maandag 3 juni 2013

"Op de zeepkist",...


Jaren geleden begon ik spontaan bij weblog een blog en genoot om het bij te houden, om reacties bij andere achter te laten en zelfs soms tikkertje te spelen met andere. *Ü*
Het clubje van de webloggers was zeker niet zo groot en makkelijk bij te houden,.....


Natuurlijk blijft niets hetzelfde en ook het wereldje van de webloggers veranderde, 
eigenlijk vooral nadat er veel mis was gegaan met de verhuizing van de webloggers.
Toen toch de keus gemaakt om mijn weblog waar alle foto's van waren verdwenen te verlaten en bij blogspot een plekje te zoeken wat weer net zo gezellig en leuk kan worden als het vorige plekje,..


De afgelopen tijd veel nagedacht over het blogwereldje,
de warme en gezellige contacten die er zijn, de kanjers 
en toch ook de minder leuke mailtjes die sommige sturen naar je,...

En wees eerlijk je hoeft mij echt niet te volgen alleen als je het leuk vind om te doen!!


De mailtjes met hatelijke opmerkingen, vragen om hele boekwerken te kopiëren, als je bij mij niet reageert doe ik het bij jou ook niet meer, 
 worden tegenwoordig zonder te beantwoorden verwijderd en eerlijk gezegd bevalt mij dat goed!!


Het is alleen jammer dat ik werkelijk zat te denken om te stoppen met bloggen omdat ik het zo zat werd.
Gewoon stil meelezen als een dief in de nacht, wat ik vaak doe, zonder het bij te houden van een eigen blog en niet steeds die mailtjes te moeten beantwoorden  "Sorry ik maak geen kopieën het patroon komt uit dat boek en hier te koop"


 Dat is dan weer niet wat ze willen horen en de hatelijke mailtjes komen dan naar je toe of je hoort helemaal niets meer,.....


Het is jammer dat een klein clubje de zin in bloggen zo kunnen wegnemen. 
Ik hoop wel dat de kanjers zich niet voelen aangesproken,...


De zonnebloemen is zo'n blok die vele willen hebben en als je die dan toch kopieert doe dan gelijk de andere blokken uit het boek er bij,....
WAT???


En natuurlijk zijn er heel veel leuke mailtjes en reacties die je ontvangt van de kanjers en daar doe je het dan  weer voor.

Heel wat leuke contacten zijn er van gekomen gewoon omdat je een blog hebt.


Hopelijk voelen de kanjers zich niet aangesproken.

Ik moet het gewoon even kwijt omdat ik er zo vreselijk van baal!!


Ik ga gewoon nog door met de verhaaltjes schrijven op het blog en een heerlijk naslagwerk maken voor mijzelf en het genieten van de kanjers,...

De volgende keer weer een gezellig berichtje en hoop dat de mailtjes nu weg blijven want hier heb ik werkelijk geen trek meer in,...

Voor alle kanjers 
een fijne dag!!

Wilma 

87 opmerkingen:

  1. Nou ja wat is dat toch jammer dat jij zulke vervelende mails krijgt.
    Hoe kan dat nu? je maakt zulke leuke berichtjes.

    Persoonlijk heb ik totaal geen last van dit soort ongein, maar het is wel heel vervelend natuurlijk als je er wel last van hebt.
    Gewoon door blijven gaan hoor, het is toch veel te gezellig????
    Je laat weer hele mooie foto's zien.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wilma,

    Iedere keer ik op bezoek kom geniet ik van de mooie werken die je maakt . Normaal reageer ik niet (mijn pc is zo traag, en die tijd kan ik beter gebruiken om te naaien) Sorry daarvoor.
    Vind dat je groot gelijk hebt, gewoon doorgaan en al die vervelende reakties gewoon deleten.
    Ik wens je ook een fijne dag

    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je zulke nare reacties krijgt en je hebt groot gelijk dat je dat soort mailtjes meteen verwijderd. Blijf maar leuke berichtjes schrijven, ik geniet er altijd zo van al schrijf ik ook niet altijd een reactie. Dat hoeft bij mij ook niet hoor, ik heb ook nogal eens tijdgebrek, vooral als de lapjes weer zo hard roepen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn van je blog blijven genieten en de nare reacties verwijderen en voorbij laten gaan. Ik geniet van je mooie werk waar ik veel van leer. gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht dat ik de enige was die zulke mailtjes kreeg. Ik krijg ze gelukkig al een tijdje niet meer, GELUKKIG want ik heb een pesthekel aan kopiëren!!!
    Zet 'm op Wilma!
    JE BENT EEN KANJER!!!!!!
    :o)
    (stapt weer van de zeepkist,....;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon doorgaan hoor Wilma, het is veels te leuk om jouw mooie berichtjes te lezen.
    En rommel gooi je gewoon weg!

