maandag 13 mei 2013

"Gerimpeld vrolijk gezichtje",....


Hoe stil het hier was op mijn plekje op het WereldWijdeWeb,
 zo druk was het in mijn huisje.
Vorige week schoonmama opgehaald om hier in het huisje te laten meedraaien.
Met 92 jaar en meer zorg nodig kunnen wij het niet meer bij Moederdag laten.
Het wordt nu wel ondertussen iedere dag Moederdag voor haar,...


En als zij mij dan ziet stoeien met mijn lapjes komen de herinneringen  aan haar moeder die ook vaak lappen stof kocht en hier jurkjes van naaide voor haar.
Heel helder ziet zij haar moeder dan achter de trapnaaimachine zitten en een jurkje voor haar maken.
Ze ziet zichzelf bij dames op handwerkles en weet zelfs nog hun namen,...

En terwijl ik naar de verhalen van vroeger luister naai ik blokje 71 voor mijn Nearly Insane quilt.
Goh, wat vreemd toch dat ze dit allemaal tot in de detail weet en onze namen vaak niet meer,....


Terwijl ik met haar koffie drink zie ik dat ze geniet van mijn naaiwerk.
Niet dat zij nu doorheeft wat ik naai maar het voelt voor haar vertrouwd, 
iets wat haar moeder ook altijd deed,...

Blokje 72 voor mijn NI is dan ook klaar en lijkt wel net zo in de war als mijn schoonmama,...


Terwijl ik nog wat draadjes quilt in de Summer Stars hoor ik vrolijke verhalen over geborduurde kleedjes die haar moeder aan het maken was en hoe.
Het gerimpelde gezichtje kijkt vrolijk mijn kant op. 

Oh wat geniet ze zichtbaar van al het naaiwerk en toch voel ik mij soms verdrietig en machteloos om dat wat haar in de greep heeft ondanks haar vrolijke gerimpelde gezichtje,...

Lieve groetjes Wilma

30 opmerkingen:

  1. Mooie NI blokjes.
    geniet samen met je schoonma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is verdrietig, maar wat jij doet is ook zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat zijn de minpunten van het ouder worden maar gelukkig kan ze genieten van jou en je lapjes.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, je nieuwe NI blokken zijn weer prachtig.:-)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo te mogen zorgen, mijn mam doet alles nog zelf, heeft alleen hulp met douchen, meer niet en dat voor een 90 jarige :-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, wat herkenbaar. Mijn oma leefde op een gegeven moment ook alleen maar in het verleden. Was ze aan het melken en melk aan het karnen. Mijn moeder ging daar helemaal in mee, en oma genoot van al die aandacht.
    En zingen, dat deed ze ook. Een schoolmeester uit het dorp heeft al die liedjes van vroeger opgeschreven. Oma zong hem ze voor.
    Een schrift vol. En dat terwijl ze ons helemaal niet meer herkende.
    Je N.I. blokjes zijn weer prachtig geworden.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je door middel van de lapjes toch herinneringen kan oproepen (en maken!).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed en fijn dat je dit kan en mag doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief! Fijn dat oma van jullie warmte kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi dat je dit voor je schoonmoeder doet. Nu kun je haar nog een beetje geluksgevoel geven. Al zal het. Voor jullie soms best zwaar zijn.. Ik weet er alles van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook al leeft ze vaak in het verleden .... wat moet het heerlijk zijn om toch nog van deze momenten samen te kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat zij zo bij jullie kan genieten in haar zo fijne herinneringen van eerdere tijden. En ziet haar vrolijke gezicht daarbij
    Lief en goed dat je dat voor haar kan doen, tegelijk geeft het verdrietige momenten bij jou.
    Kan dat me zo heel goed begrijpen. En soms denk ik, later worden wij misschien ook zo.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begrijp je verdriet, maar 'wat komt, dat komt'.
    Het is wel ontzettend fijn dat ze nu zo bij jou mag zitten en zo mag genieten van jouw naaiwerk.
    Lief van jou !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi blok en wat heb je het mooi beschreven. Ik zie jullie samen zo zitten genietend van de steekjes en de herinneringen. Dat het niet altijd makkelijk is voor je kan ik me heel goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg is het hè, helaas weet ik dit ook uit ondervinding en wat zijn die momenten samen dan zo belangrijk.
    Je blok is prachtig geworden, je gebruikt heel erg mooie kleuren voor je quilt.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige blokken heb je gemaakt.
    En wat schrijf je het samen zijn met je schoonmoeder mooi op.
    Heerlijk als je haar zo ziet genieten.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach ik zie jullie samen zitten, jij met je werkje en zij met haar herinneringen. Fijn zo samen maar ook een hele zorg toch..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn dat ze toch zo kan genieten bij jou!
    Er zijn ook zoveel ouderen met het zelfde als jou moeder, waar niemand naar omkijkt.
    Ik heb het ondervonden toen mijn moeder in de verzorging moest, omdat het echt niet meer ging.
    Schrijnend om dat te zien.
    geniet ervan en ben blij dat je het nog kunt doen.
    Je bent een goed mens!

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb jij haar een prachtige moederdag gegeven.
    En die blokjes 71 en 72... die zullen eens heel dierbaar worden...

    Liefs, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve blogpost, mooie blokjes en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat je dit voor je schoonmoeder kunt doen en dat ze daar ook nog van geniet. Ik werk zelf met dementen dus weet dat ze er erg van geniet ook al zijn het maar korte momenten.
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lief ben je,quilt is ook mooi,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat fijn dat jullie het samen nog zo gezellig kunnen hebben met het naaiwerk - ondanks alles... Mooi logje, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie moederdag zo met je schoonmoeder, geweldig dat jullie dat doen. Je blokjes zien er ook prachtig uit en ik ben weg van je melkpak met bekers.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat lief dat je je schoonmoeder zo op vangt!
    Ja, zo gaat het; oude herinneringen komen als vers naar boven en namen vervagen..
    Je maakt prachtige blokken, Wilma. Ik reageer niet zo vaak, maar ik bewonder je quiltkunst!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat lief dat je dat kunt doen voor je schoonmama. Het leven kan soms erg in de war zijn; maar echt liefde is dat nooit.....
    Knuf voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Onder de indruk. Lief zoals jullie dit doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een liefde spreekt uit je verhaal! Fijn dat het zo goed heeft kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma