woensdag 23 januari 2013

"Mandjes en blokkendeken",.....

 
Op deze woensdagmandjesdag laten de mandenmakers weer mandjes zien die de afgelopen week gemaakt zijn,.....
 
Twee mandjes rijker en terwijl ik deze zat te maken zat deze koukleum onder een quiltje en een groninger meebreideken over de schouders,...
 
Wat heb ik die blokken met veel plezier gemaakt en nu heerlijk warm.
 
Zou toch leuk zijn om met de Catania katoen wat ik heb liggen nog zoiets te breien,....
 
 
En op internet zoeken en werd het derde mandje een beetje vergeten,... en het vierde en de vijfde,......
 
*Ü*
 
Hier  (klik) vond ik heel wat leuke blokken en de breipennen uit het stof gehaald!!
 
Zo kwam het dat ik ineens zat te breien en niet aan het appliceren was met de mandjes,...
 
 
 
Blok 1 de golvende blokjes is klaar en kan beginnen aan het tweede blok,.....
 
Busy Bessy Creatief,... Dankjewel voor de patronen!!

18 opmerkingen:

  1. Mooie mandjes en ook het gebreide blok ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Je mandjes en je GRONINGER meebreideken, hihi ik als echte groninger ken het niet.
    Waar vind ik het patroon ??

    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier een geboren Groningse die er ook nog nooit van gehoord heeft!

      Verwijderen
    2. hahaha,... dames,...

      De groninger meebreideken was een project op Yahoo. Iedere week een blok breien die dames van de Wolhemel uit Groningen bedachten en zo spaarde je in een tijd een heerlijke blokkendeken bij elkaar,...

      Deze winkel bestaat niet meer en volgens mij was het in 2008 dat dit door veel dames werd gebreid,....

      Verwijderen
  3. haha, een beetje afgeleid dus ;0) heerlijk is dat, als er spontaan iets anders voorbij komt! daar kan ik altijd zo van genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat lijkt mij zo'n warm dekentje heerlijk. Leuk worden je mandjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, die lekkere warme katoen!! Brei maar lekker door; altijd toch een heerlijk werkje....
    Je mandjes zijn weer schatjes, zeg!
    En ik kijk nog net even naar je NI-blokjes..... Meid, ik heb zo'n respect voor de NI-blokken-maaksters!!!!!!!
    (Bovendien wat een prachtige stofjes!!!!) ;)
    Geniet van vandaag en blijf heerlijk warm!
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja er is ook zoveel leuks te doen!!Succes met het verdelen van je tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat internet vreet tijd hé, maar er zijn ook zoveel leuke dingen te doen...
    Moie mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke mandjes en breiwerk zie ik hier bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie mandjes en wat een mooi blok, o dat is ook zo leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat dekentje, en dank je wel dat je me "busy bessy" hebt laten leren kennen. Het werkt aanstekelijk het breien tussen de bedrijven(mandjes en hartjes en blokken en....) door.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om je eerste blokje te zien, Wilma!
    Het is heerlijk om te doen, en je kunt voorlopig vooruit...
    Er komen totaal 100 verschillende blokjes.

    Wat een gezellige blog heb je, en ook al een honden en poezen liefhebster...
    Ik ga meteen volger worden!

    Groet, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elizabeth,...

      Super je blokken. Zie nu pas je echte naam,...
      :o)

      Verwijderen
  12. Leuk hoor je eerste brei blok en er zijn zoveel verschillende zie ik , je kunt nog even vooruit! Je mandjes zijn ook weer mooi.

    Fijne dag en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je weer bij mijn favoriete staan. Wat een heerlijke mandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kleuren gebruik je voor je mandjes. Ik zit 's avonds geregeld onder mijn gebreide Groninger deken.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!