zaterdag 6 juli 2013

"One who sleeps",...


Al een tijd geleden werden hier sterren gemaakt.
Donker rode sterren met antiek grijs/blauwe stofjes.
Een combinatie die heel goed bleek te werken,...


Na lange tijd was het middenstuk klaar met de sterren en de takjes met blaadjes en besjes,...
Allemaal applicatie werk waar ik in het begin wel moeite mee had.

Gelukkig moest er nog een grote rand gemaakt worden en kon ik dit nog vaak oefenen,...


Alles klaar en kon het quilten met de hand beginnen.
Heel veel quiltsteekjes werden gemaakt en wat gaf het een mooi effect om alles zo intens door te quilten.

De top begon een ware quilt te worden,....


Soms had ik wel eens spijt van zoveel steekjes,
waarom niet grote stappen, 
snel thuis?
En dan,....
Ineens bleek het quiltwerk klaar te zijn.
De rand werd bijgeknipt en een band met de hand erlangs genaaid,...


Natuurlijk na het wassen en drogen de quilt op de foto,...
Wat een heerlijk gevoel dat er een grote quilt klaar is.
Hij is 2,25x2,25cm en past zo op ons grote bed,....


Het patroon komt uit het boek Home Sweet Home van  Blackbird Design.
Een label op de achterkant met de tekst,...

One who sleeps under a quilt
is comforted by love,..

"De Zomerse Sterren"

Handgemaakt en gequilt 
door 

Wilma Kuin Maassen.
Juli 2013


Wat ben ik blij met deze quilt!!

Klik je in de kolom op summer stars kun je veel terug lezen,...

Fijn weekend met mooi weer!!

Wilma

49 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt is dit. En wat een geweldige tekst ophet label.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super voor je dat je hem nu ook eindelijk klaar hebt, hij is echt schitterend geworden, door dat ik jou bezig zag met de summer stars besloot ik toen om hem ook te maken en hij had nu toevallig bij mij aan de waslijn want hij moest nodig in de was:-) Heel fijn weekend en geniet van je zomerse sterren, groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wilma, wat móói!!! Gefeliciteerd met dit fantastische resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig, mooie tekst op het label.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Wilma, ik ben heerlijk bij aan het bijlezen. En alles is even mooi. Je Sven sisters! Een nerly insane en deze mooie sterren quilt, een plaatje. Met recht dat je daar trots op bent, geniet van je weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ze mooi geworden een mooi patroon heb je in mooie kleuren gemaakt en bovendien zo prachtig doorgequilt! Wauw daar kan je met trots naar kijken wat mooi! Het enige jammerige is dat we nu ze klaar is haar niet meer vaak kunnen bewonderen op je blog, hihi!
    Fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wilma.

      Wat is het een prachtige quilt geworden.
      Je hebt ook zulke mooie kleuren gekozen.
      Ik heb toevallig een bed waar hij zo op zou passen, maar ja......zal het niet worden vrees ik.
      Geeft altijd wel een fijn gevoel als zo'n mooie quilt af is.

      Groetjes Loes Geurts

      Verwijderen
  7. Lieve Wilma,
    je quilt is schitterend geworden !!!
    Compliment !
    Slaap lekker....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt is het geworden.
    Geniet ervan.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze is zo mooi geworden de summer stars het is bijna jammer dat het nu tewarm is om er onder teslapen . alhoewel ik slaap wel met een quilt over me heen en een dekbed is soms best kil snachts op het platteland hihih dus.... breng hem maar!!!!!!!!!!!!!!

