dinsdag 19 februari 2013

"Heerlijk aan het pitten",....

 
Geregeld zit ik met mijn Summer Stars quilt op schoot en worden er steekjes gemaakt aan deze quilt,...
 
Het is een grote voor op ons bed en een zware lap op schoot.
 
Mijn eerste super grote quilt die met de hand wordt gequilt met veel quiltwerk,....
 
Prachtig vind ik het en merk dat het quilten mij nu steeds beter afgaat en het nu dan ook heerlijk is om te doen,....
 
 
Van het weekend heb ik deze quilt maar eens op de grond neer gelegd om te kijken wat er nu nog gedaan moet worden,...
 
Als de quilt in de ring zit ben ik het overzicht totaal kwijt.
 
En als deze dan zo op de grond ligt en ik de hond en de katten weg stuur kan ik zien dat het al behoorlijk opschiet met al die kleine steekjes.
 
De top voelt heerlijk aan met al dat quiltwerk en ineens zie ik deze Summer Stars echt op ons bed liggen!!
 
Joh, wie had ooit gedacht dat ik het quilten zo leuk zou gaan vinden en deze quilt echt af zou komen,...
 
 
Hij zit weer in de ring en kan ik vanavond weer pitten. ;o)
 
De verkooppagina (klik) is weer bijgewerkt en zijn erg veel boeken en patronen naar de nieuwe eigenaar vertrokken en zitten weer heel wat patchworksters te dromen van al die mooie quilts die weer gemaakt moeten worden,.....
 
Wat hebben wij toch een heerlijke hobby!!!

22 opmerkingen:

  1. Ik moet er ook weer aan beginnen, eerst maar weer eens mijn oefenquilt tevoorschijn halen.
    Hij wordt bij jou steeds mooier.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I think handquilting will finish your quilt off beautifully.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk, he, dat doorpitten. Maar het maakt een quilt juist zo prachtig.
    Veel plezier ermee, en ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wilma,
    Wat een pracht van een quilt is dat toch!!! Heel veel plezier met doorpitten!
    En ik zou graag een boek van je willen kopen; maar mijn computer wil je mailadres niet accepteren...
    Misschien kunnen we het zo doen?
    Mijn mailadres is: ria.vogelzang@gmail.com
    Als je mij mailt heb ik meteen je mailadres; en zou ik moeten kunnen beantwoorden.
    Heb je het boek CompanionQuilts met liniaal nog, dan zou ik dat wel graag willen kopen van je. :)
    Stuur je mij even je gegevens waar ik het bedrag kan overmaken; stuur ik jou mijn adres.
    Lieve groet, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wordt je quilt! Ik kijk altijd met verbazing naar die kleine steekjes!
    Tja ik moet nog heeeeeeel veeeeeel leren.
    `````succes met pitten.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt een quilt toch mooi van quiltwerk. Wat een schoonheid ligt er straks op je bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer, geen foto van de quilt in haar geheel op de grond.
    Moeten we nog even opwachten, op al dat moois.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad een heerlijke hobby, vooral als er ook eens iets af is. Dat is mij tot nu toe 1 keer gelukt en dat heb ik weggegeven.......
    Nou ja, als we maar plezier hebben
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat is ie al mooi en wordt nog mooier. Vertel je ook wat voor patroon je quilt? Zie langs de randen, en ook ruitvorm?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad een heerlijke hobby.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dacht even dat je veel sliep...maar niks is minder waar..je bent hartstikke druk met "pitten"....en het is een flinkerd....wat wordt het er mooi van hé...het is niet mijn favorietste werkje...maar als het klaar is.....;0)
    Pitse nog even....in welke vorm dan ook..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet helemaal wat je bedoelt met dat voelen op schoot en zo. Dat vind ik zelf ook altijd. Hij wordt mooier en mooier en dat geeft ook de puf om er mee door te gaan. Nog veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat je er zo´n plezier in hebt en hij is het ook waard al die steekjes, want hij wordt schitterend! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en ook ik ben blij met mijn hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het word een prachtig mooi quilt.
    Groetnis Anie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En na al dit pitten kan je er straks onder liggen pitten ;)
    Ik quilt meestal per blok of per baan van een quilt. Soms moet je dan de ring een paar keer verplaatsen maar je weet dan wel steeds waar je gebleven bent. Quilten doe ik van binnen naar buiten en dus weet je dat wanneer je aan de randen komt, het einde nog verder in zicht is.
    Mijn Summer Stars is nog lang niet zo ver maar daar kijk ik wel naar uit. Maar eerst even een paar andere UFO's die me op het moment meer aanstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, het is inderdaad leuk om zoiets steeds mooier te zien worden. En straks slaap je er heerlijk onder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een prachtige quilt. Veel plezier met pitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is heel mooi wel heftig zwaar denk ik om door te pitten. Maar prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!