis de trauma-helikopter. Vreselijk, nooit geen goed teken,.....
 
 
Na het knuffelen met het prachtige baby'tje, tijd om te gaan eten bij de oudste dochter. Bij binnenkomst kwam gelijk het vreselijke verhaal,....
 
De school had op deze zondag gebeld met het verhaal dat er op maandag zou worden gesproken in de klas over het broertje van een klasgenoot. 4 jaar en plotseling overleden,....
 
Tijdens het afmaken van dit Pietje bij thuiskomst denk je aan de ouders, het broertje en natuurlijk het kleutertje zelf,....
 
 
Zit ik mij nu druk te maken dat de pietje mooi in het winterboompje moeten zitten, wat de sint zal geven, wat we eten met de kerstdagen, wie er komen, wat we dragen,.....
 
Ineens is het veel minder belangrijk als je aan dit gezin denkt waar het leven nooit meer hetzelfde zal zijn,....
 
Een gezellig weekend kreeg zo'n nare wending,....
 
Ook al zitten we met onze joggingbroek op sinaasappelkistjes en eten we droog brood,.... Natuurlijk weten we wat echt belangrijk is in het leven,....
 

24 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk!!
    goed om er af en toe bij stil te staan.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een narigheid en je hebt helemaal gelijk als je zoiets hoort waar maak je je dan nog druk om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt helemaal gelijk, de uiterlijke dingen zijn zo onbelangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n bericht komt altijd hard aan en inderdaad, goed om even bij stil te staan en bij je zelf na tegaan....wat is nu echt belangrijk.

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, als je zoiets hoort ben je wel even van slag. Dan wordt je weer even met de neus op de feiten gedrukt. Wat is er nu echt belangrijk in het leven. Het is goed hier af en toe bij stil te staan, en te beseffen dat we het zo slecht niet hebben.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met zulke berichten wordt je weer eens met de neus op de feiten gedrukt en merk je echt wat ECHT belangrijk is.

    Ik vind je pietjes wel reuze leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jemig, wat mooi geschreven. Ik ben er echt even stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas vergeten we soms wat écht belangrijk is in het leven, maar daar ineens worden we weer met de neus op de feiten gedrukt.
    Ja Wilma, "thats life" Geniet van elk moment.....

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was je kwijt!!! Maar nu kan ik je berichtjes weer volgen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. we weten ook wat belangrijk is in het leven. Maar daarom moet je ook leuke dingen doen die niet belangrijk zijn maar wel een samengevoel geven
    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WAt een naar bericht.
    Leuk die pietjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, dan wordt je wel even stil, bij zo'n bericht. Leuke Pietjes Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt volkomen gelijk. Wat is belangrijk. Het is goed om die vraag af en toe aan jezelf te stellen.
    Fijne dag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dat is niet niks wat zo'n weekend teweeg brengt. Bij het gezinnetje maar ook bij alle naasten. Inderdaad Wilma, dan bedenk je ineens weer : tel je zegeningen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vreselijk als je zoiets te horen krijgt als ouder! Mag er niet aan denken!
    We weten allemaal wat belangrijk is, maar staan er misschien niet genoeg bij stil!
    En om positief af te sluiten ... ik vind je pietjes heel mooi geworden en ze hangen daar heel leuk in je boom!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De pietjes zijn schattig en om je op te vrolijken. Deze gebeurtenis gaat je zeker niet in de koude kleren zitten, ook voor de school niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een trieste gebeurtenis, dan word je wel weer even herinnerd aan wat werkelijk belangrijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeemineetje, ik heb mij klem gezocht naar jou, maar hier ben je dan weer, pffffff miste je toch wel.
    Je hebt niet stilgezeten, maar dat had ik ook niet verwacht, nu weer gezellig bijlezen bij jou.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb je een hele tijd gemist! Was al bang dat er iets ergs gebeurd was. Maar ik zie nu dat het goed met jullie gaat gelukkig en dat je met een boel leuke dingen bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waarom beseffen we pas hoe onbenullig sommige dingen toch zijn als je door heftige gebeurtenissen weer met beide benen op de grond gezet ( soms gesmakt) word. En Wilma, nog bedankt voor je berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wilma, ik ben geloof ik ook helemaal van het padje. Even iets heel anders. Ik was naar je op zoek en kreeg allerlei hele vreemde blogs. Amerikaans. Maar waar het nu even om gaat. Iemand vroeg mij naar het patroon van het Sinterklaas quiltje en volgens mij had ik dat van jou. Klopt dat? En zo ja, verkoop je het nog?
    Groetjes,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma