dinsdag 12 februari 2013

"Zo nu en dan een steekje breien",....

 

Er worden heel wat breirollen gemaakt op de blogs.
 
Een stekenrol ligt hier boven in mijn hobbykamer op een schapje in mijn boekenkast,...
 
Staat gezellig en toch houd ik ervan om een gebruiksvoorwerp te maken, vandaar de blokken die later tot een deken gemaakt kunnen worden,....
 


De golvende blokjes,.....
 


De Swingende draadjes, waar een fout inzit maar ik toch laat zitten,...
 
Precies in het midden twee pennen tricot gebreid terwijl dit er 4 moesten zijn,...
 

 
Ajour in hoekmotief,..
 


Traliewerk,.. moet nog wel even gespannen worden zoals je ziet,...
 


Kabels en ribbels,...
 
De blokken met hartjes e.d. brei ik niet en kies de blokken met ajourwerk en kabels,..
 
Helemaal mijn ding!!
 
De patroontjes (klik) staan op het internet en geniet ervan om mijn breipennen uit het stof te hebben gehaald,.....

18 opmerkingen:

  1. Je bent zo lekker bezig, breien kan ik jammer genoeg niet meer, teveel pijn, dus geniet ik bij jou.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit ook te breien, nee geen hogeschool zoals jij, maar gewoon wat recht en voor het eerst de luie wijvensteek. Heerlijk ben ik toch bezig! Ik vind jouw lapjes zo mooi! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blokken! Dat wordt zeker een pracht van een deken!
    Dank voor de link; had haar blog nog niet ontdekt!! ;))
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor! Ik hou het nog even bij het patch&quilt-werk, maar vind het geweldig om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie steekjes, mooie kleurtjes. Je gaat ons verrassen he?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn prachtige blokken en het zo een leuke manier om een plaid te maken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi en wat zalmdat later een leuke deken worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn mooie blokjes, dat wordt een hele mooie dekens later.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi je gebreide blokken. Wordt straks een mooie deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het wordt een mooi geheel, schitterende motieven ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je foutje zit mooi in het midden, alsof het zo hoort.
    Als je het niet genoemd had was het niemand opgevallen.
    Dit wordt een prachtige deken.
    Groetjes,Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Word zeker een pracht van een deken, ik ben naar de blog met patronen gaan kijken.
    Misschien begin ik er ook aan, breien vind ik gezellig werkje.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het foutje zie ik niet maar de blokjes zijn allemaal erg mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed idee van die losse lapjes en er dan een deken van te maken. Dan kan je ze tenminste ook allemaal zien. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ne uscirà una coperta meravigliosa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is ook toevallig. We (mijn moeder, een vriendin en ik) zijn begonnen om de meebreideken opnieuw te maken en de blokken die ik niet mooi vind vervang ik door anderen. BV die van Busy Bessy. Ik brei hem in grijs, wit en rood. Zo leuk dat je ook aan de brei bent! Mooie blokken, hoor! Ik ga je in de gaten houden ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!