maandag 3 december 2012

"Verstelwerk",.....



 
Deze maandagochtend staat de wasmachine weer te draaien en een eerste was hangt te drogen aan een droogrek in het trapgat op zolder.
 
 Een heerlijke geur van schone was vult de bovenste verdieping terwijl het buiten licht begint te sneeuwen,...
 
Afgelopen week ben ik begonnen met het verstelwerk wat al een tijdje over een rekje hangt,.. brrr,...
 
Terwijl het weken wordt uitgesteld kom ik er toch weer achter dat het zoompje en een nieuwe rits in de wollen broek van mij met een uurtje klaar is en de broek weer gedragen kan worden,...
 
 
Als beloning een heerlijke autumn storm thee en een heerlijk koffertje waar prachtige stofjes liggen te wachten op mij,.....
 
Dit doe ik toch wel veel liever dan dat verstelwerk,.....
5 sterren en een halve zijn klaar en kunnen in mijn poef om straks aan een top gezet te kunnen worden,....
 
Ja, dit doe ik toch wel liever dan een zoompje in een broek naaien,...
 
Terwijl ik het zoompje er met de hand in zat te naaien met kleine steekjes moest ik wel aan vroeger denken dat ik dit met erg grote steken deed en altijd moest uitkijken dat mijn grote teen deze niet weer eruit trok!!
 
Toch veel geleerd door de jaren heen,... :o)
 5 1/2  sterren zijn klaar en mag er uit het koffertje twee stofjes gekozen worden en veel wybertjes geknipt worden,....
 
Heerlijk om weer een stapje verder te zijn met deze replica-quilt,....
 
Op naar de volgende 5 1/2 ster maar eerst maar weer iets van het stapeltje pakken om te verstellen. Misschien een overhemd waar een knoopje af is? Dat gaat immers lekker snel!!
;o)

15 opmerkingen:

  1. O jeetje, ik heb nog twee broeken liggen die korter moeten gemaakt worden en wat doe ik? Ik maak harten voor in de kerstboom, heel veel harten, haha, ik denk dat ik toch ook maar vandaag aan die broeken ga beginnen. Troost is dat ik dan niet de enige ben die steekjes tegen haar zin maakt ;))
    Fijne maandag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verstellen is ook niet mijn hobby, maar patchwork wel ! (het is toch eigenlijk bijna hetzelfde ??!!) Mooi je sterren !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie zijn hobby is het eigenlijk wel, dat verstellen? Maar het is wel zo.. Als je het eenmaal dan toch even gedaan hebt.. Heerlijk om die herstelstapel te zien krimpen en de wiebertjesstapel te zien groeien! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verstel niet zo veel. Ik hou er ook niet van.
    Je sterren zien er prachtig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wilma, je sterren zien er weer prachtig uit.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh Wilma, alleen die kleuren, zo mooi! Echt schitterend. ik kan hier echt zo van genieten. vooral die blauwe.
    ach verstellen....... gauw even doen, verstand op 0, en dan gauw weer aan de sterren verder.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bah, verstelwerk, ik kan me leukere dingen voorstellen. Ik ben nog steeds helemaal fliefd op je koffertje. (de inhoud is ook niet mis hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan me voorstellen dat het maken van die prachtige sterren een leuker karweitje is dan de verstelwerkjes.
    Dat blijft hier ook vaak liggen, en als ik er dan toch mee begin is het ook zo klaar.
    Neem me dan voor om het een volgende keer direct te doen, wat meestal niet lukt.
    Zal overal het zelfde zijn.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel lekker wanneer je de vervelende klusjes gedaan hebt. Dan zit je toch een stuk lekkerder met je eigen lapjes te rommelen. Anders zit het maar in je achterhoofd wat je nog allemaal doen moet.
    Nu ga ik eerst eens even bijlezen bij je, want ik was je blog kwijt. Die rare engelse teksten die ik ineens voor m'n neus kreeg. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga met sint mee hihi. Je bent lekker bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, patchen is leuk, maar verstellen niet. Ik ben het helemaal met je eens.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Verstelwerk, ik had een stapeltje liggen van het spookje en was het helemaal vergeten, nu hoeft het niet meer *U*

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie sterren en verstelwerk dat heb ik afgelopen zaterdag gedaan, het lag al zolang te wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, wat herkenbaar, Wilma! Ik spaar het altijd ongemerkt op: een los naadje hier, een missende knoop daar... En dan moet je er toch een keer aan geloven! Maar daarna zijn je sterretjes dubbel zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wel een fijne beloning om na zo'n vervelend karweitje met die prachtige replica lapjes te spelen.
    Zulke mooie stoffen!
    Ik lees toch dat ik je blog niet alleen kwijt was, ik lees dat meer mensen je kwijt waren, waar dat nou aan ligt..??

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!