    Hartelijke groet,
    Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer van de nare reacties, je blog is leuk en ik geniet ervan. Je hebt gelijk: weggooien die troep en alleen genieten van het goede!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Puh, ik wist nog niet dat er zoveel hatelijke mailtjes worden verstuurd....
    Helemaal niet fijn ! Want wij delen toch een prachtige hobby met elkaar !
    Houden zo, ik lees graag op je blog, blijf vooral doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou weet dat je niet de enige bent hoor !!!
    Gewoon verwijderen en niks van aan trekken....het meeste is positief!!!!!
    Lekker blijven quilten..bloggen en wat nog meer ...want er zijn er VEEL die WEL genieten hoor!!!!
    zo dat is gezegd...;0)
    Hele fijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh....ik wist werkelijk niet dat het zo erg was/is! Belachelijk gewoon!
    Negeren die hap, zó handig die delete knop. En alsjeblieft gewoon doorgaan met je mooie foto's en verhaaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees dit eigenlijk met verbazing, en zie hier boven dat ook Super Goof dit soort post krijgt.
    Blog nog maar ander half jaar, maar heb dit nog niet ervaren. brutaal gewoon.
    Met veel plezier lees ik het hier altijd, en je foto's werkjes is altijd genieten.
    Wel doorgaan hoor, en weg maar met de rommel.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon lekker door gaan met het maken van mooie quilts, hoor! En wat je met die mails moet doen hebben de anderen al heel wijs gezegd.
    Vragen waar een patroon vandaan komt, vind ik prima ( als het er al niet duidelijk bij staat...lezen is ook een kunst! ;-) )maar dit gaat echt veel te ver! Ik geef je groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi Wilma

    ook ik krijg soms die mailtjes, zoals een tijdje geleden toen had ik een quilt af en liet hem trots zien, oke ik weet ik doe het op mijn eigen manier heb geen lessen gevold en ben ook geen ster in het naaien en quilten maar ik heb er plezier in en mijn kinderen en kleinkinderen vinden ze prachtig allemaal. ik kreeg een mailtje van nou als je toch klaar ben stuur mij dan maar de restjes van de stof op . en dat op zo,n manier dat je echt U zegt.
    en wat dioe ik?? ik druk op de delte knop en ga weer mijn eigen weg,
    of er wordt gemaild van doe maar niet of het zo mooi is want jij quilt niet maar rijgt! nou dan zijn mijn quilts toch geregen? het maakt me niet uit. ik heb er plezier in en alsjeblifet hou jij er ook plezier in want je maakt ziulke mooie quilts en je stoffen zijn prachtig van kleur.

    lieve wilma ga door ....... knuffel van christine vd ancker

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oja sorry voor de taal fouten maakte me een beetje druk denk ik!

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hear, hear! Helemaal mee eens! Gewoon weggooien die ongein. Gelukkig heb ik daar geen last van. Ik blog vooral voor mijn eigen plezier & hoewel ik weinig reageer, lees ik ook graag blogjes van anderen om te zien wat voor een moois iedereen maakt. Lieve Wilma, jij bent een kanjer!

