donderdag 27 juni 2013

"In huis",....


Vaak loopt deze Wilma in de tuin te rommelen,
heerlijk wat plantjes verzetten, bijknippen of water geven.
Nu het weer niet echt zijn best doet,
loop ze nu in huis te rommelen,..

Hier een quilt neerhangen,
en daar een quilt neerleggen.

Je kan ze soms echt wel even om je schouders leggen
om even wat warmer te worden.
Het gezin maakt er dan ook dankbaar gebruik van,..


Natuurlijk wordt er zo nu en dan een blokje gemaakt,
voor mijn te gekke Nearly Insane quilt.

En als je nu denkt alweer die blokken,
zie ik jullie de volgende keer weer want
hier is blok78,..

Inderdaad hangt hier ook een quilt over een trappetje,..


De Draunkard´s Path hangt over een trapje heen
wat eigenlijk boven bij de bibliotheekkasten hoort.
Nu moeders daar slaapt ben ik daar weinig en zo
kunnen we genieten van de trapjes
en hoeven we niet zo bang te zijn dat ze struikelt over
de trapjes,.....


Op de eettafel ligt het broderietje die lang geleden gekocht is bij Petra Prins.
Het blijft toch wel een van mijn favoriete kleine quiltjes.

De brodrietjes samen met de kraaltjes blijft hij teer en mooi
ondanks dat er een vlek inzit die er niet meer uit wil.
En eerlijk gezegd heeft het ook wel wat dat er een oranje vlek inzit
van een stift waar de kleinzoon zo heerlijk mee had getekend.

En zo is dit alweer blok 79 voor mijn te gekke quilt,..


En zie je dat potje?
Ook iets waar Wilma weer zo van houd.
De scentchips, kleine chips die heerlijk ruiken en met een kaarsje eronder
in je huis een heerlijke geur achter laten.
Te koop bij verschillende winkels en vaak neem ik wat geurtjes mee van de Intratuin.

Blok 80 voor mijn te gekke quilt is ook af en moet nu toch ook wel een ander blok afmaken
waar ik even helemaal genoeg van had.
Misschien de volgende keer blok 75 af,..

PPPffffff,.. ik hoop het zo,....

En nu
aardappelen schillen voor een stamppotje met doperwten en sla,....

Groetjes Wilma

24 opmerkingen:

  1. Ja de quilts worden hier ook nog gebruikt hoor. Brrrr... het blíjft maar frisjes.
    Mooi je blokjes hoor. Ik vind de kleuren prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie blokjes weer en heerlijk die quilt overal wou dat ik al zo ver was

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk overal die quilts, mooi is dat broderietje. Je blok ziet er ook weer goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zo overal quiltjes te hangen en te leggen.
    Het broderietje is een schatje.
    Mooie blokken weer!

    Fijne week verder en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig zo'n quilt daar. Het zijn weer mooie blokjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig huis, en een mooi quilt ook.
    Je blokjes zijn super mooi.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n tochtje door het huis met hier en daar een quilt of een blokje,net een speurtocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal weer even gezellig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je schrijft zoals je huis is, warm en knus en die kast zou ik zo willen hebben :-)
    Zijn trouwens weer mooie Wilam blokjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk verhaal.
    Zo veel moois om naar te kijken.
    En jeeee dat is leuk al die haakjes aan de zijkant van je kast.
    Helaas heb ik geen kast waar ik dat kan doen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hej Wilma, fijn om weer even bij je binnen te kijken waar je gezellig aan het rommelen bent met je quilts. Vandaag ook weer geen tuinweer. Mooie nieuwe blokjes. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat laat je weer mooie blokken zien.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha dit is weer HEERLIJK genieten van jouw "te gekke" sfeerplaatjes. Het begint al bij die kast. Wat een leukerd en dan de kleuren van je stofjes, helemaal om verliefd op te worden. Veel sterkte om je moeder te verzorgen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eigenlijk maar goed dat het niet zulk mooi weer is. Des te meer tijd om blokjes in elkaar te zetten. Ze zijn weer mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. :-)
    Kom gelijk weer eens bij jou langs !
    Je quilts en lapjes zijn weer prachtig om te zien ,
    Enne blokken laten zien die je aan t maken ben vind ik juist LEUK!!
    zijn er dan die dat niet willen zien ???;0)

    Fijn dat je (schoon)moeder zo heerlijk bij jullie is ,
    Sterkte en liefs gewenst!

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellig "Thuis" daar straalt de warmte vanaf!
    Fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal met Marijke eens,
    Daar zal je schoonmoeder zich erg thuis voelen,

    Fijne weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er erg gezellig uit, fijn dat jullie er zo van kunnen genieten samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie sfeerplaatjes heb je gemaakt, ik heb nog maar 1 lapjesdeken(quilt kun je het nog niet noemen) gemaakt. Maar die is ook nu met dit weer nog steeds volop in gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtig,ben toch wel beetje jaloers, ik moet echt doorwerken,veel liefs irena

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er weer superknus uit.
    Fijne zondag.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk hé al die quilts voor het grijpen in huis.
    We hebben ze jammer genoeg nu nog nodig in verband met het weer.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!