zaterdag 23 maart 2013

"Geweldige Zaterdag",....

 
Ook ging deze zaterdag hier de wekker om 6.45 uur, tijd om op te staan en nog even een eerste koffie met manlief voordat hij naar het werk moest,....
 
En als je dan toch wakker bent kan ik net zo goed voor vanavond de kruidenboter vast maken, lekker bij de tomatensoep, brood en zelfs een stukje pizza, gewoon omdat mijn kleinkinderen daar zo van houden.
 
Basiskruidenboter
100 gram ongezouten roomboter, op kamertemperatuur
Bosje bieslook fijngesneden
Bosje peterselie, fijngesneden
1 teentje knoflook, geperst
1 theelepel citroensap
1 theelepel vergemalen zwarte peper
1 theleepel grof zeezout
 
De kruiden vers uit de vensterbank waar gezellige potjes staan,....
 
 
Het quiltje van Bep hangt vrolijk boven mijn openhaardje, die je vandaag echt wel aan kunt hebben met die ijzige wind,....
 
Mooi klaar en dat terwijl het brood in de oven staat,....
 
 
Al een tijd ligt hier een letterlapje waar niets mee gedaan is, wel klaar maar geen lijstje gekregen en bedacht mij ineens dat ik hier wel een kussen van kon gaan maken,...
 
Een binnenkussen van Ikea lag nog ongebruikt boven en ideaal om nu te gaan gebruiken,...
 
Het brood uit de oven en afkoelen maar op het rooster en terwijl ik met een kop koffie verder ga met het maken van het kussen,...
 
 
Zo weer wat klaar en dat terwijl de tomaten in heet water liggen om de velletjes eraf te kruigen,...
 
Ik ben een echte soepliefhebber maar houd totaal niet van tomatenschilletjes in de soep,...
 
 
En dan ook nog een projectje waar ik vanmorgen mee begon,...
 
Een grappig fotolijstje en daar stof en band in en als ik dan zo bezig ben mis ik mijn mannetje toch wel want hij als de "doe het zelf man" weet wel raad hoe het verder moet maar deze huisvrouw komt er niet uit,....
 
Moet ik met dit maar even wachten tot hij thuis komt van de Karwei in Ede,...
 
 
En Boyke?
 
Die wordt al moe als hij naar mij kijkt,...
 
Misschien moet ik toch wat minder koffie gaan drinken!!
 
Geniet van het weekend!!

17 opmerkingen:

  1. Lekkere kruidenboter! En een leuk quiltje...hij hangt hier in de hal, vond´m zo leuk om te maken!
    Bedankt voor het idee voor een borduurlapje...
    fijn weekend
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk verse tomatensoep, hier niet zoveel liefhebbers voor, maar wel voor verse groentesoep met veel balletjes :-) en zelfgemaakte kaas-uienstokken. Wat een geweldig kussentje, leuk idee. Geniet vanavond maar lekker van je gezinnetje en eet ze :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, heerlijk die kruidenboter, dat zet ik voor volgend weekend op mijn menu ;)
    Je werkjes zijn prachtig, het quiltje is zo gezellig en wat een mooi kussen heb je gemaakt van het lapje.
    Geniet straks allemaal samen van al die gezelligheid,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat klinkt lekker! Leuk,om zo gezellig bezig te zijn, he?!
    Mooi is dat kussen geworden!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkerrrrrrrrrr die kruidenboter en heerljk om zo bezig te zijn en wat heb je een prachtkussen gemaakt een evhte topper

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kussen is prachtig geworden, wat een leuk idee.
    Het recept voor de kruidenboter ziet er goed uit, tomatensoep hou ik niet zo van, maar een lekkere groentensoep kan ook, toch?
    Wat een mooie foto van Boyke.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kussen is echt leuk zo. Mooie beschrijving van de Zaterdag. Lekker binnen, buiten is het echt heel koud.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hangt het quiltje mooi en wat is het kussen mooi geworden. Het leest als een heerlijke rustige zaterdag thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gek, ik krijg trek! Kussen is erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammie, dat is een lekker recept. En wat leuk dat kussen zo. Is weer inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier nog zo'n soepliefhebster. 'k Had graag van die heerlijke zelfgemaakte soep geproeft bij jou...*Ü*...

    Je kussen is prachtig geworden en je nieuwe projectje zal ook wel weer helemaal goed zijn...

    Hopelijk is alles goed gekomen toen manlief thuis kwam.

    En Boyke... is een lieverd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kussen en mij kun je ook mijn bed uithalen voor tomatensoep, jammer genoeg is DH er geen liefhebben van.

    Ik heb een schat van een man, maar hij heeft 2 linkerhanden en voeten.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke stukje heb je weer geschreven en mooie dingen laten zien. De gezelligheid spat eraf. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gezellig om je blog te lezen. Het is hier ook echt soep weer, en de kachel erbij aan! Zo lief, die Boyke!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb na weken maar eens bij gelezen en heerlijk door al je blogberichten gescrolld. Wat een lef om je mandjesquilt los te tornen maar misschien wel verstandig, want als je er niet blij van wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk je kussen, zo. Ben erg benieuwd naar het ander project!
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,

    Via onze website http://www.volrecepten.nl kunnen onze bezoekers grasduinen in meer dan 41.000 recepten vermeld in blogs en websites. Bovendien hebben we voor onze bloggers een lijst met Topblogs samengesteld, waar u andere bloggers kunt vinden én uw eigen blog kunt toevoegen: http://www.volrecepten.nl/topblogs-met-recepten. Wij indexeren uw recepten zodat onze bezoekers ze via onze zoekmachine kunnen vinden. Bovendien is Volrecepten.nl volledig gratis!

    Breng ons een bezoek!
    Emilie
    Volrecepten.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!