vrijdag 18 januari 2013

"Joseph's Coat voor mijn kind",....

 
Big Book of Best-Loved Quilt patterns is hier een boek wat niet gemist kan worden.
 
82 patronen van prachtige quilts om zelf te maken,...
 
Dit keer heb ik uit dit boek mijn Joseph's Coat patroon gehaald,...
 
Een patroon wat terug gaat naar 1933 en wie weet duiken er nog wel oudere versies op,...
 

 
Met dit patroon is het de bedoeling om zoveel mogelijk verschillende stoffen te gebruiken net als de jas die Jacob aan zijn zoon Joseph gaf in het boek Genesis,....
 
En daar dit een quilt wordt voor mijn jongste kind vind ik het verhaal erachter perfect om deze Joseph's Coat te maken voor haar,......
 
 
Het eerste stukje is af en zoals je ziet nog niet gestreken,...
 
Terwijl ik zo bezig was zat ik ook te denken om hem helemaal met blauwe stofjes te maken,..
 
Keuzes maken is nooit mijn sterkste kant geweest,...
 
Gewoon heerlijk bezig geweest aan een quilt voor mijn jongste kind, die als een jonge vrouw alweer haar dingen doet en best eens een quilt van haar moeder mag krijgen,...
 
Een heel fijn weekend!!

20 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma,
    Ik vind het een prachtig patroon en ik denk dat je daar een hele mooie quilt in wording hebt! Kleuren kiezen vind ik ook altijd moeilijk :-)!
    'k Wens je alvast een prettig weekend toe.
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begin is veelbelovend en de gedachte erbij helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met deze mooie quilt.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi patroon heb je gekozen voor deze quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt en leuk patroontje ,ook en goede stofjes keuze .
    hoop er mee van te mogen zien.

    sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi patroon, blauw heeft wel mijn voorkeur, maar de stof keuze van dit blok, lijkt erg mooi.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. op die bladzijde van het boek ligt bij mij ook een papiertje!!!met wil ik ook nog maken..;0)
    Ik vind hem prachtig!!!
    en..hoe meer verschillende stofjes hoe leuker...
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie quilt gaat het worden, leuk om voor je dochter te maken.
    Het is helemaal leuk als je haar er straks onder ziet weg kruipen.
    Succes met de stof keuze.

    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi patroon. De kleuren zijn prachtig zo. Ik vind het ook vaak moeilijk om een kleurkeuze te maken.
    Als ik een quilt voor iemand anders maak, zoals nu voor mijn schoonzus, laat ik de kleurkeuze aan hun over.
    Onze zoon gaat binnenkort uit huis en wil natuurlijk ook een quilt.
    Heb hem al gezegd dat hij zelf maar de kleuren bedenkt.
    En toch werk ik het liefst aan een quilt in de kleuren die ik zelf mooi vind. Mijn schoonzus wil een felgekleurde bonte quilt, en dat is echt niet mijn smaak.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja een hele mooie Wilma, die wil ik ook graag nog eens maken ;0)
    Je kunt bij deze ook lekker los gaan met de kleuren.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jongste is een BOFKONT!
    Het is de mooiste quilt uit m'n favoriete boek, en staat hier ook al zo lang op dat lijstje,....
    ;o)
    Veel maakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi Wilma, en wat goof zegt, jongste is een bofkont! Ik heb dit patroontje vandaag ook nog ergens op een blog zien staan met een tutorial er bij.Wordt vast prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie keus, en wat een prachtige quilt wordt dit straks ik zou hem in de verschilende kleuren maken maar ja dat ben ik. Je dochter zal er heel erg blij mee zijn kan ik me zo voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat gaat een hele mooie worden en de kleur kiezen is ook niet mijn sterkste kant, ben een weegschaal, dan weet je het wel ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig patroon, en mooi met die verschillende kleuren.
    kleinevingerstussenstofjes.blogspot.com
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Das sieht sehr schön aus.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw mooi, weet je jongste kind dat deze quilt voor haar wordt?? Erg mooi patroon wat zal ze er straks blij mee zijn.

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!