woensdag 20 maart 2013

"Koffietijd",....


Kom binnen,...
Ik zet net koffie voor mijzelf,....
De Senseo Sarista kreeg ik in oktober voor mijn verjaardag,..
Altijd een goed cadeau voor een echte koffieleut zoals ik ben,...
Gewoon koffie, lekker zwart,.....
Wil je ook een kopje?
En zo kom ik ook op het volgende,....
Hier in het huisje van Kuin willen we graag wat eenvoudiger leven.
Nu wij daar wat maandjes mee bezig zijn klinkt het veel gemakkelijker dan het is,....
Goedkoper leven is niet zo moeilijk maar leef je dat ook gelijk eenvoudiger?
De vaatwasser die stuk was is het huis uit gegaan en was nu met de hand af,...
Ja, dit is eenvoudiger!!
Zonder televesie, wasmachine, droger?
Dat zie ik mijzelf nog niet zo doen,....


Zonder mobile telefoon?
Internetverbinding?
Ik moet er werkelijk niet aandenken,....

Met zelf kleding maken ben ik natuurlijk wel goed op weg,....

En is voor mijn maatje met zijn lange lijf altijd wel fijn om de overhemden aan te passen aan zijn lange lijf,....


Mijn koffiezetter is natuurlijk ook niet iets van een eenvoudig leven,...

Dan zou je net als vroeger moeten opschenken en bonen malen en niet zoals mijn koffiezetter het allemaal zelf kan doen,.....


Gelukkig heb ik twee blogs, Plonia Loeve en Eenvoudig leven die ik zo graag lees en mij hierbij kunnen helpen,...

Zie je wel dat ik niet zonder computer kan?

Nog een lekkere niet eenvoudige koffie?

18 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma, ja hoor, ik schuif aan want ook al is dit inderdaad geen eenvoudige koffie, wél heel lekkere ;)
    Toevallig zag ik een tijdje terug op de Belgische tv een mooie reportage over eenvoudig leven, je vind de link hier:
    http://www.greenevelien.com/
    Ik vond het zelf heel leuk om te lezen en het filmpje kan je ook nog via internet bekijken.
    Lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eenvoudig leven ik denk dat wij dat allemaal wel willen. Wij hebben inmiddels al een kleiner huis en dat bevalt goed. Iets wat je in jaren opgebouwd hebt is ook niet zo gemakkelijk terug te draaien. De comp. moet je wel houden hoor want het is echt leuk om jou blog te bezoeken ook al reageer ik niet altijd.
    Je hebt leuke mandjes gemaakt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat valt dus nog niet mee, om eenvoudig te gaan leven.
    Wij zijn al zo gewend aan al die luxe om ons heen.
    Een vaatwasser heb ik niet, en ook geen droger, hoewel ik die wel eens mis, en dan alleen bij het wassen van quilts.
    Voor de koffie hebben we een senseo, de derde inmiddels. Gaat deze stuk dan pak ik het koffiezetapparaat weer uit de kast, heb ik me voorgenomen.
    Op zolder staat een zonnebank, die zou wel weg kunnen. Ligt alleen de zoon die niet meer thuis woont nog onder zo af en toe. De t.v. en mijn mobiel die zou ik nog wel kunnen missen.
    Maar de laptop, nee, daar kan ik ook niet meer zonder.
    Ik ga eens op die blogs kijken.
    Oh ja, en je mandjes zijn prachtig.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag het ook een kopje thee zijn? Ik heb geen afwasmachine en geen droger. Mobiel kan ik ook wel zonder. TV desnoods ook nog, maar niet zonder het internet. Wat zit een mens toch raar in elkaar. Mooie mandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Wilma,ik ben aan het rondkijken in blogland en kwam je site tegen. Ik quilt nog niet zo lang en ben een blog begonnen. Mag ik je opnemen in het rijtje blogs dat ik wil volgen? Ik zet hem er vast in, als het niet mag haal ik hem weer weg.
    Grappige mandjes! En je achtergrond is helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker bakje koffie lijkt me met zo'n mooi apparaat...
    Nee, we hoeven de tijd niet helemaal terug te draaien, maar toch is het goed om je af te vragen of het echt nodig is bij een nieuwe aanschaf..
    TV kan ik echt missen, mobiel ook nog wel. Maar internet zit teveel aan m'n hobbies verbonden!

