woensdag 21 augustus 2013

"300 erbij 300 mandjes",..


Al jaren geleden werd de woensdag omgeroepen tot MandjesDag.
Op heel veel blogs kwamen de mandjes voorbij in verschillende soorten en maten.
Bij mij kreeg het quilten en afmaken van de Summer Stars voorrang samen met het maken van mijn Nearly Insane top zodat ik die van de winter kan gaan quilten.
Een lapjesverslaafde moet ook keuzes maken,toch?

Ineens gaan de mandjes toch weer kriebelen,...
3 geld of je leven mandjes zijn er gemaakt voor de top.

Oh, je wilt de top nog even zien,... 


70  mandjes gezellig bij elkaar in verschillende kleurtjes en lapjes,...
Zo ze nu bij elkaar zitten lijkt het meer een stola dan een quilt, zeg eerlijk.
10 losse mandjes liggen te wachten om bij de broertjes en zusjes te komen.
Het totaal staat nu op 80 en denk er maar even niet aan dat er geloof ik 300 gemaakt moeten worden!!


Oh kijk, de hobby van mijn maatje staat in het hoekje.
Is het niet geweldig om zo'n maatje te hebben die ook graag bezig is?
Het huis staat in de grondverf en wordt er nagedacht over steentjes en dakpannen.
De trappen zijn gemaakt voor in het huis en stof voor de rode lopers is in huis.
Deze mag ik erop gaan vastmaken van mijn maatje,...


Ach en als mijn maatje dan zo goed bezig is dan kan ik niet achter blijven natuurlijk.
Het ene mandje na de andere wordt geknipt en gemaakt.
De hengseltjes worden netjes met omgeslagen randjes vastgezet.
Een doos vol met rest stukjes stof laat mij wel zien dat ik er nog veel moet, heel veel,...


Kijk zijn ze niet leuk met als die stofjes?
Hoeveel het er zijn?
68 zijn klaar,...
Ik geloof dat ik maar even niet moet denken aan dat dit er ook 300 moeten worden!!

Fijne WoensdagMandjesDag,
Wilma

20 opmerkingen:

  1. Jee, dat zijn een hoop mandjes bij elkaar, gewoon doorgaan dan kom je er wel! Je poppenhuis wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer goed bezig, ze zijn prachtig!!!
    En wat is dat een prachtig poppenhuis in wording.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super gaaf poppenhuis wordt dit.
    Je mandjes zijn ook te gek hoor! Maar ik ga toch nog even naar je "tweede huis" kijken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk al die mandjes maar het ziet er super uit en o, dat poppenhuis wat geweldig mooi ziet het er uit.

    Gr.Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Op ieder bed!! Lijkt mij zo leuk om te gaan oden, al die mini quiltjes,..

      Verwijderen
  6. Wat een schattige mandjes en wat veel!!! Oh, dat poppenhuis, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wasdag was ik bijna weer vergeten, woensdag mandjesdag! Dat lijkt alweer zo lang geleden. Toch jammer om zo'n quilt in de kast te laten liggen dus fijn dat je weer inspiratie hebt om een stukje verder te komen, op naar de 300 wellicht in 4 of 5 etappes. Prachtig het huis! Ik zou het wel weten hoor, zie de kleuren al helemaal voor me.....veel succes met bedenken van de aankleding!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om allebei zo creatief te zijn! Ik mocht willen dat mijn mannetje zo iets kon...
    Het leuke van al die patchworkprojecten bij jou vind ik dat het allemaal niet af moet.. Gewoon heerlijk relaxt ergens aan beginnen, een poosje in de kast laten liggen en dan op z'n tijd weer tevoorschijn halen; heerlijk toch!
    Ik vind je mandjes super mooi! En weet je wat ik van de week heb gedaan? Nog eens heel goed naar je appeltjesquilt gekeken, ik bedoel de klokhuisjes...
    Ja, en toen kon ik de verleiding niet weerstaan... leuk leuk leuk..
    Maar ik zie hier alleen maar leuke dingen voorbij komen, dus het blijft gevaarlijk om steeds te kijken :)

    groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wasdag moet natuurlijk gewoon 'was' zijn.....soms denkt die vermaledijde iPad te veel na! Dat helpt niet altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mandjes blijven altijd mooi, vooral deze! En alleen denken aan het aantal dat je af hebt en niet aan hoeveel je er nog moet.
    En het zal vast geen straf zijn om lopers op die trappen te maken!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja woensdag mandjesdag, zo leuk en jij bent zelfs met 2 verschillende bezig. Zo leuk!
    En dat huis helemaal verliefd erop :) Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zucht ...... Kwijl ........ O, wat is het allemaal mooi !
    Zo'n quilt met Shakermandjes wil ik ook ooit nog maken.
    En het poppenhuis dat door je man gemaakt wordt: WOW , wat knap !
    Ik heb zelf ook ooit een poppenhuis gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi weer allemaal! En wat geweldig om zo'n handige man te hebben die 'zomaar even' een heel huis voor je bouwt. ;-)
    Wat weet jij alles toch ook altijd mooi op de foto te zetten. Mag ik vragen of je de foto's ook bewerkt wat kleur betreft om het zo realistisch mogelijk te krijgen? Bij mij worden de kleuren namelijk nog wel eens heel anders op een foto dan in het echt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleuren zijn soms helemaal niet realistisch op de foto. Ik heb geen geduld om foto´s te bewerken. Ik heb het toestel wel op een speciale stand staan en dat werkt prima. Het was even uitvissen op welke stand en moet eerlijk zeggen,.. heb helemaal geen duur toestel. Het verder weg gaan staan en inzoemen werkt ook vaak erg goed,... en voor de rest genieten om foto´s te maken,.. soms wel 5 en er 1 mooie uitkiezen,..
      Succes!! Hopelijk heb je er wat aan,...

      Verwijderen
  14. gezellig woensdag mandjesdag offe donderdag diamondsday en wat dacht je van zondag sjaantjesdag.
    en dan heb je maandag en dinsdag en vrijdag nog wat ben ik blij dat ik zoveel leuke quilt heb om aan tewerken elke dag een hihihihihi

    en ja jouw poppenhuis staat erg gezellig. weet je dat er een soort klei bestaat datje op gaatjes ppaier smeert en walla je hebt steentjes oja dat moet je wel eerst de ondergrond grijs verfen dan heb je ook de voegen gelijk.
    vraag er maar eens na in een poppenhuis winkel . ik heb het ook op mijn huis zitten. en als het in de loop der jaren lelijk is geworden dan haal je het er met een borstel zo af en doe je het op nieuw.
    of straks in het najaar op de popphuis beurs in arnhem dicht bij toch?

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, al die mandjes!! En laat je niet ontmoedigen, hoor, door hoeveel je er nog "moet". Doe ik ook niet met m'n Civil War Diary Quilt-blokken... Gewoon lekker doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie mandjes, en niks moet toch, lekker doorgaan met de mandjes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk al die mandjes! Moet ik toch ook eens gaan doen, mandjes.... wel ja, er kan nog een project bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma