woensdag 24 april 2013

"Ticcie",....

2 Mandjes van Mariet zijn deze week gemaakt,..

Hier in het huisje van Kuin worden heel wat mandjes, bakjes en dienbladen verzameld en gebruikt voor het patchworken.

De dienbladen om je stofjes op te verzamelen en de mooiste blokken te kunnen maken, gewoon lekker op de bank met een dienblad op schoot,....

Ik heb echt wel een dienblad-tic en kan er nooit genoeg van hebben!

Het brengt de stand op 4 mandjes,...

In allerlei mandjes wordt van alles bij elkaar gehouden totdat er wat meer mee wordt gedaan.

Zo ook de mandjes van Mariet komen gezellig in een mandje met HOOM erop en als er 36 gemaakt zijn kunnen ze er weer uit komen,...

Mandjes van stof, haakwerk, hout en riet staan hier door het hele huisje van Kuin heen.

Ik heb echt wel een mandjes-tic en kan er nooit genoeg hebben!

De Drunkard's Path komt uit een boek van Karin Pieterse,...

En bakjes worden hier ook vaak gepakt in de hoop dat de mensen de Jodekoeken lekker vinden en ik het doosjes weer kan gebruiken om mijn Trick or Treat mandjes in te bewaren die nog op een lapje moeten komen,....

Als het dan niet opschiet worden de koeken in een trommel gedaan en kan ik het bakje vullen.

Ik heb echt wel een bakjes-tic en kan er nooit genoeg van hebben!

Niet om te eten maar wel heerlijk om er zoveel in het doosje te hebben,...

Soms ga ik ruimen en gooi dan wat bakjes weg en heb gelijk weer spijt dat ik dat gedaan heb en ren dan naar de winkel om te kijken welk bakje handig is,..

Er liggen nu 23 Trick or Treat mandjes in het bakje van de koeken en de deksel kan er niet meer op en moet dus wel weer op zoek naar een ander bakje,....

23 mandjes gezellig bij elkaar,...

Hoe doen andere patchworkers dat toch?

Hebben deze net als ik ook een mandjes-tic of een dienblad-tic of zelfs zo'n rare tic om lege bakjes te verzamelen?

Fijne woensdag!!

19 opmerkingen:

  1. Leuke mandjes zijn dat. Bakjes virus! Dat heb ik ook. Ik koop pinda's, koekjes en ander lekkers alleen voor het handige bakje. Onze oudste zoon heeft het ook.

    Groeten Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hoor , ook ik beken, overal in huis vind je, in mijn geval dan rieten mandjes met werkjes erin. Zelf heb ik iets tegen plastiek, vraag me niet waarom maar als ik in een kringloop kom roepen rieten mandjes en koffertjes al van ver om ze mee te nemen :)
    Geniet van het zonnetje, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb ik ook hooe allemaal mandjes met werkjes erin en wat hen je weer een leuke mandjes gemaakt

    Fijne avond
    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lol, hier ook een bonte verzameling van mandjes en bakjes! Heerlijk en makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een mandestick, dus da's herkenbaar. Daarnaast heb ik een blikjestick. Als ik ergens een leuke zie, die me handig lijkt, dan moet hij gewoon mee. Stel je voor dat ik dat ene blikje niet heb om dat leuke projectje in te doen?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook een bakken en manden tic, ik ben gek op die bakjes van Het stoepje, waarin met kerst de kerstbomen in zitten, je weet wel die negerzoenen in kerstboomvorm. Iedereen die ze eet in mijn omgeving bewaart ze voor mij. Zijn zo handig, die oude van een aantal jaren geleden gaan zelfs maar voor de helft open, die zijn helemaal fijn. En dan natuurlijk de kleine plastic cadeautasjes, hen ik in allerlei kleuren, ook zo handig ;-). Je mandjes zijn mooi zeg, prachtig kleurgebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook een manden tic, net als Carin. Alleen stop ik alles in de mand maar na verloop van tijd ligt de helft weer in een bakje "omdat ik dat dan weer snel nodig heb" En dan word ik weer moe van mijzelf en begin ik de mand weer in te ruimen.......
    nou ja

    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben van de stapeltjes in mijn kamertje... de mannen weten...verboden terrein ;-)
    Vervolgens alles op een dienblad mee op de bank...mijn schaartjes en dingetjes zitten in een superhandige houten-bestekbak van Ikea...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker weten ook een doosjes en blikjes en bakkies tik om alles bij elkaar te houden van de quilts die allemaal gemaakt worden..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben van de houten bakken, dienblaadjes en bakjes en ook plastic zakjes, o ja en leuke doosjes, van stof, karton enz. het is gewoon een lekker zootje hier ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigenlijk zijn we allemaal getict, stoffentic, mandjestic, bakjes, dienblaadjes, van het ene bakje in het andere mandje, enzovoort. Maar daarom juist zo gezellig herkenbaar! En als we niet genoeg mandjes hebben maken we ze toch zelf! Mooie kleuren hebben je mandjes! Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mandjes en bakjes, ik heb ook zo'n tic. Steeds opruimen, steeds alles eruit halen, steeds sorteren zo blijf je toch lekker bezig, hihi.
    Ook ik ben zo blij om oma te zijn. Straks komt de kleinzoon weer eten en dan hebben we altijd iets extra lekkers. We genieten ervan.
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bakjes en mandjes, hebben we er ooit genoeg? Je tic is herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor, bijna van hetzelfde, incl. doosjes. En met een werkje op de bank op een dienblad met kussen eronder, Superhandig.

    Groetjes Marianne S

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie mandjes heb je gemaakt. En ja hier ook zo een, mandjes en dienbladen te voer of wel heel veel van beide.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een mandjes/bakjes TIC (lol) Niets van aantrekken gewoon lekker door freubelen!! Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie werken heb je onderhanden.
    Leuke bakjes, mandjes.
    Ik gebruik veel de dienblaadjes van de action, met 1 werkje erop.
    Heb dus ook meerdere dienblaadjes in gebruik. LOL
    Zal ik nog een dienblaadje vullen met... oh, de mandjes van blackbird roepen zo hard.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hi, hi, allemaal de zelfde tic. Bij mij zijn het dikwijls van die ouderwetse kinderkoffertjes, van groot tot klein, die kunnen dicht en zijn makkelijk om steeds mee op pad of op reis te nemen

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!