    Fijne avond, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eenvoudig leven, wij zijn maar samen, maar ik heb een vaatwasser, een droger, HD tv, computer, mobieltje en een tablet *U* Of ik zonder kan, ik denk het wel, zolang ik mijn lapjes maar mag houden.

    Mooie mandjes Wilma!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blog van Teunie kende ik al maar ik ga ook graag bij Plonia lezen.
    En eenvoudig leven .... wij proberen een beetje groener en een beetje mileuvriendelijker bezig te zijn maar of dat eenvoudig is?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie mandjes en leuk logje. Ik heb geen vaatwasser en droger. En probeer ook eenvoudig te leven door te bedenken als iets stuk gaat of ik wel zo'n nieuw apparaat weer nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je verwend met je senseo sarista! Ook ik leef eenvoudig, geen vaatwasser, geen droger, maar toch een laptop ;-)
    Groetjes, fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik probeer ook wat eenvoudiger te leven en was bijvoorbeeld de grote dingen met de hand en draai nu maar eenmaal in de twee dagen de vaatwasser en als het maar even kan hangt de was lekker buiten te drogen, vers eten is voor mij een tweede natuur en ik probeer dan ook zo min mogelijk ingeblikt of bevroren voer in huis te hebben, maar mijn espresso en mijn computer kan ik ook niet missen! Heb wel een nieuw patroonblad gekocht en ben vast van plan weer zelf wat kleding te maken!
    Geniet dus toch maar van die heerlijke luxe dingen nu het kan, je weet tenslotte niet wat de tijd zal brengen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Patroonblad? Goed gedaan!! Het is te leuk,..

      Verwijderen
  12. je bent er bewust mee bezig en dat is al een hele stap in de goede richting. Die koffie ziet er wel heerlijk uit hoor ;) Groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee eenvoudiger leven valt niet mee, maar het is goed om er over na te denken en er bewust mee bezig te zijn.
    Fijne week verder, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee, de computer mag je de deur niet uitdoen, want we lezen allemaal zo graag je blog. Eenvoudig leven is niet gemakkelijk, maar je bewust zijn en genieten van alle goede dingen die we allemaal hebben is al een hele stap. Ik probeer ook bewust te comsuminderen, ons huis is overvol, dus als i iets nieuws wil kopen vraag ik me af of we het wel nodig hebben! Fijne dag, groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn je mandjes weer mooi. Goed, dat je bewuster leeft. Wij hebben heel lang in de stad gewoond met alle luxe om ons heen en veel blik (Auto's) voor de deur. Nu zijn we naar "buiten" verhuisd in België en hier leerde ik eenvoudiger te leven door de oudere mensen om ons heen. Er ging een wereld voor me open en ik geniet ervan, maar aan de computer ben ik (eerlijk gezegd) een beetje verslaafd. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie mandjes weer ! Voor ons ook geen vaatwasser en droger (nog nooit gehad en hoef ze ook niet). Mobiel kan ik prima missen want die wordt alleen gebruikt voor als we in het bos aan het wandelen zijn en zich er iets mocht voor doen.
    De pc kun je volgens mij niet meer missen want tegenwoordig moet alles per pc gedaan worden als je de overheid moet geloven. Verder leven wij zo milieuvriendelijk mogelijk en wordt er veel in tweedehands winkeltjes gekocht.... voor veel minder geld toch prachtige dingen (je blijft je verbazen wat sommige mensen weg doen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk hou ik wel mijn voorraad borduurpatroontjes en stofjes bij, maar dat zie ik als een investering tegen de tijd dat wij met pensioen gaan :-)

      Verwijderen