    dikke knuffel,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, bloggen heeft soms mindere kanten. Ik heb wel eens wakker gelezen van een heel naar mailtje van iemand. Mensen weten soms niet hoezeer iets kan blijven hangen.
    Ga gewoon door met bloggen. Er zijn heel veel lezers, waaronder ik, die je verhaaltjes zeer waarderen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja hoor, ik snap je helemaal! Ook hier komen die mailtjes wel binnen.....
    Het is gewoon een kwestie van de desbetreffende boeken doorgeven, want de auteurs verdienen daar hun brood mee. Iedereen wil toch graag goed normaal worden??
    Gewoon lekker doorgaan met je mooie quilts! En wij genieten heerlijk mee!
    Lieve knuf uit Ommen, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. .....autocorrect, hè? ...."normaal behandeld worden" .....
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewoon er boven staan, geef anderen niet de macht om je een rotgevoel te geven over wat je al dan niet doet. Als mensen geen "nee" kunnen accepteren, is dat hun probleem. Lekker met veel plezier blijven doen wat jij leuk vind, en als het anderen niet bevalt, jammer dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Wilma, blijf vooral schrijven op je blog. Het blijft leuk om jou quilt ptoducten te kunnen bekijken. En zoals jij al aangeeft... altijd reageren hoeft niet. Verwacht ik op mijn blog ook niet. Vrijheid, blijheid. En zelf reageren op de reacties doe ik ook niet altijd. Je wilt je tijd het meest aan je hobby besteden. Maar het is wel heerlijk op verschillende blogs te lezen en te kijken EN..... inspiratie op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet je blogplezier laten verpesten hoor! Echt hatelijke reacties heb ik in de 8 jaar dat ik blog nog niet gehad. Wel veel vragen om patronen o.i.d. Maar dat is hier jammer maar helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Wil,sta erboven....die deleteknop is geduldig....;-)
    Sommige mensen zijn niet wijzer en waar halen ze de brutaliteit vandaan?
    Gewoon lekker doorgaan!!!
    Dikke knuffel,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Wilma,
    Dat vind ik nu zo erg voor je!
    Je hebt een leuke hobby, wilt dit delen met andere mensen en dan krijg je zoiets. Sommige mensen zijn echt voor niks verlegen!
    Laat het niet aan je hart komen hoor.
    Ik zou het erg vinden als je ermee stopt.
    Ik geniet van je blog, doe dus maar lekker door.
    Groetjes,
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik sta ook weer verbaasd over de brutaliteit van sommige mensen om jullie te vragen, dingen voor hen te kopieeren. En van die jaloerse mail, begrijp ik al helemaal niets. Super Goof heeft in 2011,dacht ik, ik was net begonnen met deze hobby, ook eens aan iedereen duidelijk gemaakt dat ze niet kopieerde en niet even de resten stof weggaf. Heel goed van haar en ook dat jij dit hier schrijft. Zelf heb ik geen blog, ik weet daarvoor te weinig van computers, maar ik lees veel blogs en doe er veel inspiratie van op. Er zijn een paar die ik HEEL graag zie en lees en daar ben jij er een van. Ik reageer niet op alles, maar als het me aanspreekt wel. Ga a.u.b. lekker door Wilma en ik vind jou ook een KANJER. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gewoon doorgaan, Wilma! Velen genieten van je leuke verhalen en je prachtige quilts! Ook ik kijk altijd weer of je weer wat geschreven hebt. Het quiltwereldje is een gezellig wereldje, je komt elkaar tegen op beurzen, in winkels en workshops en dan is het altijd genieten, en jammer, maar helaas: jaloerse en hebberige mensen heb je overal! Groetjes Margreet uit Wijdewormer

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lekker door blijven bloggen! Veel mensen genieten van je verhalen en quilts. De eikels laat je gewoon links liggen!

    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou ik sluit me bij alle reacties aan! Maar kan me ook goed voorstellen dat je er mee zit! Zelf ben ik even gestopt want ik had ook genoeg van alle negatieve reacties! Veel liefs van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik hoop ook zeker dat je door blijft gaan want ik geniet er van je verhaaltjes en foto's van je mooie quilts en blokken in je prachtige stofjes. Wat die vervelende mensen betreft gewoon deleten en langs je af laten glijden, sommige mensen kunnen alleen maar zeueren en gemeen doen tegen andere omdat ze zelf geen leven hebben en nooit eerst naar zichzelf kijken voordat ze gaan z**ken, dus gewoon in een donkere kast stoppen en laten wegrotten:-) Geniet van jou dingen, quilts, kinderen en kleinkinderen want dat niemand van je afnemen. En gezellig doorgaan met bloggen want er zijn veel mensen die wel ervan genieten.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik had al een reactie op FB achter gelaten ... Gewoon lekker doorgaan en voor mails die jou niet aanstaan, daar heb je de handige deleteknop voor :-) Handig zo'n ding nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. men zegt hier : DE KARAVAAN PASSEERT, DE HONDEN BLAFFEN .... Ik geniet van je blog en omdat ik nichten heb in Arnhem hoop ik zelfs dat ik je een keer ga ontmoeten. Wat me opvalt is dat die inspirerende Goof en Annelies, toch echt de vriendelijkste quilter van de wereld , er ook van mee kunnen praten... Allemaal de groeten uit Parijs, eindelijk zoals het hoort : zon en de winterjassen uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik volg je nog niet zolang maar ik laat altijd een berichtje achter maar ik herken je verhaal heel goed ik was van ook van plan om te stoppen maar doe het bloggen nu wat minder maar ik geniet van je blog en al je mooie creaties ik kan er nog veel van leren zou gewoon doorgaan
    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik voel me totaal niet aangesproken en lees en reageer graag bij jou.
    Laten die andere lekker de pip krijgen en blijf jij nu maar gewoon wie je bent, daar word ik alleen maar blij van.

