vrijdag 29 maart 2013

"Daar blijft mijn schuurpapier!!",.....

 
Vandaag is het "Goede Vrijdag" de vrijdag voor de paasdagen en ondanks dat ik nog totaal niet het lentegevoel heb wat voor mij bij de paasdagen hoort staan de paasdagen toch voor de deur,....
 
De supermarkten doen erg hun best om luxe artikelen te verkopen en de supermarkt die op de kleintjes let heeft er zelfs weer een bekende kok bijgehaald,....
 
Ook zag ik dat er veel opgezette piepkuikens worden verkocht en vraag mij dan wel af waar wij mee bezig zijn.
 
Ik moet er werkelijk niet aan denken om echte, dode kuikentjes neer te zetten,....
 
Hier in het huisje van Kuin gaan wij eitjes scoren, de chocolade eitjes zijn al een tijdje in huis en nu alleen nog echte eitjes,.....
 
 
Gisteren zijn er bakjes in de vensterbank neergezet en nu is het afwachten wat er gaat gebeuren,..
 
Wat is het toch heerlijk om te zien wat de zaden gaan doen dit jaar.
 
Dit jaar wel wat meer dan andere jaren, gewoon omdat het ook voor de kleinkinderen zo spannend is om te zien wat er gaat gebeuren met de zaadjes,....
 
Daar komt bij dat ze liever tomaat, komkommer en aardbeien eten dan snoep en chips,...
 
 
En nee voor mij geen prachtige zaaibakjes die je bij het tuincentrum kan kopen,....
 
Gewoon bakjes waar vlees of iets anders in heeft gezeten en nu hergebruikt kunnen worden.
 
Ben benieuwd wat de doperwtjes, sperzieboontjes, boterboontjes en aubergines gaan doen.
 
Boven staan bakken met pluksla en dat gaat eigenlijk altijd wel goed,.....
 
 
En terwijl ik in mijn stoeltje zit bedenk ik mij dat ik al die luxe niet nodig heb en met mijn gekookte eitje aan het ontbijt samen met iedereen die je lief is, ik al helemaal tevreden ben,..
 
Natuurlijk zijn er veel stoffen in huis en kan ik mijn hart ophalen met het maken van quilttops en zelfs later tot een quilt,...
 
 
De lapjes voor de Peri Winkle quilt, dank je wel, dames voor het vertellen hoe dit patroon heet, zijn bijna op en wordt het wel weer tijd om in mijn lapjes te duiken en nieuwe te knippen,...
 
Mijn malletjes heb ik op schuurpapier van mijn maatje geplakt en hij was erg verbaasd dat ik zijn vellen in kleine stukjes zat te knippen,...
 
Daar blijft dus mijn schuurpapier!!
 
Niet alleen stoffen worden in kleine stukjes geknipt maar ook mijn schuurpapier,...
 
 
En er worden heel wat stoffen in kleine stukjes geknipt en ook schuurpapier.
 *Ü*
 
Deze blauwe ligt te verstoffen in de kast en geduldig te wachten op ooit,...
 
En omdat ik dan toch malletjes, van schuurpapier,  had om deze blokken te maken kon ik gelijk wel een nine-patch gaan maken,....
 
Ik zal jullie de komende tijd wel eens laten zien wat hier allemaal ligt aan het eind van een blogje,...
 
Ik hoop dat jullie dan goed zitten want dit is wel erg schrikken denk ik en zal jullie het gevoel geven dat je nog niet zo erg bent,...
;o)

24 opmerkingen:

  1. Hier ook een paasgevoel binnen, want buiten is het nog steeds erg koud.
    Opgezette piepkuikens ............ zijn we met zijn allen gek aan het worden, dat doe je toch niet, gelukkig heb ik ze hier nog niet gezien, want ik zou ze zomaar de nek kunnen omdraaien.

    Fijne paas Wilma voor jou en de jouwe.

    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha,.... zijn de piepkuikens al opgezet en wil jij ze ook nog de nek omdraaien,.. Grapje hoor!!

      Vond het werkelijk veselijk om te zien,...

      Verwijderen
  2. Succes met je plantjes.
    Wat een goed idee om de vleesbakjes her te gebruiken op deze manier.
    Ik heb hier gelukkig nog geen opgezette paaskuikens gezien.
    Fijne paasdagen
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. boy boy wat een leuk verslagje. leuke foto's ook en nu maar hopen dat alles snel gaat groeien, want de kleintjes kunnen niet wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel kiemgenot van je plantjes en een gezellig paasweekend, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk als dat groen opkomt. Vroeger op de lagere school mochten we een bloempotje op de tafel hebben staan waar we een boon instopten en dat was zo spannend om te zien groeien. Eieren moeten morgen nog gehaald worden bij de kippenboer (meteen maar opschrijven), verder hier ook geen gekke dingen maar wel een gezellig ontbijtje. Fijne dagen voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opgezette piepkuikens? Je maakt een grapje nietwaar? Ik moet er niet aan denken om zoiets in huis te hebben.
    Hier ook gewoon een simpel eitje (zelfs zonder een vrolijke kleur)... al die poespas ... niets voor ons :-)

