dinsdag 2 april 2013

"Peri Winkle en Maria's Garden",.....


Zo zit je ineens zonder de ´Peri Winkle´ en wordt het tijd om in een bakje te duiken en wat rest stukjes stof om te toveren in een ´Peri Winkle`,........

Wat een goed patroon om zo van de stukjes stof af te komen die te klein zijn om op te vouwen en in de stoffenkast te leggen,...

Nu gebruik ik alleen de bruine, rode, roze en beige stukjes stof,.....

Wat houd ik toch van die simpele patronen!!


Omdat het zoveel verschillende printjes zijn pak ik een 'Peri Winkle' en wordt deze aan de top gemaakt, niets geen plannetje maken, gewoon pakken en aan elkaar zetten,.....

De ´Peri Winkle´ ligt naast de bank en blijft leuk om aan te werken en hopelijk komt deze niet in mijn beruchte kast waar vele tops liggen te wachten op dat wat komen gaat,.....


En zoals beloofd weer een top die in de kast ligt te verstoffen,....

Moet wel even uitleggen dat er twee verschillende planken zijn in mijn kast, 1 plank waar tops liggen en zelfs blokken waar ik zeker aan verder wil gaan en 1 plank met tops waar ik mij geen raad mee weet en of die ooit af komen??

In Mollies Garden en zoals hij bij mij heet Maria's Garden ligt op de plank van de tops die zeker af moeten komen,....


De rand met blaadjes, bloemen en vogeltjes moet nog gemaakt worden en dan is deze top klaar,...

De quilt is ongeveer 140x167cm en het patroon staat in You're Invited van Barb Adams en Alma Allen van de Blackbird Designs,....

12 opmerkingen:

  1. mmmm, zo heb ik het nog niet bedacht, 2 planken. Die heb ik nu ook in mijn kast. Leeg dus he? Goed idee dus, er kan weer wat bij.

    nee Wietske, eerst eens even iets afmaken. maar wat is dat moeilijk, alles is zo leuk,net als bij jou. Het ziet er toch allemaal zo leuk uit op jouw foto's.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die malletjes moet ik ook nog ergens hebben. Schandelijk........... gekocht en nog nooit gebruikt.
    Ik zal ze eens zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er weer prachtig uit en dat ergens aan beginnen en dan niet af maken ik kan het maar ik ga ook proberen eerst iets af te maken het ziet er zo mooi uit bij jou

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhhhh je laat me iets heel moois zien. Zowel de peri winkle....waarvan ik in het ecrugedeelte "iets" zou stitchen als het mijn quilt was (LIB ofzo....)
    Maar die Mollies Garden.....wauwwww prachtig!
    Ik "pint" je foto gelijk even ;-) (als je het niet erg vind)

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk idee van Life is Beautiful met Periwinkle. Misschien los ik het zo wel op als ik aan de Life is Beautiful ga beginnen.

      Verwijderen
  5. Ziet er weer tip top uit, jij zult je dan ook niet snel vervelen :-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dat er leuk uit.
    Handig om je kast zo in te delen.
    Dat bevordert het afmaken misschien toch.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze allebei wel heel erg mooi. Altijd gevaarlijk om hier een bezoekje op je weblog te brengen. LOL. Nee, ik kom hier al te graag een kijkje nemen.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je topmin wording wordt erg mooi net als de laatste top. De rand die daar bovenop moet komen is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In Mollies Garden staat ook op mijn wensenlijstje, You're invited vind ik een van de leukste boeken van Blackbird Designs. Ik kijk regelmatig weer in quiltboeken met projecten waarmee ik bezig ben, dan gaat het vaak vanzelf weer even net zo kriebelen als toen ik ermee begon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh die Peri Winkle is wel erg leuk en nog even verder kijkend op je blog zie ik dat het best nog een groot blok is. Leuk.
    Ik moet toch altijd zo lachen om die hond met die patchwork kraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij gaat ook als een speer, wat zijn je tops mooi!!! Was al een poosje niet meer hier geweest, komt nu verandering in (sorry *U* )

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma