donderdag 13 juni 2013

"Sterretjes en mams",...


 Zoals vele van ons kwam ik vanmorgen even op de koffie bij Ingrid,...
En daar las ik een verhaal over haar mams en haar sterretjes.
Ik geloof werkelijk dat deze twee bij elkaar horen want hier zijn deze twee dingen ook samen,...


Mijn mans is hier te logeren omdat het niet goed gaat met haar.
Ze leeft in het verleden en het heden is weg,...
Daardoor gebeuren er gevaarlijke situaties en mag zij niet meer alleen in haar huisje wonen.

Nu zij bij ons is merken we pas echt goed hoe slecht het gaat met haar en dat het spoken in de nacht voor haar heel gewoon is,...



En als er dan eventjes wat tijd is en mans slaapt even overdag dan ga ik een sterretje maken gewoon om heel even bij te tanken voor als ze weer wakker is,...
Vaak is ze erg lief en klets ze honderd uit.
Jammer genoeg is dit niet de hele tijd zo en kan ze heel opstandig zijn en gaan wij heel dom de strijd aan,
terwijl wij al weten dat we dit niet gaan winnen,...


De afgelopen nacht was een kleine ramp,..
De kleine pootjes hebben heel wat afgetippeld door het huis heen,
een tas was zoek, een toilettas verdwenen,...
En als je dan even dacht dat er rust in huis kwam,
bleken wij het toch weer mis te hebben en was het getippel van de blote pootjes terug.



 Hoe het verder zal gaan weten wij nog niet en zoeken een fijn plekje voor haar,...
En tot die tijd probeer ik zo nu en dan een sterretje te maken.

Lieve groetjes van Wilma en mams,....

40 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma,
    Eerst en vooral ... dit gaat een hele mooie sterretjesquilt worden. Ik kan niet wachten om het resultaat te zien!
    Hopelijk komt er binnenkort wat meer rust in jouw huishouding als je een leuk plekje voor jouw mams gevonden hebt. Spijtig genoeg maken dergelijke dingen ook deel uit van het leven - en waren we hier liever van gespaard gebleven!
    Ik stuur jou en je mams alvast een grote virtuele knuffel toe!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Wilma,heel veel sterkte en dring bij de huisarts aan op urgentie! Niet om Mams gauw óp te bergen',maar dit hou je niet vol.Eigenlijk zou ze in haar eigen huis moeten blijven om haar zo gauw mogelijk te plaatsen,maar dat gaat tegen je gevoel in.
    Wat verdrietig is dit voor jullie en ik wens jullie heel veel sterkte.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk dat jullie snel een fijne oplossing vinden.
    Dit is zwaar. Maar ik neem mijn petjea voor je af. Niet iedereen is zo.
    Heel veel sterkte toegewenst.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wens je heel veel sterkte toe Wilma, en hoop dat er snel een goede oplossing is gevonden. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb diep respect voor jullie dat jullie zo lief voor jullie mam zorgen, hoewel het heel zwaar is weet ik nu al dat je altijd met veel plezier terug gaat denken aan deze tijd, het is zo kostbaar dat je dit mag doen, iets terug doen in moeilijke tijden, net als jullie mam er was in de kinderjaren: zorgen, begeleiden en vooral veel liefhebben. Ik wens jullie sterkte en hoop dat jullie een fijne plek vinden voor jullie mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat erg voor jullie maar knap hoor dat jullie dat doen maar voor je moeder doe je alles ik heb ook mijn moeder tot haar eind verzorgd wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie een fijne plek voor moeders vinden

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach,wat een moeilijke tijd voor jullie...Ik hoop dat er snel een oplossing komt waarin jullie allebei in kunnen vinden.. Geniet ondertussen van je sterretjes maken,ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat valt niet mee meisje, want een dementerenden ouder vraagt heel veel zorg, vooral als ze 's nachts in de weer gaan.
    Hopelijk vinden jullie snel een heel mooi plekje voor haar.

    Sterkte en groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das sieht wunderschön aus.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel fijn dat jullie je mams zo opvangen, lief hoor dat jullie voor haar zorgen. Want het zal niet altijd zo makkelijk voor jullie zijn. Hoop dat ze nog word opgevangen op een zorgzaam plekjes..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat moeilijk, toch, he?! Je wilt zo graag het beste voor je moeder....
    Hopelijk vinden jullie snel voor haar een fijn plekje; en duurt dit allemaal niet zo lang meer...
    Heel veel sterkte en liefs van mij; en geniet van je steekjes, hoor!
    Het helpt wel......
    Knuffel! Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte met het opvangen van je mams... Weet uit eigen ervaring dat het niet makkelijk is, ook niet om te accepteren dat het is zoals het is. Voor jezelf en je mams is het het prettigst om mee te gaan in hoe het nu is.. en zoveel mogelijk te genieten van de goede momenten.
    Je sterretjes worden heel mooi, fijn dat je zo'n geweldige hobby hebt!!!
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een aandoenlijk verhaal Wilma. Ik kan me voorstellen dat het af en toe best zwaar kan zijn en je moeder boft maar met zo'n fijne dochter. Probeer toch maar te genieten van haar goede momenten zolang ze er nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent een topper, zo mooi dat jullie voor je mam zorgen in deze ook voor haar verwarrende fase. Ga maar niet te veel tegen haar in, je bereikt vaak meer als je wat meegaat en probeert bij te buigen ( om het zo maar uit te drukken) Sterkte! En maak nog maar veel mooie sterretjes voor de ontspanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief dat jullie zo goed voor haar zorgen. Zorg je ook goed voor jezelf, lekker af en toe een sterretje maken hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your seven sister stars look fantastic.