    Maar je laat weer mooie werken zien, ben heel benieuwd wat je binnekort nog meer laat zien.
    Ik weet nu al wat je man met kerst vraagt .... SCHUURPAPIER met een sticker erop: AFBLIJVEN !!! Hahahaha..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om zelf die zaadjes te zaaien en te zien groeien (en later te eten natuurlijk....)!
    Hier heb ik zelf geen opgezetten kuikens gezien; zou er ook meteen een klacht over indienen bij de klantenbalie....... Bah! Wie komt er nu op zo'n onpasselijk idee....
    En eigenlijk ben ik best nieuwsgierig wat er na zo'n blogje bij je achterbliift...; zou het niet ze erg zijn als bij mij.....???
    Fijne Paasdagen, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Wilma.Wat is het toch een leuk blok.Geloof me.M'n handen jeuken maar ik moet nog even wachten van mijzelf.Succes jij met het verder knippen en die kuikens wil ik het niet eens over hebben.Gelukkig heb ik ze ook niet gezien.Een fijn weekend en met dit weer is het toch heerlijk binnen met onze Hobby!Groeten Carlien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk de zaadbakjes, hoop dat het allemaal goed gaat groeien.
    Tja schuurpapier is erg handig.
    Inderdaad we hebben een hele leuke hobby.
    Het afmaken laat alleen nog wel eens op zich wachten.


    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je meent 't niet hè, van die kuikens... Bah!
    Over schuurpapier gesproken, Bij de Action hebben ze GEEL, meteen maar wat van ingelsgane, want dat vind ik lekker vrolijk.
    En jaaaaaa, laat eens zien.... zou 't erger kunnen dan bij mij? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goed idee,....
      Ik had nu het waterafstotende schuurpapier voor de auto in stukjes geknipt,...
      Kon geen duurder papiertje vinden in de schuur,...
      ;o)

      Verwijderen
  11. sorry, lees: ingeslagen ('t lijkt wel of ik dyslectisch ben hi hi)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. (((zwaaii))) meis, mooie paas !!;-))

    Ik moest wel grinniken om je eierdoppen in de lijst, grappig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook geen opgezette kuikentjes hoor! Brrrr, ik moet er niet aan denken.!
    Goed idee om gewoon bakjes van de eetwaren te gebruiken voor de zaailingen, dank je wel voor de tip. Ik ga hem ook toepassen en lekker samen met de kleinkindjes er boven hangen om te kijken wat er gebeurt. en een lekker gekookt eitje om samen met mijn lief op Paasochtend te tikken maakt mij ook al heel gelukkig.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. he jakkes opgezette kuikens wat erg ik ril er van wat zijn de mensen toch hard.

    En wat ben je weer mooie quilts aan het maken ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet

    Wens je hele fijne paasdagen
    Groet Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat leuk om met je kleinkinderen plantjes te kweken. Succes.
    Schuurpapier? Nee, ik heb een lamineer apparaat en dat werkt ook super.
    Ik vind je houten kistje mooi!
    Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk de zaadjes poten en kijken wat eruit komt. Ook leuk om te lezen dat jij ook met schuurpapier werkt ik rijd vaak even een rondje om naar de A om weer velletjes te halen. Je blokken zijn weer erg mooi geworden. Ben nu ook erg benieuwd wat jij allemaal nog hebt liggen. Ik ben veel ufo's aan het afmaken er lag zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Elke keer bewonder ik je mooi quilt werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou ik ben benieuwd wat je allemaal laat zien, ik denk dat het niet erger kan dan bij mij! leuk hè de zaadjes, is altijd leuk om te zien hoe het gaat.
    Ik heb de bovenkant van de plastic flessen afgesneden en bewaard en die zet ik als een cloche over mijn zaadjes,als ze opkomen schroef ik overdag het dopje open om te luchten.
    Veel leuker dan al die dure bakjes enz.
    Je quilt zien er veelbelovend uit!
    Fijne paasdagen en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zeg die aankomende zaadjes, ik hoop dat het gaat lukken en je bent ook allemaal met zulke mooie dingen bezig en mooie lapjes dat is toch ook genieten, fijne pasen.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk om zelf dingen te zaaien en erbij te denken dat het echt voeding wordt, kleine kinderen vinden het wonderbaarlijk hè :)
    Fijne paasdagen samen,
    liefs, Sonja
    p.S. ben wel heel benieuwd naar je volgende blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben je weer goed bezig. o.a. met de zaadjes. Inderdaad leuk voor jezelf en de kleinkinderen om te zien wat eruit komt. Ook hier is het gewoon een gekookt eitje. Ik gruwel al van het opgefokte gedoe met kerstmis en nu beginnen ze ook al met de Pasen. Nee, geef ons maar lente!!! Hele fijne Paasdagen Wilma en geniet met je geliefden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke post Wilma.......het is toch prachtig om te zien hoe de zaadjes uitkomen......hier is het ook niet anders met de Paasdagen hoor en aan opgezette kuikentjes moet ik al helemaal niet denken....bij ons is het Lente in huis met een bosje tulpen en takjes ....en wat een prachtkippies zijn dat.....en je quilt wordt ook heel mooi....hele fijne rustige paasdagen en kom zeker vaker hier kijken...groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma