woensdag 20 februari 2013

"Tornmesje, mijn vriend",...


 Vorige week op de mandjesdag kwam de vraag hoeveel mandjes er nu in het huisje van Kuin gemaakt waren,...
 
De top hing aan een muurtje in mijn hobbykamer en steeds als ik daar was keek ik er even na en steeds weer vond ik het te druk worden,....
 
Wat doe je dan??
 
Met de top naar beneden en het tornmesje erbij pakken.
 
Na wat kopjes thee was de top weer los en ik helemaal happy!!
 


Voor de bloemendag zijn twee bloemen gemaakt en kunnen in het tuintje gezet worden,....
 
Zijn jullie ook zo aan het voorjaar toe??
 
In de woonkamer heb ik de sneeuwpoppen al weggehaald en had al zin om de voorjaar in het huis te halen en tot mijn schrik komt de kou weer terug in ons kikkerlandje,...
 
De ijspegels, niet echt natuurlijk, nog maar even laten hangen,...
 
De verwarming doet het hier nu niet en hoop toch werkelijk dat hij het zo weer gaat doen anders worden het echte ijspegels,...
 
 
En de mandjes??
 
Er zijn er 67 af en ik geloof dat het er 300 moeten worden??
 
Ach, ik ben helemaal happy nu de nine-patch en de lege blokken er tussen uit zijn,....
 
En wat voor een dag het ook mag worden voor je een hele fijne dag!!

21 opmerkingen:

  1. Ohh nou snap ik het pas, je houdt dus alleen de mandjes over en de rest wat er tussen in zat heb je eruit gehaald. Tja een mens kan soms ook teveel willen he?
    Jij dus ook al in de kou. wat een narigheid toch allemaal.
    Ik hoop dat je gauw weer warm wordt want zo kun je toch ook niet handwerken? Stofzuigen, dat helpt......

    sterkte
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LENTE mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm heerlijk ja!!!
    Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker mooi zo, en je hebt er al heel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou nog een paar lichtere kleurtjes tussen de mandjes doen. Wilma waar bemoei ik mij mee ieder zijn smaak.
    Mooie bloemen.
    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met je mandjes! Ik heb mijn mandjestop klaar ,nu nog de tijd om door te pitten....Hoop dat je verwarming het weer gauw doet!
    Lente,daar ben ik ook zo aan toe...Wij zijn nu in blijde verwachting...pffft wat duurt wachten toch lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die mandjes... ja iets ertussen is rustiger. Er staat op mijn Pinterest dacht ik een mandjesquilt met ninepatchlokken ertussen.
    Ik ga zo ook aan de slag met hèt tornmesje. Ëén rand loshalen van de knuffeldeken.
    Fijne dag en geniet van je huisje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog even doorbijten. De lente komt heus wel en ik snap dat je niet kan wachten als de verwarming het niet doet. Ook nog even doorbijten met je mandjes. Pffff wat moet je er nog veel, dit is al mooi. Laat staan als het er samen 300 zijn.
    groetjes Marguerite
    Het wordt hier al wat lichter zal de zon zich vandaag eens een keertje laten zien. Hoop het zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij ook al in de kou, Lida ook.
    Groot gelijk dat je het hebt weggehaald, had ik ook gedaan als het niet naar mijn zin was.
    En hier zit ook iemand te verlangen naar de lente, ben die kou echt zat.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte met de verwarming ik hoop dat hij het snel weer doet. Je mandjes worden mooi, goed dat jehet uitgehaald hebt want het moet wel naar je zin zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat worden wel veel mandjes,alvast succes ermee.
    Mooie bloemen er weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat dapper om de mandjes uit elkaar te halen.
    En veel sterkte met de kou, brr geen kachel wat erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms kan een tornmesje veel rust in je hoofd brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat het gauw weer warm is bij je. Als iets je niet bevalt is de enige optie uithalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het tornmesje is meestal mijn vijand en een teken dat er twee naden hopeloos verkeerd zitten. Gelukkig is het bij jou anders. Dit geeft een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je mandjes zien er prachtig uit, en je hebt nog even te gaan lees ik. Misschien vanavond nog een mandje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het lijkt wel of de winter dit jaar langer is dan andere jaren. Ik heb ook zoooooo'n zin aan voorjaar.
    Maar asl het zo doorgaat kunnen de schaatsen nog uit het vet.
    Leuke blommen en mandjes.
    Als je niet tevreden bent kun je het maar beter uithalen want anders werk je met steeds meer tegenzin.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat worden je mandjes mooi en je hebt gelijk eruit halen wat je niet mooi vind

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het tornmesje, een van de beste uitvindingen ;-) Gelijk heb je dat je uithaalt wat je niet bevalt. Heb je het vandaag warm kunnen houden?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, ik geloof dat ik het zo ook mooier vind, jammer van het achteruit werken, maar als je daarna een tevreden gevoel hebt, is dat alleen maar fijn! Die tornmesjes zijn goud waard......haha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ojee, geen verwarming??? Dat is minder!

    Ooit heb ik wel eens op je blog gekeken, maar omdat ik helemaal geen quilter ben, is de belangstelling dan toch minder. Vind het wel knap om zoiets te maken!!Ik weet niet of ik dat op zou kunnen brengen!!

    Loshalen als iets mij niet aanstaat, dat doe ik ook altijd. Krijg je anders spijt van!

    Groetjes je buurvrouw van LL


    Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!