vrijdag 24 mei 2013

"In mijn handwerkkamer",....


Mijn handwerkkamer is bijna alleen een plaats waar ik al mijn spulletjes in bewaar.
Echt aan de tafel zitten doe ik niet vaak en ineens had ik daar zoveel zin in om daar te gaan zitten en ongestoord bezig te gaan met lapjes, naald en draad,.....

Ons koffiezetapparaat wat ik alleen gebruik als het huis vol zit met bezoek, 
mee naar boven en aan de slag,...

Heel wat ronde vormen werden aan elkaar genaaid voor de Joseph's Coat,...


En als je dan toch zo heerlijk bezig bent en een beetje hyper van alle koffie,..
*Ü*

ga je natuurlijk ook even een meloenschijfje maken voor de weddingring die al een tijdje aan de boekenkast hangt.


Kijk,
 zover is hij al en toch moet er nog heel wat gebeuren  wil die ooit op ons reuze grote bed komen te liggen.
Of,
zal ik hem hier laten hangen?
Zo,
hoef ik mijn boekenkast niet op te ruimen,..


Kijk weer een stukje gedaan.
  Ga nu langzaam het oudroze weglaten en alleen verder met de antieke blauwe lapjes.
Mooie scherpe puntjes,
waar ik in het begin van deze quiltblokken zo op zat te schelden,
Mooi,...


Prachtige roosjes staan op de stofjes en zo wordt het wel,
samen met de kleurtjes,
 een heel romantische quilt,..

En nu de lente niet mee wil werken,
ga ik nog maar een potje thee boven maken.

Wil je ook een kopje?

Fijn weekend,
Wilma

19 opmerkingen:

  1. ehhe mag het ok een kop koffie zijn? dan kom ik lekker even bij je uit blazen want je hebt wel hee veel mooie dingen hier liggen hoor. en ja ik kom ook bijna nooit op mijn kamertje in de huiskamer vindt ik het gewoon lekkerderder hihi.
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe mij ook maar een koffie.
    Wat een mooie werkstukjes heb je toch onderhanden, het is genieten bij jou, ik ga ook zo weer aan de slag.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    Ik heb net je fijne blog ontdekt.
    Wat maak jij mooie dingen! Helemaal in kleurtjes waar ik echt van hou.
    Kom zeker nog op bezoek.
    Groetjes,
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit juist graag op mijn knutselkamertje. De deur dicht, radio hard aan en niemand die me stoort als ik me uitleef op de lapjes. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er een kopje koffie bij gepakt.
    Wat ben je toch met prachtige quilts bezig.
    En ja, ook ik vind de lapjes waar je mee werkt zo mooi!
    Ik zit ook haast nooit boven op de hobbykamer. Alleen als ik iets op de naaimachine wil doen, en soms sjouw ik die nog mee naar beneden naar de woonkamer.
    Voel me altijd zo alleen daar boven.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een pracht quilts allemaal ik zit graag beneden boven zit ik zo alleen

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel gezellig blog zo weer van je, mooie quilts.
    Ik ben heel graag in mijn hobby hokje, zo ook deze middag.
    Maar zo tegen 16 uur word er geroepen koffie is klaar.
    luxe hé, Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, wat een ijver! Maar soms heb je zo'n bui hè... en daar moet je gebruik van maken. Heerlijk om zo een eigen kamer te hebben voor je hobby, dat werkt zo prettig!
    Ik heb weer genoten van je werk-in-wording!

    fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige fotos laat je weer zien
    en, ja, ik lust wel een kopje ;)
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi werk laat je weer zien. geweldig zeg.
    Fijn weekend Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n kamertje. Heb ik ook, zat er vroeger graag, tafel voor het raam, keek zo de hele straat door. Maar sinds we een hondje hebben (die niet naar boven mag) gebruik ik die kamer alleen als een soort kast (met als gevolg grote rommel) en zit ik altijd beneden te handwerken. Mooi je weddingring, vind dat een heel mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh, prachtig je weddingring! en zo'n mooie kleuren verloop. Ga nog maar even door daar boven in je werkkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. so pretty I love the colors your using in the wedding ring quilt. of course would love to sit and have a cup of tea!
    Kathie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een geweldige handwerkkamer en wat wordt je wediingring toch mooi. Dat is een patroon die ik ook ooit nog hoop te maken het eerste waar ik meteen helemaal weg van was toen het nog via de Ariadne besteld kon worden en ik dat ook heb gedaan. Na al die jaren ligt het patroon nog steeds op mij te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig Wilma, daar in je quiltkamertje en wat een fantastische quilt ben je aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo'n kamer. Ik heb er ook 1, maar werk eigenlijk altijd gezellig in de huiskamer. Ook daar liggen mijn lapjes her en der verspreid. Wat een heerlijke hobby hebben we toch, met zoveel gezellige projectjes, lapjes en patroontjes om ons heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooie weddingring-quilt !
    Staat ook nog op mijn verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zaaaalig zo lekker rustig aan het werk kunnen, ik kan dat ook en geniet er ook van om zo af en toe daar lekker te zitten frobelen.
    Erg mooie quilts heb je in de maak

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma,
    Wat heb jij verschillende mooie projecten "on the go"!.
    Maar weet je ... een quilt die echt mijn blik trok was de kleine vingerhoedjesquiltje op je tafel. Sorry maar hier heb ik effe gestolen met m'n ogen :-)!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!