maandag 18 maart 2013

"Heel veel kilometers quiltdraad",.....


 
Hier in de woonkamer liggen al wat quilts die je warmte geven als je daar behoefte aan hebt,....
 
Vaak worden deze dan ook gepakt en als quiltster kan ik daar dan zo van genieten als je ziet dat iemand zo van je quilt geniet.
 
De afgelopen week was ik zelf aan de beurt,...
 
In en in koud gaf de quilt mij warmte waar mijn lijf zo´n behoefte aan had en ook wat slaap kon inhalen die in de nacht was gemist omdat het liggen in bed niet zo goed ging,....
 
Aan het eind van de week weer wat zin om wat te doen en ben toen onder de Summer Stars gekropen waar steekjes aan kunnen worden geprikt,....
 
De sterren zijn met vierkantjes door gequilt en allemaal klaar,...
 
 
De randen met blaadjes zijn zonder liniaal gewoon zo op het oog doorgequilt en geeft wel een erg leuk effect,...
 
De quilt is 88x88" dus ongeveer 225x225cm wel een grote en zo groot heb ik nog geen quilt gemaakt,....
 
De randen met blaadjes zijn klaar en geniet van al die vele steekjes die gemaakt zijn,...
 
 
Tussen de sterren door zijn de blokjes doorgequilt en deze zijn bijna klaar.
 
Zag dat ik een paar blokjes ben vergeten en zal die nog even moeten doen,...
 
 
De buitenste rand ben ik met een raster aan het doorpitten,...
 
1 zijde is klaar en ben met de tweede zijde bezig.
 
Dit zal je wel begrijpen niet op het oog en zet met mijn blauwe stift en liniaal lijnen daar waar de steekjes moeten komen,....
 
Heb wel al met een beetje water de lijntjes weggehaald want dat ziet er mooier uit dan al die strepen.
 
Met deze quilt, omdat ik zoveel doorpit, leer ik veel van het doorpitten,....
 
Ja, heel veel kilometers maken en het wordt steeds mooier!!
 
 
En ondanks dat ik nu heel veel kilometers maak geniet ik van het doorpitten!!
 
Wie had dat ooit gedacht dat het een ontspannen werkje zou worden voor mij,....
 
Komt goed uit want er liggen nog wel wat tops die nodig een quilt moeten worden,..

28 opmerkingen:

  1. Het is een beauty en het quiltwerk ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt het een geweldig mooie quilt, Wilma! Heerlijk, dat intensieve quiltwerk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, nou, nou wat schitterend. ben best wel jaloers op jou . Ik zou ook zo graag willen doorquilten maar het gaat echt niet goed, alles al geprobeerd...... schouder, handen, alles "quilt" mee met mij en dat gaat niet goed.
    Heel vervelend. Bij jou ziet het er prachtig uit. Mooie kleurtjes!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Leuk hè dat het quilten naarmate je het meer doet leuker wordt...die ervaring heb ik ook! Maar zo´n grote quilt.....dat heb ik nog niet gedaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heel mooi uit.
    Dit is één van mijn favoriete van jouw.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt dat prachtig en wat een werk dat doorpitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een echte *B*J*O*E*T*I*E*!!
    Zo mooi!
    Fijne dag vandaag!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend Wilma, daar mag je apetrots op zijn!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat een prachtige quilt! En je kunt trots zijn op het door quilten, ik zou willen dat ik het zo mooi kon. Maar ik heb er ook nog geen kilometers opzitten.
    Veel oefenen begrijp ik!
    Fijne week, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dit er mooi uit!!
    Hoeveel klosjes garen heb je al opgemaakt??
    Heb nog niet zo heel veel doorgepit. Maar daar komt gauw verandering in. Morgen mijn laatste blok van mijn berries ophalen. En als dat blokje af is komt het pitten wel heel dichtbij. Maar of dat bij mij net zo mooi gaat worden???
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt een prachtige quilt. En wat een werk, zo'n grote quilt doorpitten.
    Maar het wordt heel mooi.
    Het is niet mijn favoriete bezigheid, dat doorpitten, en volgens mij
    ben ik niet de enige die dat vind.
    En toch als ik er dan mee bezig ben, en zie dat de quilt er zo mooi van wordt, krijg ik er toch wel plezier in.
    Succes verder met het doorpitten van deze beauty.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi ! Doorpitten niet niet mijn favoriete werkje moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi dat intensieve quiltwerk. Het is ook niet mijn favoriete bezigheid dat doorquilten, maar het hoort er zo bij, anders komt er nooit wat af.Ik ben blij om te lezen dat velen er net zo over denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi word het!! Je gaat goed knap hoor.


    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Halo Wilma.
    Wat ziet de Quilt er weer schitterend uit.En dn het formaat!
    Zo groot ben ik ook nooit aan toegekomen. Groetjes Carlien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat is dit mooiiiiiiiiiiiiii ik zit echt te genieten wat een plaatje van een quilt

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie steekjes en wat wordt hij prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je hem mooi aan het doorquilten, zeg! Dat is-ie zeker waard!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dan waren we, denk ik, gelijk ziek..... brrrrr..... had het toch steeds zo koud.... Loop nog steeds met een extra vest aan in huis; terwijl ik me verder prima voel......
    Wat een pracht van een quilt! Daar kun je zeker heerlijk onder vertoeven!!
    Nou, ik hoop dat het verder allemaal goed blijft gaan en de griep weer ver bij ons allemaal vandaag blijft!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sta venendo fuori un lavoro bellissimo Wilma, Assunta!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. geweldig mooi ,je hebt eer van je werk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schitterende quilt Wilma.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. echt prachtig exemplaar,en het zijn mijn kleuren,echt mooi,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!