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Terecht dat je daar blij mee bent. Het is een superquilt geworden. Daar kun je met recht trots op zijn.
    Fijne avind Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Wilma. Wat is je "summer stars" mooi geworden.Ik kan er niks aan doen maar ik ga straks eens stiekem in het boek kijken.Mooie tekst voor op het labeltje. Ik ken dat contente gevoel van als er eindelijk eens iets af is!!
    Geniet ervan.Groetjes,Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan me de foto nog herinneren op de bank. Leuk dat hij nu echt af is.
    Een 'plaatje' dat gezien mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig geworden zeg!
    Je zou bijna willen dat het koud werd, om er onder te kruipen:)
    Nee we blijven nog even in de zon zitter om er naar te kijken

    Groet,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, die is echt gewlpeldig mooi geworden, zeg. Helemaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig zo *M*O*O*I*!!!
    En de foto's,.... da's puur genieten,....
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, hij is echt fantastisch geworden. Erg mooie kleuren en prachtige foto's heb je ervan gemaakt, zouden zo in een boek kunnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke foto's...ergens diep ver weg ligt de mijne...te wachten om ooit eens afgemaakt te worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je deze quilt mooi gefotografeerd! Fijn dat ie af is, echt een quilt om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O Wilma, wat een beauty! Heel erg mooi. Ik snap dat je hier erg blij mee bent. Geniet maar lekker van deze mooie quilt. Ik doe dat al van de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. SUPER mooi!!!
    Heb je er lekker onder geslapen>>>
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig Wilma, als ik hem weer zie bij jou, hij staat al heel lang op de WIM lijst, dan vind ik de blokken weer zo groot, maar nogmaals, als ik hem zie bij jou is het P*R*A*C*H*T*I*G

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hij is SUPER!! echt een hele mooie quilt..
    fijne zondag;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd!!! Deze quilt is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wilma, hij is prachtig!
    Deze quilt staat boven aan mijn verlanglijstje om te maken,
    en dan precies in de kleuren die jij ook gebruikt hebt,
    ik vind ´m zoooooooo mooi!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is een beauty? Prachtig die gekozen kleuren en het vele quiltwerk. Wees maar blij dat je wat kleinere stapjes hebt genomen.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wilma hij is helemaal geweldig geworden,
    hij Staat bovenaan m´n verlanglijstje om te maken!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach, m´n andere berichtje was ook al geplaatst... nu heb je er 2!
    Berbel ( 3 met deze)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. WAT EEN PLAATJE! Dat wordt genieten om eronder te mogen.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hij is mooi, Mooi! Mag je trots op zijn, zeg. Mooie tekst voor je label. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. beautiful work! I love these colours and stars ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh Wilma, wat prachtig. Alles weer zo mooi, de kleurkeuze, de combinatie. Gewoon weer alles. En jij werkt best flink door, merk ik. Wat zal die mooi liggen op jullie bed. Zomerse grtoet van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooooooh.... wat schítterend!!!!! Complimenten hoor! En die kleurcombinatie doet het inderdaad erg goed. Wat zullen jullie lekker slapen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hij is echt ontzettend mooi geworden. Wat een geweldig resultaat van al dat harde werk

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hij is echt prachtig geworden. En dat quiltwerk daar ben ik gewoon jaloers op. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige quilt Wilma! Je hebt 'm ook mooi in het zonnetje gezet op je blog.
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een beeldschone quilt, echt heeeeeel erg mooi! Mijn complimenten! En nu er
    heerlijk van gaan genieten.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige quilt ! Met mooie kleuren !
    En ik heb de mijne ook net af.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Helemaal prachtig!!!!
    Ik ben er zowaar jaloers op ;-)

    Groetjes uit België,
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Fantastisch mooie quilt geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat is je quilt geweldig mooi geworden, hier mag je héél trots op zijn.
    Ik wil nog even aan je zeggen dat ik je enorm bewonder over de manier zoals je met je mam omgaat. Wat een moed kan je erin houden Wilma, chapeau hoor.
    Zelf zit ik in een soortgelijke situatie, maar met mijn schoonmoeder en wij wonen met twee onder één kap, ik vertel er nooit over op mijn blog maar ik zit aan het einde van mijn latijn. Nu ik jouw mooie blog heb bijgelezen krijg ik toch weer een beetje moed, dankjewel voor je prachtige moedgevende verhalen,
    lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Deze sterren zijn altijd mijn favoriet geweest. De mooie rand maakt hem helemaal af.
    Heel knap staaltje werk heb je hierbij weer geleverd.
    Dat hij maar vele jaren jullie lekker warm mag houden.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!