donderdag 16 mei 2013

"Aan de laars lappen ",....


49 cirkels moeten er gemaakt worden,...

De Joseph´s Coat voor het jongste kind van ons ligt op de tafel en werd er een cirkel gemaakt.
Zoals je wel ziet niet gestreken want dat doe ik eigenlijk nooit,... slecht hé? 
Ik lap werkelijk alle regeltjes aan mijn laars.

De meloenpartjes in heel veel verschillende stoffen,..

Ook het wassen van nieuwe lapjes heb ik nog nooit gedaan.
De lapjes kun je zo uit mijn stoffenkast pakken zonder bang te zijn dat er een lapjes gewassen is of niet,..
Ook dit lap ik dus aan mijn laars.

Een oud borduurwerk uit een oude Ariadne,....

Ben wel benieuwd wat jullie doen,...

Lappen jullie nu ook de regeltjes aan je laars?

Fijne dag,
Wilma

37 opmerkingen:

  1. heerlijk wat herkenbaar;)

    Hier dus ook zelden gewassen en gestreken lapjes:)

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. noi ik strijk wel hoor maar wassen niet erg heeeeeeeeeeeeeee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wassen en strijken van lapjes.............ik ben toch niet gek ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, we doen alles lekker op onze eigen manier, toch?!
    Werkt voor ons allemaal het B*E*S*T*E.....! ;))
    Geniet van al je prachtig lieve werkjes; altijd genieten om op bij je op blog-visite te komen!
    Gezellige dag vandaag, liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wassen doe ik eigenlijk nooit (ben ik te lui voor), maar strijken wel. Vind ik toch wat prettiger werken. Ach, zo hebben we allemaal onze eigen manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doe ik ook niet wassen en strijken, ik naai liever lapjes aan elkaar, ik vind je borduurtje ook super leuk leuk patroon zeg ik zal ook eens proberen om oude ariadne's op de kop te tikken.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wilma, je lijkt wel op de beroemde superquiltster......Ik was en strijk en droog en maak daarbij mijn eigen regels. Wel een heel leuk patroon waar je aan bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het maar waar!!!
      Dan had ik ook een turbonaald. Wat zij allemaal kan maken in korte tijd!!
      Ppppffff,..... ben wel een beetje jaloers,...
      :o)

      Verwijderen
  8. De meningen over wel of niet wassen en strijken zijn nogal verdeeld, merk ik. Ik was en strijk ook niets van te voren. Gewoon lekker beginnen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De lapjes wassen doe ik nooit en strijken dat ligt aan het patroontje en de manier van werken.Een log cabin die ik maak op de naaimachine strijk ik wel en daar wordt ie echt wel mooier van.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echte nieuwe quiltstofjes was ik niet, maar andere wel, vooral rood.
    Ook de doos vol die ik kreeg, en muffig rook, heb ik lekker gewassen en gestreken.
    Op mijn werktafel een mouwplankje van vroeger, en strijk de genaaide naadjes, werkt veel mooier, mijn idee.
    Ja misschien ben ik ietsje ouderwets.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te lezen dat iedereen het lekker toch op zijn eigen manier doet. Zo ben ik net begonnen met doorpitten. Ohhh wat een drama. Mijn handen doen allebei gewoon waar ze zelf zin in hebben en werken helemaal niet samen. Rommel nu maar wat aan ennnnn het ziet er nog best netjes uit.
    Strijken doe ik wel maar dat is een aangeboren afwijking van mij. Ik strijk namelijk bijna alles. Nog net geen sokken en onderbroeken. hahahha...
    Groetjes en ohh wat ben je met een mooi patroon bezig.
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op regeltjes letten doe ik niet, ik doe gewoon wat voor mij het prettigst werkt. Zo doe ik stofjes die ik niet vertrouw wel even wassen.
    Is een lapje te verkreukeld dan gaat de strijkbout erover... ik vind dat fijner werken, maar dat heeft verder niets met regeltjes te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je blogs even bijgelezen, heerlijk om te doen :) En regels ja welke regels en van wie? Ben ook niet zo van de regels, maar heb daardoor weleens achteruit moeten naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In het verre Amerika leerde ik allerlei regeltjes. Mijn eerste eigenste quiltpoging was verre van okee...en dus werden al die regeltjes ook mijn regeltjes...maar merkte van lieverlee dat er best uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Ik was en strijk dus wel mijn lapjes met veel liefde overgens en daar wordt ik alleen al vrolijk van! Lieve quiltgroetjes van mij,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja, ik doe het wisselend, de ene keer wel wassen en strijken, de andere keer niet.
    Ik was het wel als er rode lapjes bij zijn, omdat ik bang ben dat ze anders uitlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. P.S. Heb je misschien toevallig nog het patroon van dat mooie borduurwerk ?
    Ik had vorige week toevallig via Marktplaats een stapel oude Ariadnes van iemand overgenomen en zag het daarin ook staan. Maar aangezien het al zo lang geleden was, dacht ik dat het niet meer mogelijk zou zijn om het nog te kopen. Maar als jij het nog hebt zou ik het graag willen overnemen. Of een kopie is ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia.
      Jammer genoeg niet meer!
      Heb het ooit weggegeven en weet niet meer aan wie.
      Het was inderdaad een patroontje wat je kon bestellen,...
      Het is al oud maar blijft leuk,..

