maandag 22 april 2013

"Toch een vriendje",....

In de map zitten allerlei verschillende blokken om te maken en heb de NI kaft erin gestopt omdat ik wel erg goede vriendjes ben met NI,....

Afgelopen vrijdag hebben wij met onze meiden en kleinkinderen de verjaardag van Marc gevierd.

Over een paar weken staat hier een feestje in de agenda voor hem en toch moest er wel taart gegeten worden natuurlijk.

Een rustige dag waarbij je niet alleen maar met koffie, thee en gebak bezig bent en zelfs een blokje kon patchen voor de NI,...

Blok 65 had iets meer tijd nodig dan ik dacht,...

Vrijdag avond toen iedereen met een volle buik naar huis was en het jongste kind naar Judo was, hebben Marc en ik ons genesteld op de bank met een heerlijke kop koffie en was het tijd voor Flikken Maastricht.

Hiervoor leg ik mijn patchwork echt aan de kant en geniet altijd van een aflevering,...


Vanmiddag heb ik mij heerlijk op de tuinbank genesteld, met heerlijke kussens in de rug en het zonnetje op je haardos en natuurlijk de eigenwijze halve Beagle naast je.

Zo moest de aandacht wat verdeeld worden tussen Boyke en een NI blok,....

Heel wonderbaarlijk maar de platte violen staan ineens met de zon op hun bolletje weer rechtop, nooit verwacht dat dit goed zou komen,....

Blok 65 van dichtbij,..

Kijk, het middenstuk van het blok met een heus klein roosje in het midden.

Jaren geleden viel ik ineens voor stofjes met ruitjes en roosjes en dit vind ik nog steeds prachtig en gaat mij dit tere rozenknopje nog steeds niet vervelen,...

Blok 66 kwam af in het zonnetje,...

Ben wel benieuwd hoe het zal zijn als deze blokken klaar zijn.

Het is net of het een soort vriendje is geworden en wil ik eigenlijk nog niet dat alle blokken klaar zijn en gezellig aan de top zitten,..

Natuurlijk ook wel fijn als de top klaar is en toch zal ik deze NI blokken vreselijk missen,...

21 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Marc.
    Geniet van je mooie blokken zolang het kan, ineens zul je al deze mooie blokken gehad hebben en de prachtige restanten stofjes netjes opvouwen en terugleggen in de kast. Fijn dat je zulke goede vriendjes bent met je NI, ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Errug Mooi, je zou er toch zo aan willen beginnen. En wat heerlijk dat jullie 'gewoon' weer een verjaardag hebben mogen vieren. Dat er nog heel veel mogen komen zo samen zittend op de bank kijkend naar Flikken Maastricht 'or what ever'. En dat bankje....... had ik zo bij willen gaan zitten. Maar helaas ik had andere verplichtingen (lees werk) voor vandaag. Morgen gaan we richting Nantes, voor het eerst. Ben echt reuze benieuwd. fijne week, en pruts ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokjes weer. Heerlijk dat zonnetje nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke kleuren, je blokjes en het zonnetje is heerlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, die roosjes!! Lekker, he, zo in het zonnetje patchen? Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er weer prachtig uit!
    En ja, die violen hadden gewoon zon nodig, net als wijzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blokjes heb je er weer bij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er komen steeds meer mooie blokken bij., hier was te vel wind om in het zonnetje te zitten
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GEwoon lekker doorgaan met die NI en als je daarna de blokjes teveel gaat missen, wees getroost. Liz lois heeft daar rekening mee gehouden en zelf een quilt ontworpen met even gekke blokken. Dat boek heet Just plain nuts.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke blokken !
    Je vind vast de passende vervanging....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je blokken zijn weer mooi zeg, de kleur en rozen stof zijn prachtig.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie blokken heb je er weer bij... En die stofjes... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, die rozen stofjes vind ik ook nog steeds zo mooi, de eerste zag ik op jouw blog. Als deze af is komt er weer een nieuw vriendje!!
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prima combi.
    Lekker in de zon en dan van die prachtige blokken maken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd en geniet van alle leuke verjaardagen. Mooie blokjes, en zo leuk in een eigen boek. Hij wordt schitterend hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat wordt dit weer een mooie quilt! Het is wel duidelijk dat je er heel erg van geniet om deze te maken.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd! Je blokken zijn weer prachtig en om ze te maken op die heerlijke buitenbank is geen straf!!
    Ja, Fikken Maastricht is ongeveer het enige programma waarvoor ik mijn borduur of quiltwerk even aan de kant schuif.

    Fijne week en groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met Marc en ja het zijn hele mooie stofjes. Echt genieten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!