maandag 11 februari 2013

"Verknipt",...

 
Soms vraag ik mij wel eens af waarom toch veel quiltsters een poes of zelfs meerdere in huis hebben,....
 
Hier lopen er twee rond, een vrouwtje van 6 jaar, die eigenlijk van de oudste kleinzoon is en vond dat ze bij oma mocht wonen.
 
En dan een mannetje, die van de jongste kleinzoon is en vond dat als oma een poes had van zijn broer mocht zijn katertje dat ook.
 
Vaak kom je één van de twee wel ergens tegen als je met lapjes in de weer bent,..
 
Eigenlijk wel gelukkig dat Minoes nog steeds niets moet hebben van onze Binky, ze kan totaal niet overweg met andere dieren in ons huis.
 
Gelukkig ook maar anders lagen ze hier triomfantelijk met zijn tweeën.
 
En ja, Minoes is geholpen nadat ze een nestje van 5 kittens heeft gehad,..
 
 
Het gezellige aan bloggen is ook dat je vaak mailtjes krijgt met vragen over de Nearly Insane.
 
De vraag die ik het meeste krijg is,...
 
Hoeveel blokjes maak je per maand?
 
Daar kan ik werkelijk geen fatsoenlijk antwoord op geven,..
 
Soms is het er 1 per week en als ik niet te stoppen ben kunnen het er ook zo meer zijn.
 
Het ligt hier wel start klaar op de tafel moet ik eerlijk toegeven,..
 
 
Blokje nummer 52 met 29 stukjes was best wel snel af en ondanks dat er iets niet helemaal goed zat en een stukje achteruit genaaid moest worden ging hij wel snel.
 
Met bewondering zit ik dan ook naar het patroontje te kijken en denk wel eens heeft Salinda in 1870 met zoveel plezier gewerkt aan deze toch wel gekke blokken,...
 
 
Blok 53 met zijn 29 stukjes heeft een klein verhaaltje,...
 
Nu kan ik erom lachen maar vorige week totaal niet!!
 
Zie je het lapje met het streepje?
 
Deze had ik gekocht voor mijn mandjesquilt.
 
4 FQ had ik mijzelf gegeven en begon met het tekenen en knippen van de achtergrond lapjes met een paternoplaat malletje.
 
Het ging als een trein en zo waren de 4 FQ allemaal verknipt,... let op het woord "verknipt",...
 
Een grote stapel met blokken en toen kwam ik erachter dat ik het verkeerde malletje had gebruikt!!
 
Alle blokken te klein!!
 
 
De jongste dochter was thuis met haar vriendin en gelukkig komt die al 12 jaar bij ons en schrikt ze niet zo snel meer!!
 
Wat was ik kwaad in de botten om mijn stomme actie,....
 
Blokje nummer 54 met zijn 41 stukjes heeft daarom ook maar wat nieuwe verknipte stof gekregen.
 
Crème met een klein roosje,....
 
De twee dames bij mij aan tafel waren het er wel over eens dat de stofjes wel weer van pas kwamen voor iets anders,....
 
En zeg nu zelf daar wil je toch niet aan als je zo kwaad bent in de botten??
 
*Ü*

20 opmerkingen:

  1. ze zien er weer prachtig uit ..mooie stofjes zijn het ook he :)
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blokken zijn mooi geworden, en het overkomt denk ik iedereen wel eens dat de verkeerde mal gebruikt wordt of dat er verkeerd gemeten wordt. Maar zoiets blijft vervelend.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat herken ik, gebeurt hier ook wel eens, maar je hebt er wel weer mooie stofjes voor je NI aan overgehouden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had dat laatst ook met mijn mandjes quilt. Helemaal af, vergeleek ik het met mijn andere mandjes en inderdaad, het klopte niet.
    Tja een volgende keer doe je dit dus ook niet weer.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokken maak je. Sorry als ik niet zo vaak reageer maar je berichtjes komen bij mij onregelmatig binnen en soms gelinkt aan een verkeerde pagina.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm ik heb weer veel moois gezien. Ik krijg niet alle berichten van je in mijn reader en vandaag in een keer 10!. Ik heb genoten met een heerlijke cappucino.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Auwwww dat doet zeer, stofjes verknippen.....Maar gelukkig past er dan altijd wel een stukje ergens anders in een quilt. Gelukkig maar....ik zou ook balen en boos op mezelf zijn hoor.

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neee, daar willen we dan niet aan...... Maar ze hebben wel gelijk.... Het past gemakkelijk ergens anders in. ;)
    En als je dan ziet wat voor een leuk stofje het is; dan past dat Z*E*K*E*R ergens anders in....
    Maar snap je helemaal, hoor....... Soms heb je van die akties, dat je jezelf wel voor je hoofd kunt slaan.......
    Lieve knuffel van mij hoor..... (ik heb nl ook altijd van die akties...... ;) .....), Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar, al ben ik nog lang niet zo'n ervaringsdeskundige als jij, dan bedoel ik natuurlijk niet met het verkeerd knippen hè :-). Gelukkig komt zo'n stofje altijd wel ergens anders van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie blokken Wilma, en dat verknippen, komt hier ook wel eens voor, en komt altijd weer eens van pas. Veel plezier met het quilten,groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. D R A M A lijkt me dat voor een quiltster. Ik heb ik nog niet meegemaakt, maar ik ben ook pas 1 jaar en 6 maanden bezig en nog op de voorzichtige en wat bange toer. Maar ondanks dat, wordt het prachtig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O zo herkenbaar. Tijdens onze midweek sashings voor de CW quilt gesneden en kwam tijdens het naaien erachter dat ik de naadtoeslag was vergeten. Maar zoals je dochter zegt: het komt weer een keer van pas. Je blokjes zijn hoe dan ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. helaas geen katten hier, ik ben enorm allergisch voor katten. Zelfs bij mensen op visite gan met katten is al bijna niet meer mogelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja katten en quilten gaan vaak samen bijzonder hoor. Jehebt weer erg mooi NI blokjes gemaakt jammer van het verknippen dat je boos was kan ik me voorstellen gelukkig kun je het weer gebruiken voor iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klopt ik zie ze heel veel op de bloggen langskomen:) en oooh kan me helemaal voorstellen dat je goed de pee er in had. Zonde van de stof en zonde van je werk:)
    Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, het is heel vervelend als je dit meemaakt. Maar het overkomt iedereen wel eens. Zelf heb ik ook gemerkt dat ik vooral niet moet gaan knippen als het gezellig is omdat er anderen bij je in de buurt zitten.
    Tegenwoordig probeer ik het dan voor te bereiden zodat ik alleen aan elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je blokjes zijn weer prachtig.
    Wij hebben 17 jaar een poes gehad,en ik mis vaak nog de gezelligheid die zo'n beestje brengt. Hebben natuurlijk wel onze Jack Russel, Diezel, en die is ook heel gezellig hoor, en superlief, maar toch anders dan een poes.
    Ik zou wel graag weer zo'n spinnertje in huis hebben maar manlief wil het niet meer.
    Dus geniet ik een beetje mee met de poezen die ik bij de blogsters zie voorbij komen.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He, ik kon net niet meer verder typen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!