      Verwijderen
    2. Hoi Wilma,
      Toch nog bedankt voor je antwoord. Ik zal gewoon moeten verder kijken.

      Verwijderen
    3. P.S. En nu en dan dit blogje weer bekijken. ; )

      Verwijderen
  18. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Wat een mooie dingen maak je.
    Ik ben ook niet van het lapjes wassen maar ik strijk wel graag mijn blokken als ze klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik was de lapjes ook niet meer. Strijken doe ik vaak nog wel tussendoor...
    Ach... hier worden zelfs de dekbedovertrekken allemaal nog gestreken...

    Je borduurwerkje is een plaatje. En nog steeds van deze tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja hoor, ik lap de regles ook aan mijn laars, want ik heb "de regels" nooit echt geleerd van een quiltjuf, ik heb het ptachen en quilten mezelf aangeleerd uit boeken, van internet, vriendinnen, enz. Overal pik je dan op wat je het beste bij jezelf vindt passen. Stijken doe ik tegenwoordig wel meer, maar wassen zeker niet (tenzij het eens een keer een lapje van de markt is) Uiteindelijk gaat het om een mooi eindresultaat en er zijn vele wegen naar Rome nietwaar? Ik vind je blokjes erg leuk worden! En ga lekker door op je eigen wijze.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Voor mij GEEN regeltjes!!!!!! Gewoon lekker bezig zijn. Er gaat een berg tijd zitten in het strijken van ieder naadje en het wassen van ieder lapje. Dat vind ik zonde en zo te lezen ben ik niet de enige :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh regels ? laars lappen? nou ja nee ik doe het allemaal volgens het boekje .! enne dat boekje heb ik zelf geschreven ,,,, hahahahahhahah heerlijk zo bij jou een kop koffie gedrinken / maar dan moet je niet zo iets raars gaan schrijven want dan verslik ik me strijken en wassen pff het is een hobby !!!!!!


    knuffel christine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik doe niet anders dan regels overtreden. Heerlijk.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie blokken, ja ik strijk ook nooit of bijna nooit en wassen doe ik alleen rood omdat er een keer ies is doorgelopen en ik dit zo zonde vond maar verder.......

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik lap ze ook aan mn laars! Ziet er top uit hoor! Je cirkels prachtig spannend hoe het gaat worden

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Regels zijn toch gemaakt om overtreden te worden? Als ik een quilt klaar heb dan ga ik hem pas wassen. Daar doe ik dan een aantal color catch doekjes bij en tot nu toe is het altijd goed gegaan. Strijken doe ik ook niet. Daarvoor in de plaats skretch ik het naadje altijd plat met mijn nagel dit gaat heel goed.
    Veel succes met je verdere werk.
    Groeten Annet.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi zeg, dat lijkt me geen makkelijk patroon om goed te krijgen. Met of zonder strijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wilma, ik lap ook de regeltje aan mijn laars. Ik was en strijk de lapje ook niet voordat ik ze gebruik. En verder maak tik een quilt vaak mijn eigen manier. Of dat dan volgens een methode zou moeten, daar kijk ik niet zo naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik was m'n lapjes wel altijd...alhoewel...wassen... ik dompel ze eigenlijk een keer in koud water, hang ze op en strijk ze dan, maar alleen omdat ik wel eens een lapje heb gehad dat afgaf.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik lap veel regels aan mijn laars. Maar sinds mijn eerste quilt in de was verschrikkelijk afgegeven heeft omdat een gekregen lapje niet gewassen was, was ik alle stof die binnenkomt. Anders mag het mijn voorraad niet in!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!