woensdag 1 mei 2013

"Lapjesverslaafde in de zon",...


Al heel wat jaartjes is de woensdag bekend als mandjesdag.  De eerste mandjesquilts zijn al klaar en liggen op bed, hangen aan de muur, liggen in een mand,....
Na zoveel jaren is weer een groepje mandenmakers bezig om dit ook voor elkaar te krijgen en is het een mooie stok achter de deur om toch elke week wat mandjes te maken.


Ondanks meerdere naaiwerkjes worden er hier toch weer wat mandjes gemaakt en nu voor de trick or treat quilt.
Het blijven leuke mandjes om te maken en na toch wel erg veel mandjes gaat het appliceren steeds makkelijker af en wordt er allang niet meer gescholden door mij en zit ik ontspannen mandjes te naaien,...


De mandjes zijn in het begin wel eens in de hoek gesmeten en dacht ik werkelijk,
ik stop hiermee met die rotdingen!!
Eenmaal weer bezig en het idee dat het toch niet zo moeilijk was worden er dan toch honderden gemaakt,....

We pakken het dan ook meteen maar groots aan, toch?
*Ü*


Op de tafel hebben de mandjes inmiddels plaats gemaakt voor een ander naaiwerkje.
De Joseph's Coat voor het jongste kind van ons en moeten er 49 cirkels gemaakt worden.

 Deze lapjesverslaafde gaat eens kijken of ik buiten in de zon wat kan gaan naaien,...

Fijne dag,
Wilma

15 opmerkingen:

  1. Het zonnetje zorgt er meteen voor dat je je zakdoekjes weer aan de kant kan schuiven. Of je moet hooikoorts hebben dan niet natuurlijk.
    Wat een mooie cirkels worden dit zeg!!'
    Je bent er nog wel even zoet mee maar als het lukt in het zonnetje komt het vast helemaal goed.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie cirkels en mandjes heb je weer gemakt en die mandjes wil ik ook nog eens maken...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de mandjes leuk, maar de cirkels echt gewéldig. Wat zijn die mooi zeg. Je hebt groot gelijk dat je lekker in het zonnetje gaat handwerken. Dat is er hier nog niet van gekomen (door alle Geraniums enzo), maar ik kan me er al helemaal op verheugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En, is het gelukt in het zonnetje? Heerlijk he?
    Mooie mandjes en cirkels hoor, het gaat goed allemaal
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijke bruine kop aan het krijgen met hier en daar een witte streep door het steeds naar beneden kijken,..
      :o)

      Verwijderen
  5. Wat een leuke Circels!
    Jaaaaaaren geleden ben ik ook aan mandjes begonnen.
    Maar je weet hoe dat gaat.In de kast en wat anders.Dan opeens zijn ze weer helemaal leuk ,dus verder gaan.Om een lang verhaal kort te maken:Ik heb een klein strijkijzertje,moet weg en gooi de quilt op het ijzertje.Heb er helemaal niet aan gedacht dat het nog aan stond.De rest is te raden.Dus mandjes is even een teer punt.Maar ik zal vast een oplossing vinden.Groetjes van Carlien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat een vervelend verhaal,... hopelijk verzin je er iets op en kun je ook van de mandjes genieten,..

      Verwijderen
  6. Hoop dat in het zonnetje zitten naaien is gelukt.
    Wij hadden een koude wind nog.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet alles weer prachtig uit Wilma en heerlijk dat werken in het zonnetje. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zier er weer leuk en inspirerend uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze blijven leuk de mandjes!
    De cirkels vind ik echt super!
    De zon is hier nog ver te zoeken wij hadden vanmorgen hele grote hagelstenen!!
    Geniet van het zonnetje en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ziet het er weer leuk uit veel plezier in het zonnetje


    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo verslaafde, of mandjesverslaafde? Wat blijven ze toch leuk! De cirkels vind ik lastig, ben niet zo van de ronde vormen: ja, ik zelf wel,.......;)....maar niet op patch-gebied!! Heb bewondering voor iedereen die het wel kan!!
    Veel succes, het wordt wel errug leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier met je mandjes Wil!Ik heb hier ook nog een mandjestop liggen...ze blijven prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!