    Knuf
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vrees dat je altijd wel zo'n stel horken tegen komt. Een brutaal mens heeft de halve wereld, maar je kan het ook overdrijven. Er zijn grenzen. Velen zeiden het al voor mij, deleten die hap.
    En vooral doorgaan. Er zijn er genoeg van ons die het wel leuk vinden om te lezen en die ook wel snappen dat er copyright op de boeken zit en alleen gekopieerd mag worden voor eigen gebruik.

    Groetjes. Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wel doorgaan met je blog hoor je maakt zulke mooie quilts en leuke verhalen dat is altijd genieten en wat die änderen"bereft lekker puh... gewoon negeren.

    groeten Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik lees met verbazing je berichtje! Hoe kunnen sommige mensen!
    Fijn dat je doorgaat met je blog.Ik lees hier altijd graag en doe weer leuke tips op.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lekker doorgaan en je niets van al die anderen aantrekken.
    Gewoon doen wat je zelf leuk vindt.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeetje wilma, ik schrik er van! Ik weet inmiddels wel dat je met bloggen vaak geen vriendjes of vriendinnetjes maakt, daar ben ik onderhand ook wel achter met een veelgelezen blog.....Hoge bomen vangen veel wind denk ik dan maar en wie mijn blog niet wil lezen slaat hem over, maar dit soort mailtjes wat jij zegt krijg ik gelukkig niet vaak (meer) en daar ga ik ook niet op in, het zijn meer de roddels in de quiltwereld zelf waar ik achteraf over hoor, mensen die aardig doen in je gezicht en achter je rug dat helemaal niet zijn, en dat vind ik helemaal erg eerlijk gezegd.Wat dat betreft is FB wel een stuk anoniemer merk ik op.Ik lees met plezier je blog hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Gewoon negeren die mensen zou ik zeggen. En je er zeker niet door laten beinvloeden.
    Ik geniet altijd van je berichtjes.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Wilma,

    1 van die stille lezers ben ik.
    Je hebt een pracht blog en ik vind het altijd leuk het te lezen .
    'K hoop dat je nog maar lang blijft bloggen!

    Groetjes van Corrie trommel

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo Wilma,
    Ga a.u.b. door met het schrijven van je blog, en negeer die idioten ! En verwijderen en niet reageren is volgens mij de beste manier voor deze figuren.
    Ik geniet altijd erg van jou verhalen en hoop dat je daar wel mee doorgaat!
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mijn moeder zei vroeger altijd:" Je hebt mensen en fietsbellen...." Dat was een uitdrukking van mijn grootmoeder en die houd ik er ook maar in voor de ' onaangename schrijfsters'. Ga maar lekker door met bloggen hoor! Ik lees je berichtjes heel graag.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Brrrr ik zou me ook helemaal rot voelen maar dat gun je die ander niet. Ik denk altijd nog het beste van de mens en vraag me wel eens af: Ben ik dan zo naïef??? Ik dacht het niet. Het is natuurlijk wel makkelijk om je venein te typen ipv fatsoenlijk een gesprek op papier aan te gaan. Hebbers hebbers hebbers. Ik ben juist heel blij als je zegt uit welk boek het komt. Dat is weer een sport om het boek te krijgen als ik het graag zou willen.
    probeer om je niets aan te trekken van die rare wezens en blijf heerlijk bloggen. Voor jouw en ons plezier.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Poeh, jeetje, gelukkig heb ik daar nog niet mee te maken gehad. Nu blog ik pas een jaartje, maar heb tot nu toe alleen maar leuke reacties gehad en leuke contacten gelegd. Inderdaad, zoals boven staat, de delete-knop doet wonderen. Al kan ik me voorstellen dat als het vaker gebeurt, je er kriegel van kan worden. Gelukkig blijf je wel bloggen, ik geniet erg van je blog, je blogposts, foto's en quilts. Blijf het van de positieve kant zien, er zijn echt meer mensen die plezier aan je blog beleven en jou en je werk waarderen, als anderen.
    En even weer gewoon: mooie foto's weer bij deze post, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wilma, lekker door blijven bloggen, dan blijf ik je als een trouwe hond volgen. ik doe dit al een hele poos en kijk met bewondering naar je mooie
    creaties.
    Ik blog zelf niet, vandaar mijn anoniemiteit (sorry)
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dag Wilma, ik volg je nog niet zo lang, maar geniet van je verhalen. Sommige mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Dat is in de echte wereld zo, en helaas ook in de blogwereld. Heb het zelf nog niet bij de hand gehad, maar kan me voorstellen dat het heel akelig is, zulke mail te krijgen. Mensen beseffen niet wat woorden kunnen doen! En via mail, blog, chat denkt men helemaal los te kunnen gaan. Want dat is 'minder persoonlijk'. Gewoon in je gezicht durven ze het namelijk vaak niet, dus eigenlijk laffe mensen! BLIJF lekker BLOGGEN, ook al heb ik niet vaak tijd om te reageren, ik GENIET van je verhalen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ja, het bloggen heeft positieven maar helaas ook negatieve kanten,dat heb ik ook wel eens ervaren.
    Maar gelukkig hebben we de deleteknop Wilma!Dus ik zou zeggen: Niks van aantrekken en maar lekker doorbloggen want ik reageer dan wel niet altijd maar mag graag even bij je aan komen waaien ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hallo wilma,

    Ik ben ook iemand die altijd kijkt op je blog. Heb me nu net aangemeld omdat ik nu zelf een blog ben begonnen.

    Ik vind je verhaaltjes en quilts geweldig, heerlijke inspiratie voor een beginner.

    Heb zelf ook een website, daar krijg je ook weleens rommel mee binnen, maar inderdaad weggooien en lekker verdergaan!!

    Ik hoop dat je doorgaat!!!

    Grtjes

    Conny Mol
    www.minimollen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Wilma, Ik heb je berichtje van vandaag zitten lezen en vond het eigenlijk wel grappig. HOEZO. Zul je misschien denken. Ik heb toch een vraag aan jou. Als ik zo je berichtje bekijk ben je "gelukkig "met heel veel quilts tegelijk bezig.Je bent niet de enige. Maar met hoeveel eigenlijk? Mij vielen namelijk al de verschillende foto's op van de quilts in wording. Ben zelf met tig quilts bezig en vind het leuk om te zien dat ook een ander de verleiding niet kan weerstaan. En voor de rest laten gaan en lekker blijven genieten van wat wel leuk is aan blogland. Ik zou niet graag je blog missen.
    Groetjes Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wilma, gelukkig blijf je bloggen, Want ik kan je zeggen dat je prachtige quilten maakt en geniet van je blog.
    Laat je niet gek maken.
    Maaike (quilthuis.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat vervelend voor je dat je zulke vervelende berichten krijgt. Ik reageer helaas te weinig, gewoon geen tijd. Ik ben al blij dat ik de blogs in de reader kan volgen.
    Dus lekker blijven bloggen hoor en alleen maar aan de kanjers denken en de rest deleten.
    Knuf Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Wilma, wip heel vaak op je blog even aan, en laat zelde een berichtje achter. Maar ik voel me geen dief in de nacht, ik voel me vereert dat ik dat allemaal meekrijg van jouw, dat ik mag genieten van je mooie quilts. En Oke zou best vaker mogen reageren, ik beloof beterschap.
    En die vervelende Mails, hup weg ermee.

    Ga aub zo door en een groet van Marianne S

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Blijven doorgaan hoor,ik volg je blog al geruime tijd.En vind het heerlijk je verhalen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wilma, blijf gewoon je leuke en grappige verhalen vertellen,ik geniet er altijd van. En delete maar heel gauw die vervelende reakties. Sterkte. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Beste Wilma,

    Zelf ben ik een stille (maar trouwe ;0) ) volger van een paar quiltblogs waarbij ik ook de jouwe wekelijks een bezoekje breng. Ik zou het enorm jammer vinden moest je het bloggen opgeven! Ikzelf doe heel veel inspiratie op bij het bewonderen van jouw prachtige quilts/handwerkjes en ben steeds benieuwd naar de verhaaltjes die je schrijft. Jouw blog straalt voor mij echt gezelligheid en warmte uit! Niet opgeven want je maakt er heel wat mensen gelukkig mee!!! Waaronder mezelf ;0)

    Vele groetjes uit Denderleeuw, België
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wel doorgaan hoor. Ik geniet van al je mooie quilts in wording. En al reageer je niet altijd bij bv mij wat geeft dat het is geen verplichting. Ik vind het als voorbeeld gewoon leuk om wel bij velen te reageren. Het moet wel l;euk zijn voor jezelf en blijven, jammer dat er mensen zijn die dit doen en zo de zin ontnemen om gezellig met je hobby bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Lekker doorgaan Wilma, je schrijft altijd zo leuk!!! En die haatmailtjes gewoon negeren.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik lees je blog met veel plezier. En geniet van al het moois je laat zien. Ik had geen idee van al die rare mensen met rare reacties. Ja dat negeren zal niet altijd evengoed meevallen. maar toch doen hoor.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Lieve Wilma,
    Ongelooflijk wat je daar allemaal schrijft. Ik zal wel naïef zijn, maar ik snap werkelijk niet dat mensen dat doen. Ik hoop echt dat je gewoon doorgaat met bloggen en het naast je neer kunt leggen. Zoals je weet, ben je altijd een van mijn grote voorbeelden geweest en ben ik je diep dankbaar voor wat je in al die jaren allemaal op je blog gezet hebt. Jouw blog was een van de hoofdredenen voor mij om met quilten te beginnen. Een geweldige (en heel gezellige!) inspiratiebron. Zo. Dat moest ik even kwijt!
    Veel groeten,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  59. nou hier nog een die niet kan begrijpen dat mensen zo gaan reageren op jouw blog, je schrijft hartstikke leuk en ik kijk om de paar dagen wel of je nog iets geschreven hebt. Ik begrijp wel dat je er van baalt, zou ik ook doen. Maar ga maar lekker door voor al die mensen die het wel leuk vinden om jouw quiltperikelen te lezen, ze zijn gewoon jaloers denk ik dan maar.
    groeten Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Onbegrijpelijk Wilma hoe sommige mensen kunnen reageren. Lastig maar ik zou me er niet te veel van aantrekken, dat zijn ze niet waard. Gewoon lekker blijven bloggen en genieten van de leuke reacties van degene die je blog graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Tja, in de vele reacties hier boven is eigenlijk alles al wel gezegd. Maar wat een nare mensen heb je er toch tussen hè. Probeer je er maar niets van aan te trekken en ga vooral lekker door met bloggen.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik geniet iedere keer weer van al het moois dat je maakt en je verhaaltjes, maar ik begrijp heel goed dat het je soms bekruipt..... gewoon stoppen met bloggen. Heb ik ook last van. Ik vind het pottenkijken en vervelend doen ook een hele nare bijkomstigheid. Mijn blog staat op een laag pitje op het moment, maar helemaal stoppen wil ik ook niet. Ik hoop dat jij het ook nog heel lang volhoudt, hoor!!!! Ik ben vaak een "stille" lezer, maar ik ben er wel altijd :-))))
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Hier gaat het vaak het zelfde...even komen lezen, want dat geeft zo lekker inspiratie en genieten we van elkaars werkjes. En ook ik merk dat ik al veel minder reageer als toen ik nog in de States woonde. Maar inmiddels kennen we onze quiltvriendinnetjes toch. Enne voel je niet schuldig hoor...negatieve invloed is alleen maar balast die je moet meezeulen...Een dikke knuffel van mij,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Onbegrijpelijk dat mensen zich met zulke lage dingen bezig houden. Gelukkig heb ik het nog niet ervaren (AFKLOPPEN !) Maar ik wil, net als je andere lezeressen, ook graag zeggen: blijf alsjeblieft doorgaan, het zijn gezellige blogjes van jou en we genieten ervan. Dus niets aantrekken van die mensen die zich niet weten te gedragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wilma ik lees je blog altijd met heel veel plezier.
    Kan me goed voorstellen dat je er van baalt als mensen zo vreemd en brutaal reageren.
    Je blog is voor mij altijd heel inspirerend en ik geniet er van.
    Een vriendin van mij heeft van haar blog een boek laten maken in Amerika, is heel leuk geworden.
    Misschien een ideetje, vooral omdat je blog zo vol staat met leuke verhaaltjes en hele mooie quilt.
    Als je belangstelling g hebt mail me dan maar even dan kan ik haa adres aan je doorgeven.
    Heb geen aandelen hoor maar heb haar boek gezien e het is zo mooi geworden.
    Loes geurts

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Gewoon lekker doorgaan hoor Wilma, ik lees je blog met veel plezier, negeer al die negatieve berichten maar en ga gewoon door met ons al die mooie dingen te laten zien. Groetjes Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ik heb dit al van meerdere personen gehoord!
    Belachelijk gewoon.. gewoon doorgaan Wilma.
    Je doet het harstikke leuk. Ik en vele andere mensen lezen je berichtjes erg graag..

