woensdag 6 maart 2013

"Doen waar je zin in hebt",.....

Op de woensdag mandjes dag heb ik niet zoveel mandjes om te laten zien en dat geeft ook helemaal niet want ik doe toch waar ik zin in heb!!
:o)

En ondanks dat de mandjes niet zo op het lijstje "zin in" stond toch twee erbij,.....

Afgelopen week zoveel vragen gekregen over deze restjesquilt en de vraag die het meeste langs kwam;
Hoe heet dit patroon??

En nu moet ik eerlijk bekennen dat ik werkelijk geen idee heb dus als iemand het weet zou je vele van ons helpen om het melden,....

Het zal je natuurlijk niet verbazen dat het een traditioneel patroon is,..

Oh wat houd ik hiervan,...

Mijn tekening van het idee zet ik hier maar even bij en misschien heb je hier wat aan,..

Opslaan en afdrukken???

Vanavond is er Bee in het huisje van Kuin en zal dan zeker hier wat steekjes aan maken,...

Een heerlijk werkje terwijl je zit te kletsen want dat kunnen we ook heel goed,....

20 opmerkingen:

  1. Hallo Wilma, het is alweer even geleden dat ik bij je op "bezoek" was....en wat ben je weer lekker ijverig bezig geweest! Geweldig dat septogon? blokje met die sterretjes. Heb ik nooit eerder gezien denk ik...en die NI knap lastig lijkt me die zo nu en dan. Maar zeker de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilma, een erg leuk patroon. Hier ben ik ook een quilt mee aan het maken! Het heet peri winkle stars; ik heb ooit eens de malletjes hiervan gekocht. Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk patroon, kan je niet helpen met de naam, geen idee hoe het heet. En voor restverwerking een hele goeie :) Ga eker je tekening bewaren, voor ooit. Dankjewel.
    En je mandjes zijn weer beauties!
    Fijne bee vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook een heel mooi patroontje, Wilma! Ga ik zeker onthouden. Het zijn ook heel mooie (rest)stofjes die je gebruikt... En je hebt er weer twee schattige mandjes bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een mooi patroon, maar weer iets wat met de hand genaaid moet en daar ben ik niet zo goed in. Dit patroon krijg ik op de naaimaschine niet voor elkaar, denk ik !
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Wilma. Dank je wel voor de snelle service van het patroon.Ik heb me echt al suf gezocht maar heb het niet kunnen vinden. Ga het vanmiddag gelijk uitproberen. Verder blijf ik gewoon doorlezen en wie weet tot ziens.Vriendelijke groeten: Carlien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, een waar woord, lekker doen waar je zin in hebt !
    Veel plezier op de bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt weer een mooie. Veel plezier vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi patroontje. Dat wordt weer een echte 'Wilma quilt'. Leuke mandjes trouwens ook hoor. Twee zijn toch weer twee stapjes dichter bij hte eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch weer twee mandjes erbij. Het zijn weer 2 mooie exemplaren.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wordt die quilt mooi zeg, ook ik heb je patroon opgeslagen, wie weet hè,ooit :)
    Ga me voorlopig houden aan rechthoekige werkjes, ik heb daar mijn handen al meer dan vol mee ;)
    Veel plezier vanavond, wat lijkt me dat leuk zeg,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Wilma ,daar ben ik weer.Wil je even laten weten dat alles gelukt is.Ik heb een blok gemaakt ,maar de rest moet even wachten.Helaas kan ik (nog)geen foto's plaatsen maar misschien komt dat nog wel.vriendelijke groeten Carlien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super,.. fijn dat het gelukt is,...
      Ben wel een beetje nieuwsgierig!!
      Wilde je nog even mailen maar zie dat het niet hoeft en dat je het gevonden hebt,..

      Verwijderen
  13. Elk mandje is er een toch? Je patroon is heel mooi, en natuurlijk ben ik helemaal weg van de kleuren.
    Ik doe ook waar ik zin in heb vandaag.
    Ergens in mijn achterhoofd speelt de gedachte dat ik het plan had om:
    de babyquilt door te pitten of
    Blokken aan elkaar naaien van schoonzus haar quilt of
    Klosjes maken..............
    Maar ik had zin om een paar sterren te maken. En dat ga ik doen.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook toevallig, heb net de mallen gekocht bij Petra Prins voor de Periwinkel.
    Ik heb ze op mijn blog gezet.
    Lijkt me een ideaal idee om op vakantie te maken.
    Die van jou is echt mooi, helemaal mijn kleuren.
    Succes met je mandjes, ook die zijn erg leuk.
    Groetjes Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie mandje en je restjesquilt wordt weer helemaal geweldig. Veel plezier vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig een bee.
    Je hebt toch weer 2 mandjes gemaakt en je restjesquilt is weer een echte Wilma aan het worden :-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige Bee en wat een mooie quilts zullen dit worden
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja zo is het Lekker doen waar je zin in hebt,we moeten al zo veel in het leven.Wat een leuk patroontje is dat en weer 2 mandjes erbij,je Nearly Insane wordt geweldig.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dit is de periwinkel star, populair in de jaren 30