dinsdag 25 juni 2013

"Kleine lapjes worden Peri Winkles",...


Soms wil je gewoon even iets anders doen dan de blokken voor mijn Nearly Insane,
de peri winkles zijn dan heerlijke sterretjes om te maken.
De kleine lapjes zijn allemaal restjes die ik door de jaren heen in een rietenmand heb bewaard,...

Soms vraag ik wel eens aan mijzelf waarom ik alle restjes bewaar,
nu weet ik wel weer waarom,..
Leuke peri winkles.


Wel probeer ik niet alles te bewaren,
anders wordt ik
een ware hamster die alle snippertjes nog wil bewaren.
Ze mogen niet meer kleiner zijn dan 2,5cm en moet zeggen 
er gaan nu wel eens snippertjes weg.


Terwijl ik dan aan de handwerktafel ook wel eettafel zit in de kamer,
ruik je de pioenrozen die prachtig staan in een vaas,..
Deze rozen zijn van het jongste kind,
gelukkig mag ik er naar kijken en ook aan ruiken,...


Kijk wat een schattige restjes,...

Bewaren jullie nu ook veel restjes of gaan kleine stukjes in de prullenbak?

Fijne avond,
Wilma

27 opmerkingen:

  1. Ik bewaar ook niet alles meer. Dat is geen doen ! En al die hele kleine stukjes...als er geen periwinkle-puntje uit kan, is het gewoon te klein. Hoewel ik erg blij was met een friemeltje roze voor een besje ergens op...Arie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs je keuken is in de kleur van je quilts Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de kleine dingen gooi ik weg maar ik bewaar ook veel

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat weer lekker snel... en van die lieve kleuren...zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben bang dat ik een snipperhamster ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie rozen van je jongste... maar nog mooier zijn je periwinkeltjes. Ik bewaar veel maar ook niets onder de 2,5 cm net als jij. Wanneer ik een keer ergens een mooie grote glazen pot tegen kom dan zou dat een mooie aanwinst zijn om die restjes in te bewaren. Nu zitten ze nog gewoon in een Rubbermaid plastic box op zolder voor ooit.
    Wilde ik ook nog zeggen: leuke sfeer heb je in je huis gecreëerd. Fris en gezellig.
    Groetjesss
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreselijk ik bewaar ook van alles.
    Soms denk ik gooi toch eens wat weg!!
    Maar dan ga ik ervoor zitten en dan krijg ik er toch nog een hexagon uit.
    Dus bewaren maar weer .........
    Bij jou gaat het ook weer mooi worden.
    Groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen ik begon met quilten werd me op het hard gedrukt nooit iets weg te gooien dat groter is dan een postzegel. Ik heb dus bakken met restjes maar ze worden regelmatig gebruikt. Mooie restjesquilt wordt dit ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat wordt dit mooi... Geweldig hè, dat je zoiets moois uit restsnippertjes kan maken. Nee, ik ben ook niet zo'n weggooier hoor... denk bij elke snipper: ach, wie weet!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, die periwinkles,past mooi bij je interieur die kleuren. Kan me voorstellen dat je wat afwisseling van de DJ nodig heb, dat lijkt me een heel intensieve quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik bewaar alles. Ik zou er wel eens wat ordening in aan moeten brengen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie quilt in wording, en wat is het weer een sfeervol plaatje bij jou.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het moet heel klein zijn wil ik het weg gooien. Naast weckpotten met restjes heb ik ook diepvrieszakjes met hele kleine restjes, die kunnen nog van pas komen als vullen voor een speldenkussen bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele kleine lapjes heb ik vd week, bij het inruimen van de nieuwe kast, weg gedaan.
    Je sterretjes zijn mooi en die pioenen.... Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie pioenen. Je sterren zijn ook al zo mooi.
    Erg kleine restjes doe ik meteen weg, de rest bewaar ik nog even,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOK IK BEWAAR NIET ALLES HELE KLEINE STUKJES DOE IK WEG .BIJ MOETEN ZE 3 CM VIERKANT ZIJN. EN DOE IS EEN MOOIE GROTE DOOS VAN HET LEUKEWAREN HUIS MET EEN I IN ZIJN NAAM.

    IK HEB ZE IN EEN ENGELSE GROENE KLEUR.

    MAAR OF IK HET OOIT GA GEBRUIKEN ?!
    JE STERREN ZIJN LEUK.
    CHRISTINE

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi.
    restjes bewaar ik wel maar hele kleintjes niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor, ja hoor ik bewaar ook alle kleine deeltjes, weg doen kan altijd nog
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben nog niet zo heel lang aan het quilten.
    Ik bewaar dus nog alles. Hahaha...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Wilma, ik geniet zo van je huis, je smaak, inrichting en werkstukken. Zo smaakvol als je alles doet en ja, ik als beginneling bewaar ook al elke snipper en ik weet echt niet waarom, maar daar kom ik nog wel achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er allemaal weer mooi uit. Enne, ik zal dan de enige zijn onder ons, maar ik bewaar niet alles. Ik houd niet zo van al die kleine rommeltjes.
    Maar ik heb een ander probleem. Er staat een vrij grote prullenmand in de kamer waar ik alles ingooi. De katten vechten er om (langharige dus) lopen dan het hele huis door met overal kleine lapjes aan hangend. kan ik alsnog gaan opruimen........
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I have just bought the templates to make a periwinkle quilt so I shall follow your progress, it looks great. I too save even the very small scraps. Beautiful flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Der Quilt wird wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heel erg mooie quilt van al die overschotjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Wilma.
    Ja, ik heb de neiging om Alles te bewaren.Maar doe er ook vaak een ander een plezier mee.BV.van snippers plakken kinderen leuke bloemen.Maar je Peri
    is een plaatje.
    Groeten Carlien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Restjes bewaren wordt hier ook volop gedaan. Kan het gewoon niet laten.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De peri winkles zijn inderdaad ideaal om restjes op te maken.
    Ik heb laatst ook de restjes weer gesorteerd, want ieder snippertje had ik bewaard!! Nu doe ik net als jij heb ingesteld, te klein, dan in de prullenbak.....zonde!!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!