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Goedemiddag Wilma,

    Samen met een tiental andere blogsters sta je bij mij in de "blogmap"
    Ik geniet heel veel van jullie verhalen en foto's!!

    Regelmatig kom ik bij jullie langs, al weten jullie dat niet.
    Wat je vertelde in je berichtje, lees ik ook regelmatig op de andere blogs en dat is zeker niet leuk!

    Ik hoop echt, dat jullie er over heen kunnen stappen en ons - stille meelezers - laten meegenieten van al het moois wat jullie laten zien!

    Een hartelijke quiltgroet,

    A.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Je kreeg al veel reacties, dus ik zal er niet al te groot schepje bovenop doen. Ik ben al jaren een stille volger en sinds kort zelf blogger. Ik houd gewoon van de foto's van je mooie dingen en lees de verhaaltjes erbij. Dan zucht ik omdat er zoveel mooie dingen zijn om te maken en zooo weinig tijd. maar daar hebben ook alle bloggers last van geloof ik.
    Jij bent een van mijn kanjers en ik blijf je als het mag gewoon volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Lekker door blijven gaan hoor. Ik blijf je steunen. Groet Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Jeetje, wat erg is dit. Dat een klein groepje het zo kan verpesten voor andere. Gelukkig blijf je lekker schrijven want ik kan je niet missen.
    Voor mij blijf je altijd speciaal.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Jammer hè dat het zo gaat. Gelukkig heb ik er, tot nu toe, geen last van gehad. Een keer heb ik iemand in mij naïviteit een volledig patroon gestuurd. Na een paar weken heb ik maar eens gemaild of ze het had ontvangen? Ja dat had ze en oja bedankt. Dat maakte dat ik het niet meer heb gedaan. Dus Wilma gewoon doorgaan met je verhaaltjes. Dan ben je een KANJER !
    Groet marian

    BeantwoordenVerwijderen
  73. hoi Wilma, ik voeg mijn reactie er maar bij,( nr 73 ofzo?). Jammer dat mensen zoveel kunnen vergallen. Goed van jou dat je je er niets van aantrekt en gewoon lekker verder gaat. Dat is puur eigenbelang want ik vind het veel te leuk op jou blog en kom graag aanwaaien. Dus bij deze, fijn dat je blijft!

    ( blog)groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Hoi Wilma,

    Nu zijn er al 73 mensen vóór mij die hebben gereageerd op jouw verhaal. Maar wat mij opvalt is dat er niet één tussen zit van iemand die haar excuses maakt voor wat zij bij jou heeft teweeggebracht. Zo zie je maar weer: dan blijft het ineens muisstil....
    Dus dan hoef jíj je niet te generen dat je ze van je blog knikkert, toch? opgeruimd staat netjes!

    Ik geniet telkens van alle prachtige quilts die je maakt, en vooral van de mooie kleuren- en stoffencombinaties!

    Groeten van Digna

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik weet niet wat ik hoor... (ik bedoel "lees"..).. Verschrikkelijk dat mensen zo kunnen zijn. Nou, ik zal er dan nog wel vreselijk naïef in staan, maar op een enkele brutale volhouder na, is me dit allemaal nog nooit overkomen!
    En ik maar denken dat in blogland het zoveel beter toegaat dan in de echte wereld... Niet dus..
    Wijs van je dat je deze mailtjes gewoon in de prullenbak mikt. Ze zijn je energie en boosheid niet eens waard.
    Lekker blijven bloggen hoor, ook al reageer ik niet zo vaak; ik geniet altijd van je leuke schrijfstijl en je mooie foto's!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Mooie quilts en leuke verhaaltjes ik blijf genieten van je blog.

