woensdag 13 februari 2013

"Woensdag "gehaktdag" dan toch maar??",...

 
De woensdag was vroeger ook wel de "gehaktdag",...
 
De slager die op maandag begon aan zijn werkweek en de dieren werden geslacht, op dinsdag werden ze uitgebeend en de woensdag werden de reststukjes door de gehaktmolen gehaald en werd er op die dag gehakt verkocht,....
 
 Woensdag "gehaktdag"!!
 
Gelukkig kun je nu iedere dag van de week gehakt kopen en hier wordt altijd erg goed gegeten in de gehaktballen van oma,.....
 
Hoe maak jij ze toch??
:o)
 
 
Nu jaren verder is de woensdag de "mandjesdag" en de "blommendag",...
 
Ondanks dat ik even geen zin had in mandjes zijn er 3 gemaakt voor de "mandjesdag" en ook een blommetje voor de "blommendag",....
 
De blommetjes van allemaal restlapjes die door de jaren heen in mijn schatkist zijn gekomen,....
 
 
Het zal onze halve Beagle een rotzorg zijn of het nu "mandjesdag" of "blommendag" of "gehaktdag" is,....
 
Alhoewel zijn voorkeur zal wel uitgaan naar de woensdag "gehaktdag",.....

28 opmerkingen:

  1. Ik denk ook datie voor de gehaktdag gaat :-),hij ligt er heerlijk bij. Mooie mandjes en blommetjes, heerlijk genieten zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hier is het ook vaak gehaktdag op woensdag :)
    Mooi de mandjes en bloemen, 't wordt al bijna lente, hoewel....
    gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Wilma,

    Ik maak nooit ballen, rul de gehakt gewoon in de pan. Hoeft er ook geen boter bij en dat scheelt weer. Lekker door de groenten wokken en klaar is onze maaltijd. Beetje magere yoghurt er achteraan en dus in 5 minuten klaar.
    Wel saai hoor, als ik het nu zo lees.........
    succes met de mandjes

    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blomkes en mandjes. Hier is gehakt vaak op woensdag in de aanbieding.
    Dus is het eigenlijk nog net als vroeger, woensdag gehaktdag.
    En wij zijn ook gek op een lekkere zelfgemaakte bal.
    En je hondje ziet er zeer tevreden uit, zo herkenbaar zoals hij daar prinsheerlijk in de stoel ligt. Het is of ik die van ons zie liggen.
    Fijne dag, groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier is het woensdag(middag) quiltmiddag; kinderen thuis en ik aan de tafel met van alles en nog wat! En vaak ook gehakt (in de macaroni). Je bloemen en mandjes zijn prachtig, wat een warme kleuren! Fijne dag, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig, ik maak vandaag ook gehaktballen. Zal nog wel ergens in m'n achterhoofd zitten van vroeger...! Mooie bloemetjes en mandjes heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ligt Tara ook voor pampus, nee ze krijgt geen gehakt maar een slokje jus over haar brokken vind ze wel lekker! Mmmm trouwens een goed idee om vandaag weer eens gehakt te eten, lekker met rode kool en appelmoes!
    Wat een mooie blommen heb je gemaakt en zo mooi hoe die donkerblauwe staat tussen al die bruine! Fijne dag´
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn zo'n dag ... voor ieder wat :o))
    De (jou) Blommen en Mandjes en de gehakt ( die van jou weet ik dus niet ;o))vind ik mmmmmm :o)))

    Fijne dag !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie bloemen hexjes en leuk zo de mandjes er bij.
    Waarom komt jou blog 2 maal hier op mijn blog binnen, gister was er een heel andere versie, nu is het het zelfde blogje, met mandjes en bloemen.
    Is dat bij andere blogsters ook zo. ???
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hoor ik heel vaak,...
      Het heeft er mee te maken dat ik de naam heb veranderd.
      Het beste is om de oude quiltendewilma weg te halen uit je bloglijst en bij deze opnieuw aan te melden,...

