vrijdag 1 februari 2013

"Jelte leert schaatsen",....



Lang geleden kwam ik bij Gé Prins en deze dame maakte prachtige kussens van patchwork en natuurlijk wou ik dat ook erg graag leren,.....
 
Twee kussentjes heb ik toen gemaakt samen met Gé en ondanks dat ik het erg leuk vond om te doen kwam er geen vervolg omdat het samen met een gezinnetje met jonge kinderen en een baan het veel te veel werk vond om de zooi door te pitten,.....
 
Jaren later, met de kinderen groter, kwam mijn schoonzus aan met patchwork en natuurlijk was ik meteen weer verliefd toen ik de stofjes zag,..
 
Veel te veel werk zei ik nog tegen haar waarop mijn schoonzus zei: en al die borduurwerken is niet veel werk?
 
Natuurlijk ging ik op het internet kijken wat ik dan zou willen maken,....
 
Het begin van een veel te groot virus is toen begonnen,....
 
 
En dan begint mijn schoonzus ineens prachtige dingen te maken met vilt en heel voorzichtig maak ik Amerigo het paard van Sinterklaas en ben op slag verliefd om met vilt leuke dingen te maken en veel Zwarte pietjes volgen dan,.....
 
Al snel kom ik erachter dat kaboutertjes en ander grut niet zo mijn ding zijn en ga weer op het internet zoeken naar iets wat meer bij mij past,...
 
En dan kom ik bij Atelier Anke (klik) terecht en ben op slag verliefd op haar pakketjes,...
 



Jelte leert schaatsen was dan ook snel bij mij thuis en heel wat uurtjes met heel veel plezier is Jelte gemaakt.
 
Het begin van een wintertafel is gemaakt,....
 
Het patroon is wel ietsjes moeilijker dan de andere spulletjes die ik heb gemaakt maar met de duidelijke uitleg is het helemaal goed gekomen en ben toch wel een beetje verliefd op onze Jelte,....
 
*Ü*
 
Gelukkig heb ik nog een pakketje liggen om te maken!!
 
Heit en mem zijn ook in het Huisje van Kuin aanwezig en als ik de site van Atelier Anke zie, komen er zeker nog meer pakketjes in mijn huisje zodat ik volgend jaar een prachtige wintertafel heb,...
 
pffff,... te leuk!!
 
De koek en zopie kraam, de ijsmeester, de bakkerskraam, de scharensliep,..
 
Ga maar niet kijken bij het atelier want dat gaat zeker mis,....
 
Nu maar hopen dat mijn schoonzus niet weer wat anders gaat doen want mijn tijd raakt wel op!!
;o)

20 opmerkingen:

  1. Wat leuk en zo mooi gemaakt!

    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje Wilma. Dit kun je toch niet laten liggen!!
    Veel te leuk hoor. Dan moet de rest maar even wachten.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een erg leuk stel. Ik klik toch maar even.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat een leuk popje, ik heb maar even geklikt (was een beetje nieuwsgierig) en wat een leuke dingen staan er op die site. Gelukkig heb ik (nog) geen ruimte voor die dingen, dus begin er (nog) niet aan. Heb wel de site bij m'n favorieten gezet :-). Dank je wel voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schattig heb je dit gemaakt zeg...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat schattig..! Lijkt me erg leuk zo'n wintertafel. Veel plezier met het maken gewenst.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh wat een schatje, ik ga er niet kijken ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig popje, er zijn zoveel leuke dingen om te maken, bijna alles is leuk en dan.... is het moeilijk kiezen en NEE zeggen, hihi! Heb er ook zo'n last van.... zou willen dat ik nog meer tijd en energie kon kopen hihi!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga niet kijken.....maar ze zijn geweldig leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukerd dit en zo te lezen komen er nog veel meer van deze bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke gezinsuitbreiding. Wat lijkt me dat trouwens een leuke schoonzus. Steeds verrassend, altijd iets nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ai Wilma ... waarom heb je nou die website laten zien?! :-) De verleiding is enorm groot en ik begrijp waarom je er nog enkele wil bijmaken!
    Ik geniet altijd van je verhaaltjes en het lijkt me dat je een leuke familie hebt.
    Fijn weekend toegewenst!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die Jelte ziet er erg leuk uit. Ik snap helemaal dat je voor hem gevallen bent !
    Ik heb ook een schoonzus die de leukste seizoenstafels heeft, het hele jaar door !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Annemieke Atelier Ankezondag, 03 februari, 2013

    Hoi Wilma,
    Wat is Jelte een mooi manneke geworden!! Echt super hoor! Mocht je ergens ooit tegen aan lopen waar je moeite mee hebt of niet uitkomt dan mag je me natuurlijk altijd mailen. Maar als ik zie hoe Jelte geworden is dan zullen Heit en Mem ook super mooi gaan worden:)

    Trouwens wat heb je mooie creaties op je blog staan.....om te smullen. Als ik tijd heb kom ik weer bij je buurten op je blog en genieten van je schrijven en creaties:)

    groetjes,
    Annemieke
    Atelier Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat een geweldig popje heb je gemaakt! Het is al weer even geleden dat ik met vilt werkte, inderdaad, toen de kids klein waren heb ik dit soort werkjes eindeloos gemaakt.. Maar als ik deze Jelte nu zo zie, zou ik er meteen aan willen beginnen! Complimenten voor dit schatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!