vrijdag 21 december 2012

"PHD??",....

 
Zo aan het einde van een jaar is het wel even goed om terug te kijken naar het afgelopen jaar,...
 
Een jaar wat bij mij in het teken stond van een eenvoudig en simpel leven,...
 
Nee, het is werkelijk niet eenvoudig en simpel geworden en toch zijn er wel veranderingen geweest die een beetje hebben geholpen om naar een eenvoudig en simpel leven te gaan,....
 
De grootste is wel geweest dat er geen nieuwe afwasmachine is gekomen toen de onze het niet meer deed. Nu staan wij in de keuken af te wassen en is prima te doen en is het alleen twee keer in het jaar wel erg wennen met een verjaardag,....
 
De aankopen van stoffen en patronen om te patchworken zijn zo goed als niets geweest!!
 
Niet zo moeilijk natuurlijk als de kasten vol liggen met boeken, patronen, stoffen en PHD's,.....
 
(ProjectsHalfDone)
 
 
Mijn favotiete aankopen zijn aankopen bij Dille en Kamille waar ze ontzettend leuke spulletjes verkopen uit Grootmoederstijd. En nu ik dan toch een grootmoeder ben,.....
 
Langzaam aan wordt het mij wat duidelijk wat er moet gaan gebeuren met mijn patchwork, je weet wel al die PHD's,....
 
Niet dat ik met een sterrenquilt bezig ben, nee het zijn er 3,....
 
Een mandjesquilt??? Maar liefst 2,....
 
Ik heb het dan nog niet eens over mijn Dear Jane, SBS, en NI,.... Hoeveel blokken zullen dat bij elkaar zijn?? ;o)
 
De keuze is gevallen op Nearly Insane (klik) en de andere liggen netjes met stoffen en boeken in de kast te wachten voor als de Nearly Insane af is,....
 
De sterren die gemaakt worden zijn er nu 2 en voor de mandjes is er ook een mandjesquilt afgevallen,... De Trick or Treat mandjes (klik) mogen blijven,....
 
Er moet wel wat afwisseling zijn voor mij, om steeds aan hetzelfde te werken is niet zo mijn ding,...
 
 
Deze ligt naast de bank om veder aan te werken samen met mijn lunchdoosje met mijn Hopequilt (klik),..
 
De SummerStars (klik) zit in de quiltring om doorgepit te worden,....
 
Een naaimachine project in mijn hobbykamer en natuurlijk is dat de Weddingring (klik). Jammer dat het met de machine niet zo mijn ding is,..... misschien gewoon een schop onder de ,.....
 
Het is eigenlijk al vreselijk veel om te doen en geeft zo'n rijk gevoel, alles behalve eenvoudig en simpel,....
 
En dan te weten dat mijn kind ook erg graag een quilt wil en haar keuze is gevallen op een Joseph's Coat quilt (klik),... De ondergrond ligt al klaar en haar keuze is op roze gevallen,...
 
Ben benieuwd hoe dit gaat werken voor mij,....

16 opmerkingen:

  1. Ik wens je heel veel succes met al het mooi's waar je mee bezig bent. Een nieuw jaar met nieuwe dagen en weken om heerlijk met jou hobby bezig te zijn.
    Fijne dagen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig.........ik dacht nog wel dat ik de enige was met zoveel WIP's ;-)
    Gewoon blijven doen zoals altijd, er komen er heus wel af en verder gewoon geniet van alles.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het komt allemaal goed met al die projecten. Belangrijkste is dat je er van geniet !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik werk ook altijd aan meerdere quilts tegelijk hoor. Want anders wordt het zo saai. Maar ik probeer wel altijd iets af te maken voordat ik aan wat nieuws begin. Die Joseph's Coat quilt ziet er niet eenvoudig uit. Maar wel heel mooi.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook altijd aan van alles tegelijk bezig, nu weer even wol spinnen omdat ik een sjaal wil breien. Ooit komen je projecten allemaal af en dan heb je natuurlijk weer allerlei andere dingen op stapel staan :-).
    De Joseph Coat quilt is wel heel erg mooi, ik heb de bladzijde met patroon opgeslagen, dus je weet nooit.........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keuzes maken, goed zo. We horen en zien wel weer of het gaat lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat zijn een boel projecten, Wilma! heerlijk...maar ja, soms moet je kiezen ;-) succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier heel wat werken liggen.Succes met je planning om wat af te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ik ken dat, ik heb ook altijd meerdere projecten liggen. Aan sommige doe ik een heel jaar niets, maar dan ineens wordt ie uit de kast gehaald en dan werk ik er weer aan,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je ben druk bezig geweest met keuzes maken dat is heel wat weet ik uit ervaring. Ook dat heb ik dit jaar gedaan. Bij mij gaan ook de ufo's voor ik word er enorm onrustig van om zoveel teelijk e hebben liggen. De keuze van je dochter is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. natuurlijk moet je eerst alles afmaken
    en ik heb je blog teruggevonden ,,quiltende wilma smile

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel bemoedigend om te lezen dat simpel en eenvoudig de meeste tijd wel gaat... en heerlijk dat ik niet de enigste ben die het leuk vind om meerdere projecten om handen te hebben....
    En mijn voornemen dit jaar om een quilt doorgequilt te hebben is niet uitgekomen maar heb wel al een punt af dus hihi... nee ik zeg niets meer hihi!
    Gezellige Kerstdagen en een gezond en creatief 2013!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed van jullie om simpeler te leven, en wat spreekt er een dankbaarheid uit je berichtje! Heel mooi om dit zo te lezen, en dan die fijne quiltjes die wachten om gepatcht te worden, geniet er maar van!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef, dat is niet echt eenvoudig en simpel, maar wel allemaal erg leuk. Gewoon lekker doorwerken aan dat project waar je net zin in hebt. Het komt ooit wel af. Hier liggen ook 11 WISP's en ik ben afgelopen jaar heel streng voor mezelf geweest. Niets nieuws begonnen!
    Fijne gezellige Kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om met zo veel werken bezig te zijn. Nu een keuze maken is even moeilijker, maar beetje bij beetje komt alles op zijn tijd wel eens klaar. Gezellige feestdagen en een goede start in het nieuwe jaar

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!