dinsdag 18 juni 2013

"Op naar de winkel!!",...


Het begint al aardig te wennen in het huisje van Kuin.
De eerste dagen waren voor iedereen wat onwennig.
Er is een prachtig nieuw huisje gevonden voor ons mam en natuurlijk zit dat beter in de verf dan ons vogelhuisje die wel een likje verf gebruiken kan,....

Ze staat op de wachtlijst van kleinschalig wonen.,,,
Met 6 personen een woonkamer en tuintje delen en toch een eigen plekje voor al je mooie spulletjes die voor haar zo belangrijk zijn,...


En tot die tijd maken wij er samen het beste van met minder leuke en met fijne momenten die ons doen beseffen waarom wij dit doen,..
En ondanks dat het wennen was zijn er wat sterretjes gemaakt
 en geniet ons mam van de mooie stofjes,...


Het brengen herinneringen terug bij ons mam van Moeder die op de markt stof kocht 
en na uurtjes achter de naaimachine te hebben gezeten
weer een prachtige jurk klaar had.

De volgende stofjes zijn opgezocht en eigenlijk wil ik wat crème met klein printje gaan kopen,
die raken al aardig op,...

Och, hemeltje moet ik toch naar de quiltwinkel,...

Zo vervelend,....
;o)

Fijne warme dag,...
Wilma


23 opmerkingen:

  1. niks vervelend, gewoon lekker even met je hobby bezig zijn...sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn dat jullie een fijn onderkomen hebben gevonden voor je moeder. Dat is toch zo belangrijk, weten dat er nu goed op haar gelet wordt en dan hopen dat ze haar draai gaat vinden en daar een goed plekje heeft.
    Veel sterkte de komende tijd, het zal nog best heel moeilijk zijn.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk is de wachtlijst niet al te lang en kunnen jullie allemaal genieten van de meest ideale situatie. Ik heb bewondering voor de manier waarop je dit verwoord en in je leven inpast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je moeder een fijn onderkomen heeft ik hoop dat wachtlijst niet te lang is en wat heb je weer een mooie sterren gemaakt .
    Veel sterkte voor de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat jullie een plek hebben gevonden die geschikt is voor je moeder. Mijn vader heeft een aantal jaar (met dezelfde problematiek) in een verpleeghuis gezeten. Op dat moment hadden we geen keus, hij moest acuut opgenomen worden. Later is hij gaan wonen in een project: kleinschalig wonen. Wat vond hij dat fijn en wat knapte hij daar op. Hoop dat je moeder net zo prettig gaat wonen als dat mijn vader dat heeft gedaan!! Enne.....vind je het echt erg om naar een quiltwinkel, volgens mij is dat een feestje...... succes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je moeder een ander plekje heeft gevonden.
    Al zal het bij jullie nu stil zijn geworden.
    En ja stofjes kopen is en blijft een straf!!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sterretjes heb je gemaakt. Hopelijk gaat je moeder het heel fijn hebben straks in haar nieuwe leefomgeving ook al zal het best wennen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je een huisje naar tevredenheid hebt gevonden. Dat maakt het allemaal wat gemakkelijker.
    Mooi je sterretjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooohh, ik vind het zo erg voor je dat je weer naar de quiltwinkel moet.
    Maar wat moet, moet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat dat voor je moeder gevonden hebt, ik hoop voor iedereen dat ze het daar fijn zal hebben. Intussen lekker genieten van je hobby, mooie sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat jullie een eigen plekje hebben gevonden voor je moeder. Het klinkt als een fijne plek. Je sterren worden mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat jullie een plekje hebben gevonden voor je moeder!1...vreemd hé als je je moeder zo mee maakt......
    Maar ze gaat het daar vast héél fijn hebben...en dat geeft jullie ook weer wat rust!!!
    En stofjes uitzoeken ...blah...hoe vermoeiend met dit weer!!..(.haha)...en weet je er zijn er zoveel dat kiezen vast moeilijk wordt!!!
    Fijne avond...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel fijn, nu een nieuwe woonplek voor mams in zicht.
    Je sterretjes zijn mooi.
    En even naar de quilt winkel kan ook wel leuk zijn.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat er een mooi plekje voor haar gevonden is. Het maakt mij dubbel dankbaar dat mijn mag geestelijk en lichamelijk nog zo gezond.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig datjullie nu weer een nieuw ritme gevonden hebben en je Moeder wat meer gewend is.Nu hopen dat ze gauw daar heen mag en weer haar kamer eigen kan maken.Ook dat wordt weer wennen voor jullie allemaal.
    Wat vaak helpt is een fotoboek maken met familiefoto's van nu en vroeger.
    Sterkte en succes met het kopen van dat stofje--heeeel moeilijk hoor.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind jullie echt kanjers wat jullie voor jullie mam doen. Respect. Enne veel plezier met het shoppen in een quiltwinkel.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jeetje dat is me wat winkelen blehhhhhhh al die lapjes aaien en bekijken beheee .. mag ik mee /??? hihih christine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve schat, heel veel sterkte met jou moedertje...las net ook dat vorige blogje en weet uit ervaring dat dit moeilijk is. Zo heb ik een aantal weken bij mijn lieve grootouders gewoont, toen opa demeterende was en oma net een hartaanval had gehad. Ik had net mijn diploma op zak en heb de hele vakantie hulpje gespeeld bij hun...en ja, dat viel niet mee...en wat waren we blij dat er een plekje in een verzorgingshuis kwam. Meer rust voor oma en mij...en zo nu en dan een opstandige opa...dikke knuffel en hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig hoe jullie je mam opvangen, je hoort ook vaak andere verhalen.
    hopenlijk ben je geslaagd in de quiltwinkel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat je een goede plaats voor mam hebben kunnen vinden. Voel je absoluut niet schuldig over dat je dat doet hoe moeilijk dat ook is.
    Even naar een quiltwinkel is natuurlijk nooit een straf.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat jullie een plaatsje voor je moeder hebben gevonden.
    Ik heb bewondering voor jullie, want je hoor ook wel eens anders.
    Nu gauw iets leuks doen, hopelijk vind je een mooi stofje, of twee, of drie.

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat fijn dat jullie een plekje hebben gevonden voor je moeder. Mijn moeder woont ook zo en zij en wij zijn er erg tevreden mee. En het geeft zo'n rust. Wetende dat er goed gezorgd gaat worden als jij er niet bent. En als er wat is dat er met jou gelijk contact wordt opgenomen. Tenminste die ervaring hebben wij en ik hoop dat jullie dat ook zo gaan ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat fijn dat jullie een plekje hebben gevonden voor je moeder. Mijn moeder woont ook zo en zij en wij zijn er erg tevreden mee. En het geeft zo'n rust. Wetende dat er goed gezorgd gaat worden als jij er niet bent. En als er wat is dat er met jou gelijk contact wordt opgenomen. Tenminste die ervaring hebben wij en ik hoop dat jullie dat ook zo gaan ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!