      Slim van mij om d enaam te veranderen, hé?!
      ;o)

      Verwijderen
  10. Lovely hegagons. I like the fabrics with the cream in between. Your dog is so cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie bloemen en mandjes heb je gemaakt en das toevallig ik eer vandaag gehaktballen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er weer mooi uit bij jou.
    Ik doe mijn gehakt met beschuit, ei, gefruite uitjes, ketjap, zout en peper en hier zijn ze er gek op.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie bloemen zijn het geworden Wilma, en ik denk dat de hond ook voor de gehaktdag gaat. fijne dag,groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, wat een scheet, die Boyke... Voor een gehaktbal zou hij wel wakker worden, denk ik! Wat zijn je bloemetjes prachtig, Wilma! Schitterende stofjes, ook in je mandjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Duidelijk, hij gaat voor gehaktdag. Hoewel zo'n quilt ook wel lekker lig. Mooie blommetjes en mandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wahaha, heerlijk...ik zie jullie boeffie gewoon al wegdromen over die gehaktballetjes....en ik maak onze gehaktballetjes meestal met knoflook, zout/peper/kerriepoeder/djaree poeder, eitje, eigengemaakte paneermeel(van oud gedroogd brood/broodjes/stokbrood in wit en bruin) en rundergehakt.
    en je mandjes, bloemetjes en boeffie zien er vertederend uit Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat worden je bloemen prachtig en ook je mandjes zien er weer keurig uit, hoeveel mandjes heb je inmiddels al gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ook al zulke schattige mandjes én blommetjes! Word er helemaal vrolijk van !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach het zal mijn een worst wezen wat voor een dag het is....Hahaha. Woensdagmiddag is hier mijn dochter nog vrij en dan tuttelen we wat als ze niet met een vriendinnetje speelt en met het eten doen we iets makkelijks...omdat er op tijd getraind moet worden voor handbal.
    Gehakballen braden lukt mij overigens nooit zo goed *U* ik gebruik daarom meestal een kant en klaar zakje kruidenmix van silvo of verstegen.....

    Gezellige mandjes en bloemetjes hoor, mag best op de woensdag ;-)

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie mandjes maar ook de hexjes zijn mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zag net nog een levensgrote advertentie in een krant: woensdag gehaktdag! Dus dat leeft nog wel. Die halve Beagle van jou heeft gelijk als zijn voorkeur naar het gehakt gaat. Hoewel, hij ziet er niet echt hongerig uit, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Moet zeggen dat we hier vaak gehaktballen eten, en niet alleen op woensdag ;-)), heerlijk!!
    Mooie blomkes en mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, dat hondje.. zo schattig.. en dan begin jij over gehakt????

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Boy! Wat een plaatje!!! Hij doet me toch zo aan onze Max van vroeger denken! ;))
    Gehaktballen?? Och meid, hoeveel gehaktballen er hier al wel niet gedraaid/gegeten zijn!! We zijn nu nog met zes mensen in dit gezin (vroeger *; nu twee uithuizig...) en als we nu totaal zijn, zijn het er veertien.....
    Iedereen eet ze nog steeds met veel smaak!
    En ik maak ze heel simpel hoor..... (ikbennietzo'nkeukenprinsesje..); gewoon gehakt, beschuit, gehaktkruiden.... Waarschijnlijk zoals mijn moeder en oma (10 kinderen...) ze al maakten... Lekker nostalgisch! <3
    Dus wat je ook doet op woensdag (of donderdag....; of...) GENIET ZE!!!!
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Wilma, je maakt dezelfde mandjes als ik! Leuk om te zien:) Mijn gehaktballen... Half om half gehakt, (anders krijg je van die stuiterballen), eitje, paneermeel, uitje, beetje ketkap en zout en peper...
    Je mandjes zijn prachtig, en je blommen ook! Maar nou weet ik nog niet hoe jij gehaktballen maakt?

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke mandjes en je blommen zijn prachtig. Fijn dat je me even aan de hexagondag herinnert :-)
    Boyke ziet het liefst een combinatie van beide. Gehaktbal voor zijn eten en daarna lekker uitbuiken op een quilt. Geef hem eens ongelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zowel mandjes als blommen zijn leuk om te zien hoor.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!