    Have a nice day, Manuela.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige sterren, maar pas je op,je zelf? De beste mantelzorger zorgt eerst voor zichzelf, anders hou je deze zware klus niet vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel veel sterkte is zal niet makkelijk zijn .
    Gelukkig hebben we een fijne hobby om de gedachten te laten gaan .

    fijn weekend liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat moet heel moeilijk zijn voor jullie beiden Wilma. Voor je moeder dat ze weg is uit haar vertrouwde omgeving wat haar onrust zal brengen, wat moeilijk als je dan niet uit kan leggen dat het voor haar eigen bestwil en veiligheid is en voor jullie kan deze situatie van 24/7 opletten ook niet lang duren want dat houdt je niet vol. Heel knap dat je dit doet, ik heb in de geriatrie gewerkt en ik weet hoe moeilijk het is. Sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het heel knap van je, dat je zo voor haar wil zorgen. Het zal zeker niet makkelijk zijn. Ontspan maar geregeld bij je sterretjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel sterkte met je mam dat dat niet gemakkelijk is altijd kan ik me voorstellen. Ik hoop dat jullie snel een goede plek voor haar kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat valt niet mee joh, geweldig dat jullie het wel doen: je moeder zo goed opvangen, hoe moeilijk het ook is. Sterkte daarmee, en geniet van je gestolen uurtjes handwerkplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het heel knap dat jullie dit doen, respect, hoor. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie een fijne plek voor haar vinden. Mooie sterretjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel lief van je om voor je mams te zorgen want dat valt niet mee, heb er heel veel respect voor!

    Hopelijk duurt het niet te lang en kan je een zorgzaam plekje voor haar vinden!

    Je sterretjes zijn weer als altijd, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig. Beide verhalen. Je mams verzorgen en je sterren.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, dat is wel heftig hè, heel veel sterkte, hopelijk komt er ergens een mooi plekje voor haar. Jouw sterretjes worden prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mantelzorgen voor een dementerende ouder is erg zwaar, zowel fysiek als emotioneel. Heel veel sterkte hiermee, hopelijk komt er snel een plekje voor haar waar jullie allemaal blij mee kunnen zijn. Erg mooi die sterretjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een zware opgaaf, wat je voor mams wil doen, maar hoe vermoeiend het is weten weallemaal
    Hopelijk is er spoedig een plekje voor haar,
    Je sterretjes zijn mooi, en geven je wat rust.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel herkenbaar en ik word er een beetje verdrietig van en een herinnering komt terug.
    Heel veel sterkte en geniet van de kleine fijne momenten saampjes.

    Liefs van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Meid, heel veel sterkte voor de komende periode, zal niet meevallen, maar je kunt dit nog voor haar doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve SCHAT, een dikke knuffel voor JOU.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. o Wilma,
    wat klinkt dat allemaal bekend. Daarom schoot ik ook in tranen met het liedje van Jason Bouman( van bloed, zweet en tranen en dat terwijl ik helemaal geen levenslied-fan ben). Maar dat terzijde. Sterkte met mams, . Het kost veel tijd en energie. Maar achteraf ben je blij dat je nog iets voor haar hebt kunnen doen. Neem je rust, met je sterretjes, ze zullen helpen.

    liefs en groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik hoop dat er snel een goede oplossing gevonden wordt voor je moeder. Het lijkt me niet makkelijk deze situatie. Gelukkig bieden de sterren afleiding.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik hoop dat je voor je moeder net zo'n fijn plekje vindt als waar mijn moeder woont. Ze is daar heel tevreden en gelukkig. En natuurlijk heel veel sterkte met het verzorgen. Ik weet hoe zwaar het is. Zowel als werk en als privé. Met werk doe je na je dienst de deur dicht maar als het je moeder is dan is het anders. Pas goed op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel veel sterkte Wilma, het is zo dubbel, je wil je mam natuurlijk heel dicht bij je houden maar je gunt haar ook een heel mooi plekje.
    Zelf weet ik al te goed waar dit over gaat, mijn schoonma, die in hetzelfde huis (maar wel nog zelfstandig woont) is ook dementerend. Soms heb ik het idee dat wij alleen zien hoe snel het achteruit gaat.
    Ik hoop dat de sterretjes je veel rust mogen brengen,
    heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ja Wilma het valt niet mee met een mams die de weg kwijt is....!
    De mijne is in febr.j.l. overleden, 95 jaar geworden, maar de laatste jaren was het contact helaas al verloren.Ik hoop dat jullie gauw een goed plekje voor haar vinden, voor haar en voor jullie beter, denk ik. Weet je dat je ook buiten je eigen regio kunt zoeken voor een plekje, als je dat wilt natuurlijk.
    Ik beveel een plekje in een kleinschalig wonen complex aan, waar ze hun eigen "huishouding" voeren. Zolang ze dan nog wat kunnen, kan dat ook b.v.aardappels schillen e.d. Sterkte en je sterren worden erg mooi, groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Sorry voor Diego Conzales, is een privé blog van mijn DH, was vergeten uit te loggen.Gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. It is typically helpful to set your video camera
    in stain focus mode. Bracelets are a bit overshadowed by necklaces this
    twelve months. But if MTV wanted some kind of controversy, British comedian Russell Brand definitely delivered.


    Feel free to surf to my homepage - website

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat laat je een mooie sterretjes zien. Je quilt wordt weer een plaatje!!!

    En met moeders... veel liefde, geduld en wijsheid gewenst.

    Tip voor verwijderen van berichten:
    Als je volgens mij op indeling klikt, dan heb je links een kolom waar "reacties" in staat. Als je daarop klikt de bewuste reactie opzoeken en klikken op "verwijderen". Dan is-ie in je lijst met reacties ook echt verdwenen. Inclusief de link naar de bewuste persoon...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!