woensdag 30 januari 2013

"Home is where your heart is",...

 
De afgelopen dagen was het hier in het huisje van Kuin een klein gekkenhuisje,....
 
De oudste dochter ging verhuizen en natuurlijk zijn haar vader en moeder van de partij met spullen inpakken en weer uitpakken,....
 
En natuurlijk druk met oppassen wat zeker nog het leukste is aan het verhuizen!!
 
 
Hopelijk weet ze van dit huis ook weer een thuis te maken voor haar gezinnetje,....
 
Soms zit ik wel eens te denken wat is thuis eigenlijk is en denk dat het voor iedereen dan ook anders is,....
 
Voor mij is het daar waar mijn maatje is, de kinderen en kleinkinderen zich thuis voelen of ze nu nog thuis wonen of niet, waar mijn huisdieren zijn, daar waar mijn hobby's zijn en zeker daar waar je helemaal jezelf kan zijn,.....
 
 
Het is voor mij niet het huis waar ik nu in woon en kan van ieder huis toch weer een thuis maken als dat meegaat wat belangrijk is voor mij,..
 
Misschien voor onze kinderen anders omdat die hier zijn groot geworden,...
 
 
Gelukkig was mijn ouderlijke huis ook mijn thuis ook al ging ik samen met mijn maatje jong het huis uit om een eigen thuis te maken,....
 
Niet lang daarna overleed mijn vader, vandaag 24 jaar geleden, en was het ouderlijk huis wat ooit een thuis was ineens geen thuis meer ook omdat mijn moeder lang daarvoor al was overleden,...
 
 
Misschien is dit ook wel de reden waarom ik een thuis zo belangrijk vind voor mijn gezin,...
 
Een plek waar je graag heen gaat en jezelf kan zijn en als het nodig is een schouder kan vinden,..
 
 
En als mijn kleinkinderen binnen komen en schreeuwen vanuit het halletje,.....
 
Oma, ik ben weer thuis!!
 
Dan lukt het mij aardig om van mijn huisje een thuis te maken,...

21 opmerkingen:

  1. Een thuis, een warm thuis, vind ik zo ontzettend belangrijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Belangrijk om een echt thuis re hebben!
    Geniet van elkaar! Dikke knuf van mij, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thuis is waar ik rust en gezelligheid heb samen met mijn man en vier kinderen...je mandjes zijn weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het niet beter kunnen verwoorden, want zo denk ik er precies zo over :-)
    Het verhuizen zit in de lucht, bij ons is de oudst dochter druk bezig met haar vader en broer het nieuwe huis om te toveren in een thuis, zal nog wel 3 weekjes duren voor ze er echt in kan wonen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja Wilma, dat snap ik ;-)) onze mandjes passen ook heel goed bij elkaar! Als we die van Rina erbij doen hebben we al een hele quilt!

    Tot volgende week, groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je mooi verwoord Wilma!
    Ennuuuh, mooie mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit met vochtige oogjes. Wat heb je dat mooi gezegd!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi deze mijmeringen, geniet van je gezin en je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
    Prachtig en zo waar!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie mandjes, en zo is het thuis is waar je het fijn hebt met je mede mens.
    Geliefden
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven berichtje, en mooie mandjes.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Wilma. Als je dit bereikt heb je het goed gedaan. Heerlijk als ze thuiskomen omdat ze dat willen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi geschreven dat is ook mijn gevoel van thuis. Je mandjes zijn weer erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super! als jullie huis een thuis is voor ieder die je lief is

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat verwoord je het weer mooi. Je hebt helemaal gelijk, het zijn de mensen die een 'thuis' maken.
    Mooie mandjes overigens, dat zou ik bijna vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor die mandjes met die wijze woorden ertussen.
    hartelijke groet, kleinevingerstussenstofjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wens je nog heel veel geluk in jou HUIS.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geschreven Wilma, het is fijn om zo'n thuis te hebben.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!