maandag 21 januari 2013

"Na het weekend weer NI!!",....


Zoals jullie wel weten ben ik helemaal in de ban van mijn Nearly Insane Quilt,....
 
De blokjes met soms wel erg veel stukjes hebben mij in hun greep en geniet van het maken van de blokjes,......
 
Zo kwam nummer 49 af met 109 kleine stukjes stof erin,....
 
Pffff,.... de achterkant ziet eruit als een kleine ramp,......
 

 
Een beetje vreemd zijn ze soms wel als de stukjes eraan worden gezet,....
 
Salinda Rupp maakte de blokjes passend en soms moet je uitkijken omdat de patroontjes niet altijd even groot zijn en je ineens een groter blok krijgt omdat je niet in de gaten had dat de stukjes niet altijd even groot zijn,....
 

 
Als blok 49 dan eindelijk af is lijkt blok 50 met 33 stukjes ineens wel erg makkelijk en naai je met veel plezier het blok in elkaar,...
 
En als je dan denkt dat je het opruimt heb je het mis want het volgende blok snel uittekenen,....
 

 
Blok 51 met 37 stukjes wordt dan heerlijk gemaakt en moet ik toch echt de eettafel leeg maken voor het weekend met allemaal gezellige plannetjes,....
 
Jammer,...
 
Ik ben helemaal in de ban van deze blokjes en kan bijna niet wachten om straks het volgende blok uit te tekenen!!
 
Wat doet deze quilt toch met mij??

23 opmerkingen:

  1. Prachtige blokjes! Diep respect voor het blokje met 109 stukjes en nog steeds niet insane???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je wat dat bij mij is met de NI? Het in elkaar zetten vind ik geen ramp, maar het uittekenen op de stof daar word ik insane van,.. En dan die met die vele stukjes hé?!
    Maar dat deert jou niet zo te lezen, veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Wilma,

    Nou hij is echt prachtig maar ik ga me eens verdiepen in de Dear Jane. Ik heb nu het boek besteld, het kan mooi mee op vakantie maar je brengt me wel aan het twijfelen hoor. Maar misschien komt dat ook wel door je kleurkeuze want die is reuze.....
    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van je eerste foto kreeg ik heb bijna benauwd!! Hoe ben je hier ooit uitgekomen? Bij foto 2 werd ik weer wat rustiger. Maar hoe heb je dit ooit in elkaar gekregen? Wat een klus!! Voor mij zijn de volgende blokjes ook nog iets te hoog gegrepen, denk ik. Maar voor jou was dat een peuleschilletje na je blok van foto 1 en 2.
    Het is prachtig.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi uit. Veel succes en plezier met de volgende blokjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie blokjes zijn het toch ,als ze klaar zijn;)
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie maar bewerkelijke quilt, ik moet nog steeds :-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Diep respect. Ik doe het je niet na.
    De blokken zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie blokjes .
    Een vraagje in blok 49 die met 109 stukjes zit daar een foutje in of is het middenstuk op de hoeken anders Zijn de 4 hoeken niet gelijk ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is juist zo vreemd aan deze quilt,... De hoekjes zijn niet gelijk en denk je al snel dat je het fout doet,... Salinda trok zich niets aan van de regeltjes in de patchwork wereld,...

      Verwijderen
  10. Dat eerste blok pfffff, ik begrijp nu hoe de quilt aan z'n naam komt, wat een klus zeg, maar het is wel heel erg mooi. Prachtige blokken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, die Nearly Insane heeft jou volledig ingepalmd.
    Ik was er ooit mee begonnen, maar gestopt omdat ik het met mezelf niet eens kan worden over de kleuren. Succes en veel plezier met de volgende blokken.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige blokjes, mijn eerste blokje is ook gepost op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag ijverig meiske. Eindelijk weer eens wat bijgelezen....en wat ben je toch ijverig! Toppie hoor...en ik wil nog NI beginnen aan dit te gekke quiltje. Eerst moet Dear Jane eens af komen. Maar ook hier is nog zoveel te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh oh, ik zat ook heel secuur met grote bewondering naar blok 49 te kijken en ook ik dacht dat er links onder in de hoek een foutje zat, maar ik heb al gelezen dat dit zo moet. Waarop ligt dat mooi blok 49. Zoiets prachtigs gebreid. Ja, je blokken worden geweldig mooi. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilma,... De Groningermeebreideken,... Lang geleden een project om aan mee te doen,.. wekelijks een blok breien,...

      en nu met de kou,... Heerlijk op je schouders!!

      Verwijderen
  15. Wat een mooie blokken!!!! Zo te lezen heb je gewoon last van het quiltvirus en dat is een stuk beter dan een griepvirus, hoor :-))))))) Lekker blokjes blijven maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige blok en ik snap hoe de quilt aan zijn naam komt!! Die achterkant van de blok, jeetje dat je daar nog wijs uit kan worden.
    Ik vind het een hele prestatie.

    Fijne dag verder en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Respect hoor, prachtige blokjes.
    Ik doe het je niet na...want ik zou er inderdaad helemaal GEK van worden (al die kleine stukjes)

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!