donderdag 18 april 2013

"Hopen op een goed einde",....

Vanavond toch met bord op schoot?

Op de eettafel liggen sterren, veel sterren en worden er vele punten aan de sterren genaaid.

Een fijn werkje om even niet na te denken bij het naaien en je gedachten te laten gaan bij het maken van deze "Hope"quilt,...

Het trommeltje is geweldig en erg handig,...

Gisteren een dagje Apeldoorn omdat schoonmama meer zorg nodig heeft, veel meer zorg en dit toch niet wil.

De vijf kinderen maken zich dan ook grote zorgen om haar en "hopen" dat er snel iets geregeld kan worden,....

Wat is het moeilijk als iemand niet meer in het heden leeft en niet door heeft dat het niet goed gaat,..

Tijdens het naaien van mijn "hope"sterren gaan je gedachten heen en weer en denk je aan je schoonmoeder hoe ze bij ons kwam logeren, truien aan het breien was tot diep in de nacht,....

De stoffen van Moda zijn werkelijk prachtig!

En terwijl er vele lapjes aan elkaar worden gezet besef ik mij ineens hoe mooi het eigenlijk is om juist nu aan mijn "hope"quilt te werken en besef mij ook dat er nu al een verhaal achter deze quilt komt,...

Hoe en wanneer dit verhaal gaat aflopen weten we nu dus niet en toch krijgt deze quilt ineens een mooi verhaal over liefde, hoop, verdriet en zorgen,...... 

Laten we nu maar hopen dat het verhaal een goed einde gaat krijgen,...

26 opmerkingen:

  1. Dat is zeker heel erg als je een mens zo ziet wegglijden maar je hebt het zo mooi verwoord met je quilt wie zo mooi is ik hoop dat het allemaal tot een goed einde komt

    Hartelijke groeten Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie achtergrondstof gebruik je Wilma. Weet je of die nog ergens te koop is?
    Groetjes,
    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lianne,

      Bij het hobbyhoekje hebben ze deze lijn nog.
      Je kan er ook online bestellen als het niet in de regio ligt van je,...

      http://www.hobbyhoekje.nl/products.php?cat=57

      Groetjes Wilma

      Verwijderen
  3. Ja zorgen om je ouders zo herkenbaar,ik hoop dat het voor jullie een goed einde gaat krijgen,moeilijk is het he.Maar die quilt daar zit nu al een verhaal aan een van Hope.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,ook hier speelt eigenlijk hetzelfde verhaal, Wilma. Ik snap je dus heeeel goed.....
    En toch is het ook meteen bijzonder hoe je gedachten dan spelen bij deze quilt, he, en dat ie dan ook nog "Hope"-quilt heet......
    Ik hoop met je mee, hoor!!
    Sterkte en liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Давно наблюдаю за пошивом вашего одеяла! Очень нравится! Спасибо за интересные новости, которыми делитесь! Заходите в гости. http://quiltsfromleka.ucoz.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben dat zelf een paar jaar geleden meegemaakt. Toen op momenten heel zwaar, maar mooi om op terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo herkenbaar.Mijn mams was ook overtuigd van haar eigen kunnen, terwijl iedereen zag dat het niet ging. Doortastend en met zachte handen hebben we geprobeerd haar "om"te praten. Het lukte, maar zeker niet van harte. Sterkte met de zorg en stop die in je quilt. Dat helpt vast.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel sterkte met de zorg om je schoonmama, dat het niet makkelijk is weet ik alles van. Deze quilt wordt zeker erg mooi en erg bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ook wij hebben dit meegemaakt. Het is zo dubbel, je gaat met je kleinkinderen naar je moeder die langzaam wegglijdt. Jij, de belangrijke spil voor je (schoon)moeder en kinderen. Ik hoop dat julli niet teveel verdriet gaan krijgen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je tijdens het maken van deze quilt je gedachten rust kan laten krijgen. Heel veel sterkte met je schoonmoeder.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oud worden is prachtig, maar dan wel lichamelijk en geestelijk in goede gezondheid en dat is jammer genoeg niet altijd zo.
    Sterkte met alles Wilma.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik voel met je mee en heb het zelfde meegemaakt met mijn moeder, alleen kwam er niets uit mijn handen. Nu 12 jaar later kan ik een beetje rust vinden in het quilten.

    Veel sterkte en lieve groeten van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij het begin van je berichtje dacht ik: "Geen straf om met je bord op schoot te moeten eten als je tafel vol ligt met zoveel moois" En dan gaat je verhaal naar een zorg die ik goed ken, op dit moment speelt het bij ons niet, maar we hebben het wel allemaal doorleefd, het gaat je niet in je kouwe kleren zitten, ik wens jullie veel sterkte, het komt zoals het komt, maar voor je tot en voor alle partijen bevredigende oplossing komt (àls je daar komt) ben je een stuk verder. Blijf aan je quilt werken, het zal je helpen bij al je gedachtes en gevoelens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel sterkte! Ook ik heb een quilt gebruikt om mijn zorg, mijn hoop, later ook mijn verdriet in te verwerken. Het helpt! De quilt blijft altijd bijzonder. Ik vind je sterrenpracht fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het wordt een prachtige quilt met een hele speciale betekenis. sterkte met alles. groetjes hermie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte, Wilma, met deze maar al te herkenbare problemen... Linksom of rechtsom zal er een oplossing komen. Je Hopequilt zal je daarbij zeker helpen: wat wordt-ie prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deine Arbeit ist so schön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooi verhaal en wat een schitterende stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hoop met je mee !!

    Je quilt wordt een plaatje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O, vreselijk is het om je moeder zo te zien afglijden!
    Ik heb hetzelfde meegemaakt met mam je staat zo machteloos.
    Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
    Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O, vreselijk is het om je moeder zo te zien afglijden!
    Ik heb hetzelfde meegemaakt met mam je staat zo machteloos.
    Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
    Heel veel sterkte.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aha, hope ! Ik heb hem ook gemaakt ( in donkerbruin )...moet nog doorquilten...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel sterkte. Het is altijd heel verdrietig als je je ouders ziet wegglijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Grote zorg voor jullie. Zeker als zij zelf niet in de gaten heeft dat ze het niet meer kan. Hoop dat er snel een oplossing komt om de eerste hulp te bieden. Ik kan me zo voorstellen dat je tijdens het maken van je "hope" blokken de gedachten steeds bij haar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Soms is het moeilijk toegeven dat je hulp nodig hebt en aan je kinderen is dat soms helemaal zo. Heel herkenbaar. Sterkte hiermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!