    Gr Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Jeetje, zit ik een beetje te "surfen" en merk ik, dat ik jouw blog op een of andere manier uit het oog ben verloren, maar je staat (nu stond) nog met je oude
    blognaam in mijn lijst. Heb het gelijk veranderd, want ik wil je graag weer volgen. Je maakt prachtige dingen en schrijft inspirerende blogpostjes! Maar dat
    verhaal, dat je hier vertelt, daarvan rijzen mij de haren te berge... onbegrijpelijk, die brutaliteit. Ik blog nu een paar jaar en heb het ook, gelukkig in niet zo'n grote mate, mogen ondervinden, en momenteel is het gelukkig rustig. Ik durf ook niet aan Facebook te beginnen, want dan komt het
    wellicht van nog meer kanten op je af. Ik bekijk het nu maar zo, dat als mensen deze dingen van je vragen, ze zelf de nodige creativiteit en originaliteit missen en ze jouw werk in ieder geval waarderen...
    Dappere blogpost! En ik hoop, dat je er geen last meer van gaat hebben en je
    alleen nog maar bezig kunt houden met onze heerlijke hobby.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Hoi Wilma, ik lees dit nu pas en hoop echt dat je naar de lange lijst hier voor me luistert en er echt iets aan hebt want ik zou je prachtige blogposten niet willen missen.
    Ook ik heb een tijdje last gehad van zulke mensen, bij mij lukt 'deleten' heel erg makkelijk. Laat ze maar doen als dat hun enige zingeving is, zo zielig!!!
    Trek het je niet aan en kijk zoals je zegt naar al de kanjers die jouw met plezier en respect volgen.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Hallo Wilma, ik ben blij dat je toch door gaat met verhaaltjes schrijven. Negeren " die handel" zeggen we hier altijd. Mijn moeder zou zeggen: het is de kift. Met andere woorden : ze zijn jaloers op al die mooie projecten die je maakt of hebt gemaakt. De afgelopen tijd zelf niet veel geschreven maar wel veel gelezen. En juist dat lezen helpt mij om weer een beetje terug te komen. Jij noemt ons kanjer maar zelf ben je een KANJER

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Hallo wilma wel doorgaan met je gezellige inspirerende blogjes,laat je niet gek maken.aan de reacties te lezen vinden heel veel van je lezers dat.groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Hallo wilma wel doorgaan met je gezellige inspirerende blogjes,laat je niet gek maken.aan de reacties te lezen vinden heel veel van je lezers dat.groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Hallo wilma wel doorgaan met je gezellige inspirerende blogjes,laat je niet gek maken.aan de reacties te lezen vinden heel veel van je lezers dat.groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
  84. ik ben een genieter van jouw blog. Mooie foto's, leuke verhalen en heel mooie dingen die je maakt.
    Doe zo voort
    Gratienne

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Hallo Wilma,
    Ik ben al jaren een stille volger en geniet heel erg van je verhaaltjes en foto's!!! Ik hoop dan ook dat je nog lang doorgaat met je gezellige blog!!!
    Groetjes Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Hoi Wilma,
    Ik volg al een tijdje jouw blog en post ook niet altijd maar wel geregeld :-). Gewoon omdat ik zo kan genieten van jouw verhalen en quilts ...
    Als het een troost kan zijn, je bent niet de enige in blogland die met deze hatelijke opmerkingen te maken hebt! Heb recentelijk al op enkele blogs hetzelfde gelezen.
    Ik snap echt niet hoe men zo hatelijk kan doen! Bevalt het je niet, lees/volg dan niet die blog.
    Iets wat ik wel fijn vind is, als ik een patroon mooi vind en ik de maakster/blogster hierover contacteer, dat ze me dan kan zeggen van welke website of boek dit komt zodat ik dit ook kan aanschaffen. Tenslotte leven de ontwerpsters ook van de oprengsten van boeken/patronen. Zonder dat is er voor hen ook geen reden om verder te gaan (en verliezen wij veel mogelijkheden)!?
    Schrijf gerust verder ... er zullen steeds veel meer kanjers dan naarlingen zijn! :-)
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Meid, ik schrik erg van dit blogje! Gelukkig maak ik dit eigenlijk nooit mee op mijn blog. Misschien omdat ik minder blog momenteel? Ik weet het niet! Maar ik geef ook niks gratis weg en kopieer ook geen boeken! Je zou echt gek zijn om dat te doen! Gewoon lekker door gaan met wat je leuk vindt en trek het je niet teveel aan, hoe vervelend het ook echt is! Ik lees graag bij je en ook al reageer ik niet veel, ik leef wel mee! Knuffel uit Almere (nee, niet uit die wijk dit keer LOL)!
    Groetjes, Marianna

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma