donderdag 20 juni 2013

"Lapjes om te koesteren",....


Het was weer een gezellige boel in de `Zoete Inval`.
De pannenkoeken met spek werden gebakken,
met smaak opgegeten in het zonnetje door de familie en kleinkinderen.
Wat heeft ons mam genoten van de dikke laag stroop op haar pannenkoek,..

In de keuken werden ook wel even iets minder nette woorden gebruikt door mij.
Grote vet spetters in een nieuwe broek,
5 blaren op de armen van het vet,...
@#$%^&*+*&^%$#@

Gelukkig zaten de kleinkinderen in het zonnetje in de tuin,
Ze kunnen nog wat woorden leren van deze oma!!
*Ü*


De kleinkinderen zijn weer naar hun juffie en ons mam doet even een tukkie.
Na de afwas en een sopje om de pikkerige stroop te verwijderen,
was het niet moeilijk kiezen wat te gaan doen.
Nadat blok 77 af is gekomen is 78 in de maak en al bijna af.

Niet zo moeilijk als er gisteren bij de hobbywinkel donker rode stofjes lagen,
helemaal leuk voor de Nearly Insane quilt!!


Mijn maatje kijkt mij dan altijd met een scheef hoofd aan,..
Ja, hij weet ook wel dat er heel veel stofjes thuis liggen.

Maar,
deze heb ik nog niet,
ze zijn ook wel erg mooi,
rood is op?
Komt ook mijn te gekke quilt af,
kan het niet helpen,
blijven plakken?
Ehm,
Moet je kijken wat ik allemaal niet koop en achterlaat in de winkel!!

Met een lach hoor ik hem zeggen,...
Het is toch goed schat,
geniet er nu maar van,.....
:o)

Schamen jullie je nu ook wel eens dat je maar stofjes blijft kopen?

Fijne dag en hier wordt het nu wel donker,..
Wilma

29 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stofjes heb je gekocht. Helemaal weer mijn smaak. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten maar die stofjes die willen gewoon met je mee toch, haha, lekker van genieten hoor............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik schaam me ook soms dood wilma, al die stofjes......maar dan kom je weer in zo,n winkel met die aantrekkelijke bakken en combi,s en dan lijkt het wel of je subiet aan geheugenverlies lijd tav je eigen voorraad.......Zonder stof een winkel uitlopen, tis mij nog nooit gelukt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geloof dat ik de schaamte al bijna voorbij ben. Heb nog 4 verhuisdozen vol met lapjes staan, wat ooit kinderkleertjes had moeten worden. Iedere markt of uitverkoop gingen er tassen vol mee naar huis. Maar ja kleine meisjes worden groot en de lapjes te klein of te kinderachtig. En nu koop ik iedere keer weer lapjes van een klein formaat en prachtige kleuren. Ohhh nu ik dit zo op schrijf ga ik me toch schamen. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Maar het mag gewoon. Ik drink en ik rook niet. Dus deze verslaving is helemaal niet erg. Toch??????
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ik schaam mij ook ik heb zulke mooieeeeeeeeeeeee stofje en gisteren toch een paar gekocht kon het niet helpen maar we doen er wat mee toch

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een herkenbaar verhaal. Jouw idee van het achterlaten van nog zoveel andere mooie stofjes moet ik maar goed onthouden. Daar kan Reinier ook wel eens gevoelig voor zijn (LOL).
    Prachtige stofjes en de blokken zijn mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat herkenbaar, heerlijk om van die mooie lapjes mee naar huis te kunnen nemen. Geniet er maar van. Mooi blokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Af en toe schaam ik me ook wel....; alhoewel schamen misschien een groot woord is...; maar wel dat ik me soms toch echt achter m'n oren krab of ik dat nu echt wel nodig heb....
    MAAR: daar ben ik meestal vrij snel overheen....!
    Ik heb nl. geen andere dure hobby's; ik rook niet; drink alleen af en toe een glaasje wijn (en dan ook nog niet van die dure...); DUS..... mag dit best wel!!
    En LEUK dat je stofjes zijn!!!
    Geniet ze heerlijk! Volgens mij heb je dat echt helemaal verdiend; zorg voor mams en de kleinkinderen ...... Je mag jezelf echt wel eens verwennen met je favoriete hobby!!
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lapjes zijn eigenlijk een heel duurzame verslaving. Roken en drinken verdwijnen vrij snel, zo ook voor een sport als tennis of zwemmen moet je elk seizoen weer investeren in abonnementen voor zaal of zwembad en een goede uitrusting. Ik ben daar grondig over na gaan denken toen een paar quilters het een dure hobby noemden. Dat hoor ik vaak niet als mensen het hebben over wielrennen bijv. (maar collega's hebben fietsen van meer dan 1000 euro, aparte bandensets, speciale kleding etc). Sporten is gezond en dan mag opeens een hoop meer (blessures en die kosten worden vaak vergeten) maar quilten is op z'n eigen manier ook gezond. Regelmatig investeren in lapjes hoort er gewoon bij. En in tegenstelling tot bijv. voetbalschoenen gaan lapjes niet snel kapot dus is het eigenlijk ook best logisch dat je op den duur een voorraad hebt.
    Echt schuldig voelen doe ik me dus niet, hooguit ongemakkelijk als er iemand met een kleine beurs in de buurt is en ik vrij veel koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie stofjes heb je gekocht. Ja, je schuldig voelen.... zou dat moeten? Gewoon maar van genieten, hoor! En goed gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ahum...,
    schamen nooit,
    schuldig voelen...
    ja...
    maar aan de andere kant...
    is moeders het laatste aan de beurt met nieuwe kleding...
    dat kan nog wel een jaartje mee...
    ik koop er liever lapjes van...
    en ik ben blij...
    dat ik zo goed geinvesteerd heb in die lapjes...
    want inmiddels zijn die al in waarde verdubbeld...
    in mijn geval dan...
    maar zo nu en dan...
    of is het met grote regelmaat,
    blijf ik investeren...
    in onze gezamelijke hobby...
    dikke knuffels

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie lapjes heb je gekocht! warme kleuren!
    En wat dat schamen betreft, ik zie het zo;
    Heel veel passies kosten geld, en laat nou lapjes verzamelen en er quilts van maken mijn passie zijn!!... Maar die quilts kleden mijn huis aan, houden me warm in de winter op de bank of als extra "deken" op bed. En ik geef er ook wel aardig wat weg. Wat de harten van anderen weer verwarmd. Dus eigenlijk mag ik best nog wel wat meer lapjes (van mooie nieuwe series) op mijn wensenlijstje zetten ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie lapjes hoor. Die roepen er toch gewoon om om gekocht te worden. Wie zijn wij dan om ze te laten liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stofjes kopen is goed voor de economie. Je moet er toch niet aan denken dat er een quiltwinkel zou verdwijnen. Jammer van de blaren op je arm en de nieuwe broek. Voor dat soort karweitjes heb je van die omhulsels van STOF die je over je kleren aantrekt. Als je handig bent kan je ze ook zelf maken van restjes STOF. Heb je meteen een reden om je voorraad aan te vullen.
    Groet Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al die mooie lapjes zijn aan jou goed besteed!!
    Je maakt er zoveel mooie quilts van, dus. . .
    En die vetvlek ... heb je ossengalzeep?? Dat helpt ( vaak)wel.
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pannekoeken met spek, dat is bijzonder! Nog nooit aan die combinatie gedacht. Oooh, al die mooie lapjes,kun je natuurlijk niet achterlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk pannekoeken met spek. En wat een mooie lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lang leven de begripvolle mannen ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk je dag uit het leven beschreven en JA ik schaam mij ook wel eens voor het kopen van lapjes omdat er nog een ladekast overvol is, dus ik begrijp het volkomen!
    Gewoon genieten van het moment en blijven aaien!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach....zolang je er een ander niet tekort doet door het kopen van lapjes is het prima toch? En ze zijn ook veel te mooi om te laten liggen! Veel plezier ermee, zonder schuldgevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat laat je weer een prachtige lapjes zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OH Wilma schamen dat moet je niet doen , je maakt er zulke mooie quilt s van geniet er van doe ik ook hihi
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schamen doe ik me niet hoor voor mijn stofjes, maarja tot nu toe is het nog gelukt ze in de kringloop en uitverkoopjes te vinden. Geen idee wat er gaat gebeuren als ik de quiltwinkel voor het eerst ga bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja hoor, ook hier gebeurt dat.....maar als er van die hele mooie zijn, die kun je toch niet laten liggen? Vooral als ze je vertellen dat ze speciaal in jouw quilt willen. Ga daar maar eens tegenop. Fijn dat je lief zo begripvol is, hoera!
    Geniet van je mooie lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, het zijn prachtige lapjes en ik kan er vaak ook niet aan voorbij lopen.
    En zolang je man het ook geen probleem vindt ...
    En jij maakt er ook de prachtigste quilts van !
    Fijn dat er voor je moeder een goede woonplek gevonden is. Mijn schoonmoeder is in

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oeps, ik kreeg er net geen letter meer bij. Nieuwe poging.
    Mijn schoonmoeder is in februari verhuisd en het bevalt heel goed.
    Er is veel lieve zorg waar het nodig is.
    Maar het zal in het begin vast wel moeilijk zijn om de zorg over te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Wilma,

    In de eerste plaats heel veel sterkte met je moeder. En zoals veel voorgangsters het schreven, geniet maar zoveel je kunt en van zoveel mogelijk lapjes:)
    Nu mijn vraag, jij bent bezig met die prachtige hope quilt.
    Ik heb de stofjes en het patroon heb ik via jouw blog van de moda site afgehaald. Maar als ik ga rekenen lijkt het me dat het niet allemaal klopt.
    Als je een blok afhebt, moet je er dan weer veel afsnijden om het op 9 7/8 inch te krijgen? Bij jou ziet het er al prachtig uit!.
    Een heerlijk werkje om met de hand te maken dacht ik zo, lekker mee op vakantie.
    Ik zou graag van je horen hoe jij het hebt gedaan.

    Hartelijke groetjes Marianne van de Sande

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!