vrijdag 3 mei 2013

" Hoezo Nearly Insane??",....

Met een kop koffie heerlijk aan de slag,..

De blokken voor de Nearly Insane van Salinda Rupp uit 1870  ligt hier op een dienblad met hartjes.
De hartjes kloppen in dit geval zeker want wat ben ik in de ban van deze quilt.
Wat een zaligheid dat Liz Lois deze quilt heeft nagemaakt en een boek hiervan is gemaakt,...

Nearly Insane blok 67 met 29 stukjes,..

In juni 1999 begon ze met het namaken van het origineel en 3,5 jaar later was de quilt klaar.
99 blokken werden gemaakt waarvan 85 hele blokken en de andere blokjes worden in stukjes gemaakt omdat deze de quilt tot een vierkant maken.

Nearly Insane blok 68 met 32 stukjes,...

Alle blokken zijn verschillend en soms niet zo goed te begrijpen.
Er zit vaak geen systeem in en soms zijn zelfs de stukjes die toch hetzelfde lijken ineens van een andere maat,...

Nearly Insane blok 69 met 52 stukjes,..

Het ene blokje is net iets meer werk dan het andere en je verbaasd je soms ook over het aantal stukjes wat je moet knippen voor 1 blok.

Nearly Insane blok 70 met 50 stukjes,..

De kleuren van de stofjes zijn allerlei verschillende roodtinten, witjes en crème kleurige en het zijn veel, heel veel verschillende stofjes.
De origineel is met vele kleurtjes in rood, groen en geel gemaakt.
Ik ga een kop koffie pakken en blok 71 tekenen en knippen,...

Groetjes Wilma,...

14 opmerkingen:

  1. volgens mij ga je lekker met deze quilt. Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar het eind resultaat. Geniet ervan.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat als een speer Wilma. Het bljjft een beauty die NI. Tja, staat op mijn verlanglijstje.
    Fijne dag,
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een pracht blokken staat op mijn verlanglijstje

    Fijn weekend

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, wat zijn het mooie blokken, maar vind het nog te moeilijk (en ik ben al met 4 verschillende quilts bezig) hoewel bezig, ik ben nog steeds even in de kraaltjesmood :-), maar de quilts komen ook weer aan de beurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn je blokken mooi. Als je op nummer werkt, ben je al een heel eind op weg. Het wordt eentonig, maar ook bij mij staat het op de verlanglijst. Het boek ligt al klaar.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken Wilma. Fijn dat je er veel plezier aan beleeft. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'Nearly insane' echt wel, maar dan op een goede manier! Ik bewonder iedereen die deze quilt maakt, heb er zelf niet het geduld voor. Heel veel plezier ermee, je blokken worden mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige blokken zeg en die kleuren zijn geweldig............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokken. Had ik zelf maar weer inspiratie met de NI verder te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap dat je al zoveel blokken hebt gemaakt! Even door je blog door gescrold wat een berg werk heb je al verzet pffffff allemaal even prachtig. Hoe is het jet je dochter in espana?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze komt zondag tegen de avond weer thuis!! Heerlijk,...
      Zij geniet ontzettend van Spanje en kletsen we heel wat over en weer met wats up?? heet dat zo??
      :o)

      Verwijderen
  11. Wat ga je goed vooruit met je NI blokjes.Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi je blokken. Het is wel een gepuzszel af en toe begrijp ik. Ik heb er ook wel eens over gedacht hem te gaan maken. zou het boek nog ergens te koop zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!