dinsdag 23 april 2013

"Grandma's Patchwork Quilt",....

Sunburstquilt of ook wel de Zonnebloemenquilt

Vandaag een heerlijke oppasdag met de kleinkinderen, die al zo ontzettend groot worden!!

Het toch bekende loopje naar de basisschool waar mijn eigen kinders ook hebben gezeten,..

De juffen en meesters die na al die jaren daar nog werken kijken altijd met een brede lach naar mij als ik nu met de jongens de school in kom.

Ja, van moeder die druk was op school als leesmoeder, begeleider met feestjes en uitjes,... en nu heerlijk luie oma van de jongens,....

Marti Michell Mallen en instructies

Na al die jaren mogen nu de moeders zich inzetten op school en kom ik alleen voor de leuk!!

Zodoende liep ik na het brengen van de jongens de school uit richting huis en kon ik lekker verder rommelen in mijn naaikamer,... Ja, dat was vroeger wel anders,.....

En zo kwam ik deze mallen tegen van Marti Michell, die ik zou gaan gebruiken voor mijn Sunburst quilt of ook wel mijn zonnebloemenquilt,..

Alleen was ik al begonnen met het patroon uit een boek van Karin Pieterse, patchwork patronenboek met 101 blokken en 15 randen,....

Uit het boek van Karin Pieterse

Als je dan zoveel koopt voor je hobby en de helft vergeet dat je het hebt is het best wel schandalig!!

Nu met mijn opruimwoede heb ik de mallen ook maar op de verkooppagina gezet en de rest bijgewerkt,...

Ik houd het maar bij mijn boek en de malletjes die ik gemaakt heb van schuurpapier.

Over een half uurtje loopt deze oma weer naar de jongens om ze op te halen, wat lekkers is al in huis want als oma mag je een beetje verwennen!!

Fijne dag van deze heerlijke luie oma,....

12 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma ik heb een mailtje gestuurd voor de mallen.
    Wat maak je toch mooie dingen en luie oma
    Deze oma is juist weer actief op school van de kleinkinderenHahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilma

    Ik heb geprobeerd je te mailen ivm je verkoopspagina maar dit lukt niet, je mailadres zou fout zijn. Daarom heb ik je een bericht gestuurd via facebook.

    Groetje
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de stof nog kunnen bestellen bij het hobbyhoekje. Dank voor de tip.
    Groetjes,
    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi die zonnebloemen.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb meteen ook het boek van Karin Pieterse erbij genomen om te kijken. Wat ben je toch met veel leuke dingen bezig. Ziet er weer prachtig uit. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oma zijn lijkt me op het moment een stuk ontspannener dan het moederschap...
    Mooie blokken !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat kunnen wij toch heerlijk genieten van onze kleinkinderen, hiernaast ligt er een van bijna 18 samen met zijn opa voetballen te kijken en zaterdag gaat deze oma met haar 2 dochters en 3 kleinkinderen 2 weken naar Frankrijk, hoe mooi kan het leven zijn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat fijn te lezen dat het jouw ook overkomt dingen te kopen die je al hebt. Daarom ga ik dus alle stofjes etc. op de foto zetten , als ik dan wat wil maken, heb ik bij de hand wat ik nog in de kast heb liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pracht blokken ik heb ook het boek maar gauw in kijken vind ze prachtig

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Wilma, wat ziet het er ook zo mooi uit..helemaal jou kleurtjes overgens..heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Wilma,

    Wat een mooie stoffen/kleuren heb je gebruikt voor je sunburst! ziet er heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!