maandag 27 mei 2013

"Van top tot Quilt!",...


Misschien wel tot vervelends aan toe komt mijn Summer Stars Quilt langs waar vele steekjes aan gequilt worden,.....

En toch is het niet de enige die hier ligt om wat van die prachtige steekjes te krijgen.
Er liggen 3 tops te wachten om na de Summer Stars gequilt te worden.


De Irish Chain ligt het langst,
 zijn al steekjes gequilt
totdat ik de Summer Stars Quilt af wou hebben
en deze plaats moest maken,...


En dan ligt hier de Log-Cabin Quilt met viooltjes
die nog niet geduddeld is.
Na de Irish Chain Quilt zeker aan de beurt,..


Wat houd ik nog vreselijk veel van dit patroon!!
Heel simpel en toch wel een favoriet van mij
Met de balken van de Log-Cabin
het haartvuurtje in het midden brandend!!


En dan de Romantic Quilt die ook nog niet gedubbeld is.
Nog niet heel lang af.

En als ik mij dan bedenk dat er bijna twee quilts,
Nearly Insane en de Weddingring al opschieten
Zal ik mijn turbonaaldjes maar eens opzoeken!!

Hebben jullie nu ook tops liggen die nodig gequilt moeten worden?

Een fijne lentedag,
Wilma

25 opmerkingen:

  1. Ja helaas wel, tijd tijd!! Maar ze worden wel heel erg mooi!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas wel Wilma...alleen heb ik zo weinig tijd?? Zo jammer. Ik wou dat de dagen 36 uren hadden ipv 24.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad, want eigenlijk vind ik het naaien leuker dan het quilten en gaat ook sneller, dus er ligt een behoorlijke stapel, sommigen al gedubbeld, sommigen nog niet. Dus wil je wat turbonaaldjes naar me toe sturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik heb er maar 1 die ligt tewachten de mandjes. ben nu druk aan de route 66 van Di ford en de wordt mooii tja ik zeg het zelf maar er is niemand anders hier hahah
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een klus ligt er nog te wachten. Wel een hele mooie klus.
    Succes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ben je nog niet 1-2-3 mee klaar, maar lijkt me zo leuk om te doen en och, ik ben nog niet zover dat ik iets kan gaan quilten. Ondanks of misschien wel juist omdat ik een klein jaartje bezig ben, is nog niets zover af. Ben gisteren wel aan m'n vijfde top begonnen (bloos) de BOM van Lynette Anderson Chateau Hexagon, maar ooit heb ik ook een hele stapel quilts liggen die helemaal af zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige quilts laat je zien.
    En wat een werk om die nog allemaal te gaan doorpitten.
    Hier ligt er een quilt al heel lang te wachten, de Berries and Bluebirds.
    Ben er al wel mee begonnen, maar er komen steeds andere projecten tussendoor.
    Ben begonnen met een quilt voor onze zoon, toen die voor schoonzus af was, en als de top klaar is gaat ook die weer voor de B & B. doorgepit worden.
    Maar dan..............
    Succes met de vele steekjes die je gaat maken.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn wel prachtige quilts waar je nu aan werkt.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie quilts hoor.En ja je bent niet alleen hoor met al die tops,denk dat er hier zo'n 15 liggen te wachten om gequilt te worden.Of zijn het er nog meer ???

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb er ook liggen, maar ik wil eerst de diamanten voor mijn oudste DD klaar hebben en dan..........

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtige quilt en ik ben er maar met een bezig maarrrrrrrrrrr ik begin ook maar pas dus ben bijna klaar met mijn allereerste quiltwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. neeeeeeeeeeeeeeeee, ik heb geen tops liggen hoor(grapje) ach het is juist leuk als je telkens aan iets anders kunt werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige tops heb jij klaar liggen zeg! Ik zou er een beetje tureluurs van worden. Ik probeer niet meer dan twee quilts tegelijk te maken. Op die manier moet ik een quilt wel afmaken van mezelf (streng hè?)
    De Log Cabin is helemaal geweldig, ook één van mij favoriete patronen. Succes met doorquilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zien er mooi uit. Ja, bij mij ligt er een rij te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zelf quilt ik wel meteen het werk door, omdat ik bang ben dat er anders een stapel komt te liggen waar ik nooit doorheen kom. Meestal heb ik een werk onder handen dat gequilt wordt en een andere die ik nog in elkaar zet. En dat werkt voor mij uitstekend! Wat mij helpt is dat ik het quilten zelf ook wel erg leuk vind. Succes met deze prachtige tops, ze verdienen het eigenlijk wel een echte quilt te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie tops heb je liggen! Zelf vind ik het patchen leuker dan het quilten, maar het hoort erbij als je ooit een echte quilt wilt hebben.
    Dus als je nog een paar turbonaaldjes over hebt...Moet misschien ook wat strenger worden voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie tops! Veel succes met het quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn ze allemaal mooi en gelukkig heb jij er ook nog een aantal die gequilt mogen worden, hier is net top 5 klaar. Ik heb tegen hem gezegd er zijn nog 4 wachtenden voor u.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Er liggen meer tops dan er tijd ligt ....
    ;-) gelukkig bederven ze niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie quilts, moeten echt eens af gemaakt.
    Nee ik heb alleen het quilt waar ik mee bzig ben, en een begin van F w quilt. die blokjes maak ik zo tussen door.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ;0))))
    wat denk je!!!....
    Fijne dag vandaag..het wordt lekker weer... dus hup je terras op...fijn stoeltje zoeken ...en je turbo naald aan!!..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Absoluut! Dat ken ik, tops die rondslingeren, quilts die afgemaakt moeten worden. Je quilts zijn mooi, mijn favoriet is de logcabin, wat een mooi exemplaar en met die viooltjes...!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Héhé, ben ik gelukkig niet de enigste die nog een aantal heeft liggen! Je tops zijn trouwens prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb je nog een turbonaaldje voor me? Ik heb gisteren ook een top van de stapel gepakt om te gaan quilten. Maar ik weet nog geen quiltpatroon.
    Hoe begin jij te quilten? Heb je aan het begin al een quiltontwerp gemaakt, of gaande weg het quilten verander je nog iets? Ik vind het zo moeilijk om te beginnen..... vind het leuk.
    Bedankt voor het inspirerende berichtje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo, Wilma,

    Ik kom ook eens een kijkje nemen op je blog. Wat een mooie dingen zie ik hier voorbij komen en wat een productie! Dat kan ik dus niet: aan een aantal projecten tegelijk werken. Voorlopig houd ik het bij een tegelijk. Nu ik mijn miniquiltje af heb, ga ik aan een vosjesquilt beginnen (ik heet tenslotte Vos, dus dat ben ik aan mijn stand verplicht!). Dat wordt een wat groter project en een combinatie van paper-piecing en patchwork. Succes met al je UFO's en ik hoop ze ooit als AFFO's te mogen bewonderen.

    Groetjes,

    Nel (Vos)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma